Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad tror du egentligen?
Att mamman gladeligen ordnar upp ditt liv som Pappa?
... - jag har faktiskt väldigt svårt att tro att kvinnor tappar sitt rationella tänkande för att de ammar.
Nej det har han inte sagt heller, men däremot vill han inte att hon saboterar umgänget med honom.
Det skulle nog ge minst irritation.Utifrån egen erfarenhet så tror jag att MR_Magic måste gå till tingsrätten för att få till ett fungerande umgänge, det skulle reta upp mamman ännu mera men tänker man på barnet så vore det det bästa.
Men det är ju inte så lätt att ändra på när barnet redan finns där.Människor som inte förstår att båda föräldrarna är lika viktiga för barnen är nog inte redo för att skaffa barn!
Jo han har skrivit att han suttit och väntat på att mamman skall ordna med alla papper.
Läs hela tråden.
Jag tappade det inte.
Men jag kan förstå om man gör det i en i övrigt utsatt situation.
Vilket det blir om man just blivit lämnad ensam som gravid.
Du verkar utgå från raka motsattsen.
Jag hoppas verkligen att du har fel , annars vore hon väl mer än lovligt korkad! Att straffa sitt barn för att man har upplevt sig blivit sviken är ju helt irrationellt och för bara elände med sig, för alla tre - hon har ingen avlastning, han får inte träffa sitt barn och barnet får ingen kontakt med sin pappa. Och varför hon skulle anse sig vara den bättre lämpade att hand om barnet är ju också besynnerligt. Det luktar unken manssyn.
Men det är ingen främmande person, det är en pappa? Varför skriver du inget om pappans "beskyddarinstinkt", finns den inte bara för att han inte burit på barnet i nio månader?
Skriver lite i din tråd, också.
Jag har ett jättebestämt råd:
Slåss för din rätt att umgås med ditt barn! Nu! Varje dag!
Varenda dag du inte träffar henne, tappar du mark.
Kvalitetstid är ett koncept uppfunnet av karriärspappor, och det funkar inte!
Vardag, ofta, är det som bygger relationer med barn. Och relationer med sina barn är själva meningen med livet, anser jag. Ingen behöver bli arg - det är bara min åsikt om meningen med livet...
Där står att det ska ska skrivas under och godkännas av socialnämnden men inget om att underskriften sker hos socialnämnden. Så när hon gav mig pappret så antog jag att det var så det gick till. Det är ju nu i efterhand jag fått höra att man alltid blir inkallad och det står det inget om i FB.
Man blir inte alltid inkallad. Olika kommuner har olika rutiner. T ex skickar Stockholms kommun hem blanketterna.