Spännande hus till salu!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spännande hus till salu!

Ja, det skiljer faktiskt en del:

Försäljningspris för produktiv skogsmark 2010, kronor per hektar:

Norra Norrland 21 741
Södra Norrland 30 115
Svealand 49 016
Götaland 77 173
Hela landet 53 097

Fast om man ska visa hur mycket skog en fastighet har så är kanske inte fota-varje-träd-på-tomten en bra uppvisning :D

Hektarpriserna söderut är ofta väldigt höga, det är inte ofta några större gårdar är till salu, det mesta är småsnuttar som kallas "hästgård" eller "lantidyll":) Jaktarrenden är också hutlöst dyra i Skåne/Blekinge.

Toaletten i sagda hus är ju det enda med lite själ och de har ju faktiskt gjort det enda möjliga i ett så litet rum. Däremot fattar jag inte varför de har ett grisskärt badkar i det i övrigt vita huset? Räckte pengarna inte längre så de fick handla på loppis?

Väggarna i bastuavdelningen var ju "annorlunda", plast bakom badkaret och puts på väggarna... Sen skulle jag ALDRIG kunna bo med så mkt prylar...

Capitex.Datalager.DBFile.dbfile.aspx

Ja, det skiljer faktiskt en del:

Försäljningspris för produktiv skogsmark 2010, kronor per hektar:

Norra Norrland 21 741
Södra Norrland 30 115
Svealand 49 016
Götaland 77 173
Hela landet 53 097

Jo försäljningsvärde förstår jag, men taxeringsvärde?
På den gård jag hade i mellersta Värmland på ca 130 ha var det ca 90 ha skog, varav ca 35 avverkningsbar med bra förtjänst. Bostadshuset hyfsat renoverat med bevarad charm. Gammeldags englasfönster där man fick sätta in innerfönster med fetvadd emellan o isolera med tejp. Gammal vattenburen vattensystem med ny värmepanna/kombinerad vedspis i köket o elpatron. Nymurad öppen spis i köket (behövdes, det var ca 13 + när vi kom upp på morgnarna). Fasaden nymålad o skiffertaket i nyskick. Relativt nyborrad brunn med filter som dög för att klara mangan o järn/rost för mjölkkor.
Nybyggd lösdriftlaggård som rymde 50 kor + rekrytering + mjölkgrop med ganska gammeldags kraftfoderautomat.
Drängstuga o bakstuga i originalskick. Beten o odlingsmark odränerade.
Inga stängsel/staket men fullt av rostig taggtråd överallt i skogen.

Detta var slutet på -80 talet.
Taxeringsvärde under 2 mille.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Hemmet Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
20 236
Senast: 1887
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar