Spännande hus till salu!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spännande hus till salu!

Oh vilken potential! Kan verkligen bli hur fint som helst om det rustas rätt :)

Sen ska man också tänka på att genuina 1970-tals inredda hus också blir sällsyntare och sällsyntare.

Oavsett vilket hus man köper så borde man tänka över HUR man ska renovera och inreda.

Visst ska man bo och trivas, men det är lika illa att riva ut en komplett 1970-tals stil i ett hus från den tiden som att göra det med ett äldre hus. I varje fall om man ska se byggnadsantikvariskt på saken.

Det är ju så att saker blir sällsynta pga av att de en gång var så vanliga att folk inte uppskattade dem och kastade bort...

Kl

Från "light"-kategorin hos samma mäklare som slottet tidigare i tråden:

Jag älskar hela yttre på det här huset, och matsalen och kalkelugnarna är underbara... men när känner man behov av två toalettstolar bredvid varandra??

Kl

Jag älskar hela yttre på det här huset, och matsalen och kalkelugnarna är underbara... men när känner man behov av två toalettstolar bredvid varandra??

Måste ju vara för alla tjejmiddagar som man kommer att hålla om man bor där, för alla vet ju att tjejer inte kan gå på toa ensamma utan måste vara flera åt gången :grin: ;) :D

Men rackarns, det var ju så vi skulle gjort! Vi har bara en toa i hela huset (och en toa stol...) men om vi försökt klämt ihop två toastolar inne i badrummet så hade vi löst problemet vid riktigt akuta krissituationer iaf :angel: :D

Kl

Sambon föreslog att en av de som bor i huset vill ha en alldeles egen toastol, kanske på grund av någon sorts fobi. :idea:

Toaletten i sagda hus är ju det enda med lite själ och de har ju faktiskt gjort det enda möjliga i ett så litet rum. Däremot fattar jag inte varför de har ett grisskärt badkar i det i övrigt vita huset? Räckte pengarna inte längre så de fick handla på loppis?

Det hade varit spännande och se när de tapetserade nämnda toalett...;)

Toaletten på sista bilden är ju också lite... udda... som inte har nån dörr utan bara ett förhänge...

Och det rosa badkaret får mig att tänka på såna där plastbaljor man badar spädbarn i. Jag tror faktiskt jag själv blev badad i just en rosa... men det var dock ganska längesen...:p

Däremot skulle jag gääärna bli vid en sån bastu... <3

Kl
Kolla in entren. Sen undrar man ju hur ett sådant hus blivit så sjabbigt.
http://www.svenskfast.se/hemnet/pages/ObjectView.aspx?objectid=41BK8S2KH1TK3OD7

Funderar på om det är gamla prästgården? Ser lite ut som en sån..?

Jag tyckte entrén med glasmosaiken var helfräck! Visst är det lustigt att vissa saker blir moderna igen! För 25 år sen skulle man rivit ut glasmosaik det första man gjorde, idag är det heltrendigt!

Önskar bara att de putsat spegeln till fotograferingen, när allt annat verkar vara hyfsat städat...;)
http://image.svenskfast.se/ObjectData/41BK8S2KH1TK3OD7/41BK8S2KH1TK3OD7_41MBF19LFLDQQKKL.jpg

Hursomhelst tyckte jag absolut att huset har möjligheter!

men så irriterande bildtexter!

En whisky i ...

... "tornrummet" sitter aldrig fel

:D

Mäklaren måste ha en väldigt fantasi för att sätta ihop all denna bildtext :p

Undrar om det verkligen ökar värdet på huset så mycket att det blir värt all övertid den stackars mäklaren lagt in för att kläcka alla de briljanta bildtexterna? :D

. men när känner man behov av två toalettstolar bredvid varandra??

När är här varje dag (typ).. Av någon underlig anledning har min älskade son ett behov av att bli akut nödig av 1 eller 2 när jag sitter på toan. Två toastolar vore helt fantastiskt här hemma:D

Nu är du....

...väl ändå....

....lite väl vrång?

Stackars mäklare som....

....jobbat så med texterna och så kommer....

...du och klagar på hens jobb!

Jag fick samma känsla.
Sen undrar jag, hus av den digniteten: Säljs de ofta möblerade, eller?
Stor del av inredningen hör ju ofta ihop med huset.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Hemmet Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
20 236
Senast: 1887
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar