Spinoff Faderskapsintyg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spinoff Faderskapsintyg

Oj- jag tror inte någon som känner mig kan missa hur förändrad JAG har blivit. Det är nog både verkligheten som kommit ifatt, känslor som svallar men även modersinstinkten...
Jag kan känna igen mig i mina djur när de har haft valpar, föl o kellingar... Naturligtvis bara drag...

Sen håller jag visst med dig i vissa delar- och jag tycker synd om TS för att han verkligen vill bry sig om sitt barn men inte får. Samtidigt så kan jag förstå mamman känslomässigt sett. Jag kan även tro att det är blandat med lite "hat" och som du sa hämnd.
Vad är det som säger att TS inte rymmer till ett annat land med barnet då?
Har man då rätt att känna dessa känslor? Eller man är fortfarande ointilligent och lågutbildad?

OBS!!!! MR MAGIC JAG TROR DET ABSOLUT INTE OM DIG!!!

Vad är det som säger att TS inte rymmer till ett annat land med barnet då?
Har man då rätt att känna dessa känslor? Eller man är fortfarande ointilligent och lågutbildad?

Ja, om man planerar och skaffar barn med en person som man ens tror i sin vildaste fantasi skulle vara kapabel till det - då måste man väl ha problem? (Sen kan det förstås hända ändå men det hör väl knappast till vanligheterna).

För övrigt är det ju något varenda svensk snubbe och tant skulle kunna göra med tillräckligt ond vilja - rent teoretiskt alltså - så jag förstår inte varför det är relevant i just den här tråden?

Jag kan bara sätta mig in i mammans situation....

Jag hoppas att paret inte satt hemma o planerade att skaffa barn för att sedan gå ifrån varandra...
OM hon nu tar det som ett svek och har satt käppar i hjulet för honom kanske han vill hämnas nu...

Men som sagt. jag tror ju inte det om TS så eg hör det inte hemma i tråden... Kanske är mer i tråden som inte gör det...

Du verkar förskonad i din graviditet... Min sambo har nog tänkt tanken ett par ggr... O gör det nog fortfarande då&då.
Livet är inte bara rosa moln hä hemma- som tur e har kärleken övervunnit ännu så länge ;)

kl

Jag har varit i kontakt med socialnämndens chef i den aktuella kommunen. Är på jobb just nu och har massa ärenden efter jobb. Senaste från mamman är nu att hon inte vill att jag ska kontakta henne överhuvudtaget längre trots att vi kom överens om att ha mailkontakt. Iaf kommer jag med infon om vad socialnämnden sa senare ikväll om nu folk suttit och väntat på det :p

Jag har väntat iaf :) Och hoppas att det går bra för dig. Ursäkta trådkapet om moderskänslor VS hormoner.
Jag har inte lärt mig skillnaden ännu ;)

Jag tycker inte att det är normalt att känna obehag inför att lämna barnet till dess pappa.

Jag tycker inte att det är normalt att lämna den "Hona" som väntar ens avkomma.
Det är i min värld ytterst onormalt.
Om då "Honan" reagerar på det med att känna misstro mot Pappan så kan jag faktiskt förstå det.

I min värld så är en pappa så bunden till barnet i magen att hans kärlek till det gör att han inte vill släppa den gravida kvinnan ifrån sig.

Men vi vet ingenting om den här kvinnans hormonpåverkan, om det ens handlar om det. Vi vet bara vad hon har gjort (eller delar av den berättelsen).

Det som står i den här tråden tycker jag räcker för att konstatera att hon inte mår så bra och definitivt inte är tillfreds med sitt liv.
Och det är något som jag kan ha medkänsla med.

Menar du av amningsskäl? För han är ju inte frivilligt frånvarande.

Nej av omsorgsskäl.

Vem tar hand om barnet om mamman klappar ihop totalt?
Och hur bra är det för barnet att mamman klappar ihop?

Då så har det ju plötsligt ingen mamma till hands utan bara en pappa och då är vi tillbaka på att barnet bara har en förälder.
Och det bästa är ju att det har två.

Och skulle verkligen TS tycka att det var bra att plötsligt bli ensam hemmapappa på heltid?

Ja, om man planerar och skaffar barn med en person som man ens tror i sin vildaste fantasi skulle vara kapabel till det - då måste man väl ha problem?

Jag tror inte att mamman ens i sin vildaste fantasi kunde tro att hon skulle bli lämnad av pappan under graviditeten.
Så vad skall hon nu tro kan hända som inte fantasin tidigare räckte till?

Han var kanske inte beredd på den chockartade personlighetsförändring som hon genomgick som gravid? ;) (obs - skämt)

Så roligt var inte det skämtet.
Graviditet är en ganska så stor påfrestning för ett förhållande.
Kanske blev hon ett "Graviditetsmonster" så att han flydde?
Jag tycker dock att han borde ha väntat ut det hela med tålamod - för man blir sig själv igen innan barnet fyller året.
Vissa redan efter några veckor och andra litet senare.
Jag blev det efter ungefär 4-6 månader.

Är på jobb just nu och har massa ärenden efter jobb.

Hur skulle du hantera om mamman får en förlossningspsykos och du måste ta hand om bebisen alldeles själv?
Vad skulle du säga på jobbet?
Hur skulle det fungera för dig?

Innan du driver på henne på olika vis så bör du nog fundera över det.
Hon mår helt klart inte bra.

Jag tycker inte att det är normalt att lämna den "Hona" som väntar ens avkomma.
Det är i min värld ytterst onormalt.
Om då "Honan" reagerar på det med att känna misstro mot Pappan så kan jag faktiskt förstå det.

I min värld så är en pappa så bunden till barnet i magen att hans kärlek till det gör att han inte vill släppa den gravida kvinnan ifrån sig.

I kärleken kan allt hända. Normalt eller inte, människor är människor, och separationer är idag så vanliga att jag inte kan se någon större dramatik i det. Särskilt den yngre generationen har flyktigare relationer, det är 'spelreglerna' bland både män och kvinnor. Många kvinnor drömmer tom om att skaffa barn med kompisar eller helt ensamma. Vi lär få se mer av det i framtiden, tror jag, vare sig vi anser det sedesamt eller inte.

I kärleken kan allt hända.

Visst.
Men man kan alltid låta bli att såra varandra så mycket som det går.
Att dra iväg med en ny kvinna när den gamla är gravid och tråkig kommer ofelbart att såra kvinnan om man har planerat ett liv tillsammans.
Om förhållandet är på ett annat sätt så är ju allt bara fint så länge som man är överens om status.

Så roligt var inte det skämtet.
Graviditet är en ganska så stor påfrestning för ett förhållande.
Kanske blev hon ett "Graviditetsmonster" så att han flydde?
Jag tycker dock att han borde ha väntat ut det hela med tålamod - för man blir sig själv igen innan barnet fyller året.
Vissa redan efter några veckor och andra litet senare.
Jag blev det efter ungefär 4-6 månader.

Men det där tycker inte jag att vi har anledning att lägga oss i. Jag hade iaf blivit rätt förnärmad om någon satte sig till doms över mina beslut att avsluta eller fortsätta ett förhållande, det har ingen annan med att göra och det är privat både som barnlös och gravid. Det ligger ett visst mått av 'skyll dig själv' i dina svar, som jag läser dem. Om jag har förstått TS rätt vill han i första hand ha konstruktiva råd om hur man går vidare.

Visst.
Men man kan alltid låta bli att såra varandra så mycket som det går.
Att dra iväg med en ny kvinna när den gamla är gravid och tråkig kommer ofelbart att såra kvinnan om man har planerat ett liv tillsammans.
Om förhållandet är på ett annat sätt så är ju allt bara fint så länge som man är överens om status.

Ponera då att brytningen skett senare, när barnet är äldre. Hade det varit att föredra? Jag är osäker på vad du menar med gravid och tråkig - blir man det?

Jag som varit i sitsen kan bara säga att jag är hellre ensam än med en man som inte vill ha mig men stannar i relationen för att jag väntar hans barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 543
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 469
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 965
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka