Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men priset? I Jumkil...känns som att hälften hade varit mer rimligt.

Men måste säga att det var föredömligt av mäklaren att ha planritning på både hus, stall och maskinhall. Bra där!
Stan flyttar ut allt längre på landet... ;) Men planritningarna borde flera mäklare ta efter! :D

Men priset? I Jumkil...känns som att hälften hade varit mer rimligt.

Men måste säga att det var föredömligt av mäklaren att ha planritning på både hus, stall och maskinhall. Bra där!

Stället har nästan allt, gott om mark som ligger i anslutning till boningshuset, ridhus *dräggel*, paddock och stall, pool - Lyx! men bilderna på boningshuset och "tomten" runtomkring ser jättetrista ut i mina ögon. saknar mycket charm - vet inte om det bara är bilderna som är misslyckade. gårdsplan och tomten kan man iof säkert kan fixa och få riktigt fint med nån miljon till :p ;) Men en eloge till mäkaren för bilden med allt inritat.

Stan flyttar ut allt längre på landet... ;) Men planritningarna borde flera mäklare ta efter! :D

Fast det är ju en bra bit utanför stan, dessutom åt ett håll där det inte är så mycket expansion längs vägen, och ett håll där servicen nedmonteras mer och mer. Skulle snarare säga att just i de trakterna blir stan mer och mer avlägsen...

Fast det är ju en bra bit utanför stan, dessutom åt ett håll där det inte är så mycket expansion längs vägen, och ett håll där servicen nedmonteras mer och mer. Skulle snarare säga att just i de trakterna blir stan mer och mer avlägsen...

Med tanke på de 43 hektaren tycker jag inte prislappen var jättekonstig. Men visst, hade det legat lika långt från Uppsala åt söder hade det varit många miljoner dyrare.

Alltså, jag tycke detta huset såg fint ut, klickade på annonsen, men vet fortfrande inget om huset?!?
Denna mäklaren har en del hus här nere, vet inte om de finns i öviga landet med. ALLA annonser de lägger ut ser ut såhär, why?http://net.sfd.se/webpack/wpBildLista/Default.aspx?firmanr=14751&objgid=OBJ14751_1403903388

Ser ju lite fattigt ut som annons, och väldigt mycket detaljbilder. Mitt bland bilderna står att man kan ladda ner "boken" om huset på deras webbplats. Där finns mer info :) http://www.uppvik.nu/assets/upload/1244_Trillabakka.pdf Tycker det var ett ovanligt säljande prospekt.

Med tanke på de 43 hektaren tycker jag inte prislappen var jättekonstig. Men visst, hade det legat lika långt från Uppsala åt söder hade det varit många miljoner dyrare.

Tittar en på Hemnet på andra objekt i den prisklassen med typ samma läge så pratar vi i regel över hundra hektar mark och fastigheter det går att driva en verksamhet på (skog, mjölk, spannmål). Det här objektet är ju (som jag ser det) inget att livnära sig på utan mer lyxig hobby (alt. liten nischad hästverksamhet men svårt att få ekonomi på). Men det visar sig ju om de får ut de pengarna :)

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5...ium=app&utm_content=iphone&utm_campaign=tipsa

förstår inte varför man behöver tre olika pooler? Sen tycker jag det ser ut som et av sovrummen är inne i en klädkammare.

Det räcker gott och väl med en pool. Vi har en och att ta hand om den och hålla den ren... Hade jag haft råd hade jag hyrt in någon som kunde hålla den ren, hehe :P
Säger som @vallhund ,för mycket pengar och ingen smak.
Satt eluttaget på köksbilden snett?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka