Spin off på BC-trådarna!

Sv: Spin off på BC-trådarna!

svart arabhingst skrev:
ja det är ju inte sån stor idé att förklara längre eftersom ingenting verkar gå in ordentligt. :banana: :banana: :banana:

Du menar att detta är en trevlig ton mot oss?

Ja & efter 5 sidors diskussion så tror jag att vi har fattat det :smirk:
Men det är många "bör" få valla.
Därför tycker vi att man även kan göra annat med rasen än valla.

Jag är inte ute efter att ändra någons åsikt och jag är vuxen nog att respektera att andra har andra åsikter än oss vallare, men vi värnar om vår ras och kommer nog aldrig att förstå er ickevallares önskan om att skaffa den mest utpräglade vallhundrasen och ha den till allt annat än vallning.
Att diskutera är (nästan) alltid kul, och i regel, så lär man sig nått nytt, men kan man inte ta till sig andras åsikter utan att "hoppa på" folk och i vissa fall vara tämligen oförskämd..., så har man inte mycket i en diskution att göra.. :smirk:
Skulle själv aldrig köpa ex. drever / stövare, eftersom jag jagar inte hare, räv / rådjur...

Gnist skrev:
Jag är inte ute efter att ändra någons åsikt och jag är vuxen nog att respektera att andra har andra åsikter än oss vallare, men vi värnar om vår ras och kommer nog aldrig att förstå er ickevallares önskan om att skaffa den mest utpräglade vallhundrasen och ha den till allt annat än vallning.
Att diskutera är (nästan) alltid kul, och i regel, så lär man sig nått nytt, men kan man inte ta till sig andras åsikter utan att "hoppa på" folk och i vissa fall vara tämligen oförskämd..., så har man inte mycket i en diskution att göra.. :smirk:
Skulle själv aldrig köpa ex. drever / stövare, eftersom jag jagar inte hare, räv / rådjur...

Kunde inte skrivit det bättre själv...även om jag inte har BC nu så vet jag vad ni BC ägare menar!!

Jag orkar inte ens svara för jag vet att det inte e lönt... :smirk:

Har jag missat något?
Varför la du in dem bilderna?

Jag också tyvärr

Men han/hon var fin

I veckan bör jag få bilderna från nu i sommar på unghundarna, både vall och ickevall. Lilltiken var ju bara 10 månader och tämligen "stillös" på bilden :smirk: Hoppas att jag har fångat hundarnas "det" på korten... Är lite svårt att ligga platt på magen och kommendera hundarna, hålla koll på fåren och knäppa kort samtidigt :rofl: ( tur att ingen såg mig :smirk: )

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 886
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 832
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 855
Senast: Hedinn
·
Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 486
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV