Spännande hus till salu!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spännande hus till salu!

Fick mig att tänka på ett hus som en släkting var och kikade på. Det var ett dödsbo och ganska billigt, inget konstigt med bilderna på nätet.. Men.. När dom väl var och kollade så var det en stor mörk fläck i parketten mellan vardagsrum och kök. Tidigare ägare hade helt enkelt blivit liggande där tills denne saftat ner i parketten. Uääää.

Och där blev jag kär!
Underbart excentrisk flum i smakfull färgskala :love:...
Hade det där bara varit ett hus på landet hade det varit helt perfekt! Vem vill inte ha en fullutrustad bar och kunna grilla korv vid matbordet?

Oj vad olika smak vi har :D

Jag tyckte det där var mestadels hemskt!
Många av färgkombinationerna är ju allt annat än smakfullt, snarare motsatsen :yuck:
Sen klumpiga och fula lösningar, ser ut som att någon riktig klåpare varit och snickrat...

Total avsaknad av stilkänsla och finess för detaljer...

Annars gillar jag den rustika känslan.

Ja det är skönt att svenskar inte är helt homogena i inredningsåsikter :). Men jag håller med dig om att det är ett mischmasch, det är därför jag gillar den lägenheten. Den är krejsi! Den är "I don't give a f-ck, I want a fireplace on my table" :P.

Jag själv är allergisk mot "vitt och fräscht" och "shabby chic" :P.

Själv tänkte jag direkt vad man kunde gjort för smakfullt med den summan de lagt på allt det här... tacky.

Superfin våning, superfina material, men så konstiga lösningar att man ju fullständigt ballar ur. Inget hör ihop vare sig med något annat eller med själva omgivningen. Men det har ju kostat otroliga summor.

Mer pengar än smak, fick ett bilduttryck. Tur att tycke och smak är delade bland befolkningen.

Japp, jag tycker att den tillhör samma kategorin som det där parhuset vid havet i Skåne, som hade Napoleon på väggen!

Mycket pengar och lite vett! Men en del gör det på ett älskvärt sätt tycker jag, som gamla tanter i galna batikklänningar och för mycket guldsmycken :love:.

Ja det är skönt att svenskar inte är helt homogena i inredningsåsikter :). Men jag håller med dig om att det är ett mischmasch, det är därför jag gillar den lägenheten. Den är krejsi! Den är "I don't give a f-ck, I want a fireplace on my table" :P.

Jag själv är allergisk mot "vitt och fräscht" och "shabby chic" :P.

Jag kör varken vitt å fräscht eller shabby chic, inget av det är riktigt min melodi heller det är för opersonligt.

Skillnaden här är ju att dem har tankar och ideér som fungerar om man lägger till stil och finess, nu är det bara smaklöst och då funkar det inte.

Eldstad på bordet, javisst om du gör det med stil och känsla!

Tyvärr går inte känsla att köpas för pengar..

Själv tänkte jag direkt vad man kunde gjort för smakfullt med den summan de lagt på allt det här... tacky.

Superfin våning, superfina material, men så konstiga lösningar att man ju fullständigt ballar ur. Inget hör ihop vare sig med något annat eller med själva omgivningen. Men det har ju kostat otroliga summor.

Mer pengar än smak, fick ett bilduttryck. Tur att tycke och smak är delade bland befolkningen.

Ja alltså våningen är ju jättefin, men det där MEN dem har ju förstört den!

Jag vill bara gråta när jag ser eländet, att dessutom råka tänka på vilka pengar det kostat..
Dem måste ha kunnat investerat pengarna bättre..
Hade det varit jag som fått betala för det där hade jag nog gått och dränkt mig..

Den hade ju kunnat vara alldeles alldeles underbar våningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Hemmet Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
20 236
Senast: 1887
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar