Spin off på BC-trådarna!

Sv: Spin off på BC-trådarna!

Calazirya skrev:
Ojsan hejsan hoppsan, det dök upp en ny användare som tydligen inte kan annat än att svära i sina inlägg.

Inget givande förtroende i dina inlägg som överhuvudtaget skulle ändra mina åsikter !

:bow: :bow: Håller fullständigt med :cool:

ojj dåå nu blev juh alla ssåååå rädda för mig attans jag ska inte svära nå mer :o

jag tycker bara att man ska inte utala sig om nått man inte vet nått om...
det är ungerfär lika roande som att jag skulle säga att kvinnor ska stanna hemma och laga mat medans mannen jobbar

Någon vettig människa i tråden :bow: :bow: :bow:

BCsanna skrev:
ojj dåå nu blev juh alla ssåååå rädda för mig attans jag ska inte svära nå mer :o
Det är nog ingen som blev rädd.....:smirk: Dessutom anser jag mig kunna en del om BC eftersom att jag förutom att jag har ett gäng själv (och ja dom vallar jag med..), så är jag uppfödare av rasen :D
För min del så får du svära bäst du vill, men du tas ju inte som mer kunnig bara för att du kan svära.... :smirk:

Man behöver inte kunna för att man äger och föder upp?
Eller det kommer automatiskt när man skaffar sig ett djur? Då kan man allt?

Men vad vet du om vad vi vet ?

Jag tycker hela din oseriösa attityd avspeglar en liten tös som inte vet ett dyft om vad hon själv talar om...

Så tillåt mig att små le...

Tiggertjejen skrev:
Man behöver inte kunna för att man äger och föder upp?
Eller det kommer automatiskt när man skaffar sig ett djur? Då kan man allt?

Nej men genom att ha jobbat länge med rasen så kan man med helt andra ögon se hur individer utvecklar sig..

Dessutom kan man om man efter att ha sett ett antal ur rasen lättare säga om det är rasbundet eller inte...

själv så känner jag att det e uppfödare som sprider den dåliga vibben om bc....
men om man nu tycker att vissa inte ska ha en bc för att dom e jobbiga och att man bara ska valla med dom det e nog dom som inte ska ha bc för det e juh dom som tycker att dom e ssååååå jobbiga

:angel:

Det finns dem som har fött upp djur länge men inte verkar dem kunna sin sak för det?
Vad säger mig att Gnist är så himla duktig?

AHHHHH snälla lilla vännen, :smirk: Jag har haft hund i 25 år, är utbildad hundvårdare, gått på flera kurser bla på strömsholm, håller egna kurser i lydnad.. mm mm
Alla hundraser som jag har haft, har fått gjort det dom är avlade till och jag har sett MÅNGA förstörda hundar pga ägarna inte låter hunden få jobba och aktiveras på för rasen rätt sätt :cool:

Senast ändrad:

Naaaaw har du det, bara för att man är utbildad och har haft hund i 25 år så är man skitduktig eller?

Tiggertjejen skrev:
Naaaaw har du det, bara för att man är utbildad och har haft hund i 25 år så är man skitduktig eller?

Jösses sitter du i sandlådan eller ?? :smirk:
Vad har du själv för imponerande hunderfarenhet månntro ??

ööö snälla lilla vännen??? (vad e det för nått fjoll)
bara för att man har haft hund länge behöver man juh inte vara nå smartare än en spik...
titta bara på alla gamlingar i parken som säkert har haft hund hela sitt liv deras små tibbar som är överfeta som inte äns kan sitta dom har juh haft hund längst ska vi inte fråga dom ?? ja vilken idee

Om du bara har haft hundar som fått göra det dom är avlade till hur vet du då hur hundarna är om dom inte får göra vad dom e avlade till.

Sandlådan är min favvolek

Gnist skrev:
Alla hundraser som jag har haft, har fått gjort det dom är avlade till och jag har sett MÅNGA förstörda hundar pga ägarna inte låter hunden få jobba och aktiveras på för rasen rätt sätt :cool:

Men man MÅSTE inte valla med en BC, bara den får en uppgift...Finns så otroligt många BC:s som vandrat upp i lydnadsklasser osv. och som inte fått valla.
Det borde ju du veta som har 25-årig erfarenhet av rasen samt är BC-uppfödare.

Vet du & tiggertjejen vad !

Nu ska jag ägna kvällen åt min icke vallande Grand Danois.

Tyvärr förvandlade ni två denna tråd till en barnslig pajkastar tråd.

Ha en trevlig afton !

oj kom inte på nått fyndigt att skriva....humm
kan det vara så att kunskaperna brister??

jag sitter inte och utalar mig nå om Grand Danois för helt allvarligt så kan jag inget om den hundrasen

men det värkar juh som att det e bara några få hära som ens har haft en bc

Märker att du gillar sandlådan :smirk:
Jag har ju inte precis bott i en isolerad bubbla med mina hundar ....och eftersom jag dessutom är instruktör, så har jag sett väldigt många hundar... Dessutom har jag hjälpt många ledsna hundägare att omplacera sina små telingar, när det har gått åt pipan eftersom att den söta lilla finnen skäller sådant hela tiden../ lilla fina gråhunden/stövaren/drevern bara springer till skogen och inte kommer hem igen../ den fina vallhunden vallar bilar, barn och allt som rörs och de flesta inser att det funkar inte i längden och att dom valt fel ras för dom.. :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 886
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 832
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 855
Senast: Hedinn
·
Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 486
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama