Spin off på BC-trådarna!

Sv: Spin off på BC-trådarna!

Gnist skrev:
den fina vallhunden vallar bilar, barn och allt som rörs och de flesta inser att det funkar inte i längden och att dom valt fel ras för dom.. :smirk:

Ja, men så finns det ju dom som vet vad dom ger sig in på när dom skaffar BC/vallhund & kan ge dom den aktivering som dom kräver (utan att valla med dom) & som faktiskt får fina hundar som verkar trivas med den uppgift dom fått....

Ja jag leker hellre i sandlådan än lever det liv du lever.
Min hund vallar inte bilar, han är inte stressad han mår helt enkelt bra (visserligen blandras med två vallhundar). Med din 25-års hundvana och din utbildning så kan ju du förklara för mig varför min hund inte är förstörd.

men har du ägt en bc så vet man att det e bara den okunigga och late som tycker att bc är så jobbiga och att dom inte ska göra annat än valla...
intruktör mmm jätte stort att komma med dett men jag får den uppfattningen av att du bara e tjurskallig att du promt måste ha rätt

man kan skaffa bc även om man inte ska valla med den det e oftast bc som ligger på dom högsta klasserna agility lydnad för dom e så himla lättlärda....

sen om folk förstör hundar eller om hunden elak nafsar vallar jaga bilar så e det juh defenitivt inte hundens fel det är ägarens
men det finns minst lika många förstörda och nerviga shäfrar som det finns bc

Har inte träffat på någon än så länge, men visst det finns säkert de som har mindre vallning i sig och jag skulle tro att dessa är nog i de flesta fall oreggade.. Jag pratar om rena reggade BC´s inte om blandraser och oreggade hundar, för där avlas det inte på vallegenskaperna i första hand, MEN dom finns där i alla fall.. :smirk:

Tiggertjejen skrev:
Ja jag leker hellre i sandlådan än lever det liv du lever.

Du har ingen aning om hur jag lever mitt liv så om jag vore du skulle jag inte uttala mig om det :devil:

Ids inte ens kommentera dina inlägg . Ni tror att ni är sååå tuffa och kan allt, men jag uppfattar er som barnsliga och lea små svealiknande människor :)

Calazirya skrev:
Vet du & tiggertjejen vad !

Nu ska jag ägna kvällen åt min icke vallande Grand Danois.

Tyvärr förvandlade ni två denna tråd till en barnslig pajkastar tråd.

Ha en trevlig afton !
:bow: :rofl: :bow:

Men nu är inte du jag, så fritt fram för mig att uttala mig.

Raderat...

Senast ändrad av en moderator:

Gnist skrev:
Ids inte ens kommentera dina inlägg . Ni tror att ni är sååå tuffa och kan allt, men jag uppfattar er som barnsliga och lea små svealiknande människor :)

Ni :confused:

Du verkar ju påläst du... ;)

Det är lätt att vara kaxig över nätet. Men tänk på att dina bristande kunskaper skiner igenom ändå. :o *tipsar*

Tillåt mig skratta. :rofl:

Fast inombords mår jag lite illa när jag tänker på dina vansinniga tankar och åsikter om en av våra finaste hundraser som fortfarande i stor utsträckning får arbeta med sin livsuppgift, och jag hoppas att du skämtar och inte på något sätt missgynnar rasen praktiskt på något sätt.
*funderar på om jag ska gråta istället* :(

Senast ändrad av en moderator:

Nu lämnar jag småbarnen här i sandlådan, och går och vallar med BC-gänget :smirk:
:bow: till beda :smirk:

Och vad vet du om mina kunskaper ang BC ?

Sluta lägg ord i munnen på folk så kommer du längre !

Vart exakt brister min kunskap? Är det för att jag inte spenderar min fredagkväll tjaffsandes med ett barn på ett forum ?

TiggerTjej:

Jag är väl lika mogen som min ålder, och du som din ( är du fjorton, det tror nog de flesta )

Om jag hade varit 14 so what?
Du menar att en 14åring inte vet någonting? Du menar att en 14åring beteer sig annorlundare än en 15åring?

Nej det jag ( kanske långsökt för dig ) menar är att du just nu beter dig väldigt omoget och att det inte är någon idé att diskutera med dig .. Tråkigt, för genom diskussion kan man lära sig

Det är väl både två som har fasta åsikter eller?

Det handlar inte om fasta åsikter utan hur du för diskussionen.. men nu så slår jag igen denna tråd för mig..

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 886
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 832
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 855
Senast: Hedinn
·
Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 486
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama