Spännande hus till salu!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spännande hus till salu!

Jag brukar inte gilla "vita" hem men.. -Oj vilket fint hus! Och det ser ut att vara noggrant renoverat, riktigt fint:love:!!!

Jag brukar inte gilla "vita" hem men.. -Oj vilket fint hus! Och det ser ut att vara noggrant renoverat, riktigt fint:love:!!!

Fast tänk när man måste måla om de vita golven (vilket man måste göra ofta om man har barn eller hund). Då får man ett helvete. Golv som är målade med annat än linoljefärg (som slits utan att flaga) skulle faktiskt få mig att avstå ett köp givet att jag inte kan tänka mig att lägga om golvet helt.

Där vill jag bo!! Så himla fint!

Jag har en kompis som gjorde om sin toa så den ser ut som ett dass för övrigt, jättefint tycker jag :)

Just av den anledningen skulle jag aldrig komma på tanken att måla våra trägolv:p. Men det kan vara fint hos andra, bara jag slipper.

Vita golv är verkligen helvete! Även utan hund och barn!:nailbiting: Skulle aldrig vilja ha vita golv igen!!

underbart! :love:
Blev lite kär i huset, både inne och ute. Perfekt läge också, jag som vill flytta "hem" till Östergötland igen..
Synd att jag inte är miljonär!

Hade kunnat bli hur fint som helst! Vackra golv och många fina detaljer, men jag är tokallergisk mot så mycket trä...

Dödsbo antagligen.

Självklart är det billigare med begagnat än det som nyproduceras på gammalt vis (mindre antal och dyrare tillverkning) men man får i alla fall veta en hel del där, tex vilka fönsterhakar som användes under vissa år osv.
Det är ju inte säkert att det är de rätta som sitter i huset just nu.....

Fast i ett hus med lång brukningstid är en viss del av charmen att man kan se att olika tider satt spår. Man behöver inte renovera strikt tillbaka till ursprunget utan välja att ta fram den period som tilltalar en mest eller köra olika i olika delar av huset. Så fönsterhakarna i huset från 1700-talet kan vara helt okej även om de är från 1910- typ.

Det viktiga är att man dokumenterar ordentligt och bevarar där det går.

Åh vilket paradis. Hade jag haft en sjuhelsikes ekonomi hade jag inte tvekat en sekund.

Fast jag skulle ALDRIG orka bo i ett sånt kaos så himla länge!

Fast det är knappast kaos att ha saker i äldre standard. Vårt 1970-tals kök var hyfsat funktionellt och rätt snyggt, men det var gjort för en äldre kortväxt dam som tidvis satt i rullstol pga höftproblem.

Vilket innebar att arbetsbänkarna var på tok för låga. Men det var ju bara ett problem när man skulle diska. Annat gick ju att göra på köksbordet- tex knåda deg.

Och vårt badrum har faktiskt både badkar, toa och rinnande vatten och belysning i taket. Allt man behöver.

Att nåt är gammalt behöver ju inte betyda att leva i kaos.

Klicka på "Här" i meningen. ;)

Tack det hade jag missat!
:love:WOW, vill ha, med all inredning. Intressant att det inte står något pris.

kl
Annars gillar jag stället i Saxhyttan, mer rimligt pris. Tyvärr är lönerna i trakten inget att hänga i julgranen.
Rucklet i Blekinge med 4 öar o 2 km strand är ett projekt som heter duga fast priset i högsta laget när ½ a arealen var naturskyddsområde.

Det andra stora rucklet som stått tomt så länge med rivningsfärdiga uthus vore oxå ett intressant projekt om man var ung o hade mycket pengar.

Nån som har dryga 50 mille att bränna o gillar guld?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Hemmet Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
20 236
Senast: 1887
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar