Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fint men ... allt är så vitt och vitt och vitt. De enda färgkluttarna är de vita orkidéernas gröna blad :crazy:
http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?objektID=1247310
(Man fick nästan en färgchock när man såg de fyra färgglada handtagen undangömda i skafferiet :p)

Fast jag önskar att alla lägenheter såg ut sådär när man flyttar in. Det är ju en jättebra grund, eller vad man ska säga. Enkelt att bara fylla på med lite färgglada kuddar, filtar, tavlor osv så blir det genast mycket mysigare. :)

Tror det enklaste är helt enkelt att riva skiten, kostar nog mer än det smakar att försöka göra i ordning det där rucklet. :eek:
Nej, för fan, inte riva!! :eek: Det är så vackert! Jag älskar äldre hus och vill att folk så långt det är möjligt ska bevara sina hus. De har en själ, något speciellt, en historia. Så många människor slänger bort det och bygger 1,5 miljoners villor exakt likadana som en miljon andra villor. På pricken, möjligtvis ändras färgen på huset...

Jag är som programledarna för Grand Design; de stryker med händerna över material, förklarar hur det funkar och ser ut på ett mer eller mindre poetiskt vis över husen som byggs, ju mer ovanligt det är desto saligare låter de. På samma vis skulle jag vilja stryka det här huset med handen.

Visst kommer det kosta mer än det smakar och visst måste en del ändras i huset för att få det att funka, men tänk om någon ville göra det jobbet och bevara så mycket som möjligt som det bara går?Tänk om JAG kunde fixa sådant. Jag önskar jag kunde! Jag verkligen önskar jag kunde. :cry:

Ja, jag vet att jag är löjlig och tramsig, antagligen. :D:p

Fast jag önskar att alla lägenheter såg ut sådär när man flyttar in. Det är ju en jättebra grund, eller vad man ska säga. Enkelt att bara fylla på med lite färgglada kuddar, filtar, tavlor osv så blir det genast mycket mysigare. :)
Ja, jag håller med. Bara för att de på bilden inrett med bara kritvita och ljusgrå möbler behöver man ju inte göra så själv utan kan stänka på med hur mycket färgglatt man vill :up:

Nej, för fan, inte riva!! :eek: Det är så vackert! Jag älskar äldre hus och vill att folk så långt det är möjligt ska bevara sina hus. De har en själ, något speciellt, en historia. Så många människor slänger bort det och bygger 1,5 miljoners villor exakt likadana som en miljon andra villor. På pricken, möjligtvis ändras färgen på huset...

Jag är som programledarna för Grand Design; de stryker med händerna över material, förklarar hur det funkar och ser ut på ett mer eller mindre poetiskt vis över husen som byggs, ju mer ovanligt det är desto saligare låter de. På samma vis skulle jag vilja stryka det här huset med handen.

Visst kommer det kosta mer än det smakar och visst måste en del ändras i huset för att få det att funka, men tänk om någon ville göra det jobbet och bevara så mycket som möjligt som det bara går?Tänk om JAG kunde fixa sådant. Jag önskar jag kunde! Jag verkligen önskar jag kunde. :cry:

I vanliga fall håller jag helt med dej , men i detta fallet är jag nog mer inne på "riv - gör om - gör rätt" de har ju redan förstört huset i mitt tycke när de rev den fina kortsideutbyggnaden...

I vanliga fall håller jag helt med dej , men i detta fallet är jag nog mer inne på "riv - gör om - gör rätt" de har ju redan förstört huset i mitt tycke när de rev den fina kortsideutbyggnaden...
Jag håller med, jag tycker huset ser för nedgånget ut för att gå att rädda.

Fast jag önskar att alla lägebheter såg ut sådär när man flyttar in. Det är ju en jättebra grund, eller vad man ska säga. Enkelt att bara fylla på med lite färgglada kuddar, filtar, tavlor osv så blir det genast mycket mysigare. :)
Och jag var jätte tacksam när väggarna var redan målade i en acceptabel färg när jag flyttade in i min (nu fd) lilla etta förut :D Tycker att det är tråkigt med vitt och orkar inte måla :angel:

Nej, jag håller med precis, kan sitta hur länge som helst och titta på bilderna på de som bodde där innan, fundera på hur det var då, vad det skulle krävas för att återställa det. Bilderna finns ju, så man kan ju se hur det såg ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 858
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama