Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Näråmensåattae, 3 mille för en lada med löv på golvet? Och bara 50.000 i arrende för "innergården" per år. Som hittat.

http://www.blocket.se/stockholm/Lunda_32_62740387.htm
Jag blir så fascinerad av hur mäklare ska hålla på och berätta hur köparen ska använda en fastighet:

I det här fallet "blivande ateljé", på en del gårdar till salu, så omtalas betesmarken som "blivande skogsmark", och nyligen såg jag ett nybyggt, fint och väldigt praktiskt fårhus som "lätt kunde byggas om till verkstad eller annan djurhållning"...
Och då har jag inte nämnt att det ska jagas på alla gårdar, men fiske nämns knappt, inte ens på gårdar med sjökontakt...

Liksom vadå, jag kanske vill ha höns i uthuset, inte ateljé; tittar jag på en gård (ska inte flytta, lider bara av extrem nyfikenhet), så är det för att hålla djur (hästar och får), att plantera skog, i synnerhet gran på betesmarken vore för ett helgerån, och jag har ju får, och skulle verkligen önska mig ett så fint fårhus som det som mäklaren tycker ska vara verkstad...

Ja, jag var tvungen att kolla beskrivningen men det verkar faktiskt så. De har bla letat upp gammalt material (stengolvet MÅSTE vara gammalt!) som kakelugnar osv. Tydligen är det ett dödsbo och han som dött är den som låtit bygga det.

Länk till beskrivning:
http://www.pontuzlofgren.se/till-salu/beskrivning/4E4BQ221KIUKHA66

Det stod väl också att han var byggherre, han som byggde det, och att han byggde sin dröm? Låter så himla fint!

Citat på beskrivningen:

Sin ambition att bygga ett slott i skogen sammanfattade Staffan Axelsson vid ett tillfälle på följande sätt: “Jag ska skapa paradiset på jorden. För det är ju osäkert hur det blir sen efter detta liv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka