Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
http://www.svenskfast.se/gard/kronoberg/ljungby/stromsnasbruk/gunghult-3131/131341#bilder

givet om man går igång på western ... ;)
mdiynnwwmdawmtc0nty4ohw5ng...jpg

mdiynnwwmdawmdg5ntk0nhw5ng...jpg
Den där fastigheten har legat ute många gånger. Är nog en väldigt specifik köpare man letar efter. Få som kan förvalta det, med tanke på den verksamhet som krävs för att kunna nyttja den fulla potentialen

https://object.highestate.se/1881-rya_101.html

Alltså herregud ge mig. Vi har börjat diskutera gård lite smått och den här hade passat perfekt.
Trevligt att se en annons där de visar byggnaderna så väl, men det är ju knappt någon mark, takhöjden i stallet ser låg ut och det kommer att kosta multum att renovera och byta ut all el i byggnaderna. Fina kakelugnar, skulle vara intressant att veta om det är murstocken eller ugnarna som är problemet. Fint hus och fina bilder, kan nog bli riktigt fint om man har gott om pengar och är händig..

Trevligt att se en annons där de visar byggnaderna så väl, men det är ju knappt någon mark, takhöjden i stallet ser låg ut och det kommer att kosta multum att renovera och byta ut all el i byggnaderna. Fina kakelugnar, skulle vara intressant att veta om det är murstocken eller ugnarna som är problemet. Fint hus och fina bilder, kan nog bli riktigt fint om man har gott om pengar och är händig..
Vart ser du att det inte finns nån mark? Jag läser mig till att det är 290 000 m2 tomt, dvs gott om mark men att den arrenderas ut som det ser ut just nu?

Jag hade smällt upp boxar i den öppna delen, man ser den på en bild, tror de har förvarat foder där tills nu.

Det är skitmycket att göra men vilken potential... *drömmer mig bort* ..

Vart ser du att det inte finns nån mark? Jag läser mig till att det är 290 000 m2 tomt, dvs gott om mark men att den arrenderas ut som det ser ut just nu?

Jag hade smällt upp boxar i den öppna delen, man ser den på en bild, tror de har förvarat foder där tills nu.

Det är skitmycket att göra men vilken potential... *drömmer mig bort* ..
Sant, jag fick det till bara 2,9 ha, inte 290! :o

Sant, jag fick det till bara 2,9 ha, inte 290! :o
Men du har en poäng, marken och dess sammansättning nämns inte jättetydligt i annonsen. Säljer man en så pass stor jordbruksfastighet som den här brukar man ha mer underlag. Däremot förutsatte jag att det var en större mängd mark med tanke på priset. Med tanke på skicket på boningshus och ekonomibyggnader så hade du inte fått många kronor för objektet i det området ifall det inte fanns mark till. :)

Alltså, detta hus ger mig lite rysningar. Känns inte alls som ett hem utan mer som ett sterilt... jag vet inte vad. Det är inte ofta jag får rena obehagskänslor av ett hus men detta känns inte alls hemtrevligt.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-sora-margretelund-osterakers-kommun-areparksvagen-7-10201715

Jag tycker att det var riktigt fint. Det jag stör mig lite på är se små fönstren i sovrummen och badrum, hade gärna fått in mer ljus där. Dessutom kanske lite långt mellan kök och matplats men det är en petitess. Jag hade dock inte haft samma färgskala utan satt upp t.ex större färgglada konstverk och haft. textilier i färg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka