Sova på mage utan larm och utan panikslagen mamma

Sv: Sova på mage utan larm och utan panikslagen mamma

Jag lät min son sova på magen när han kunde vända sig själv på magen och gjorde det i sömnen. Annars fick han sova på sidan, det är inte alla barn som vill sova på rygg. Typ min:crazy:

*kl*

Jag bestämde efter första natten stirrandes på Stina för att se om hon andades att jag skulle ha ett andningslarm till henne! Guds gåva till nojjiga föräldrar!!!

Så nu när Emma började snurra runt som en virvelvind i sängen känner jag mig ändå lugn fast hon ofta ligger som din lille, för larmet är "alltid" där!

Jenny

När dottern vände sig själv (kan ju inte springa och vända på barnen stup i kvarten ;))

Lova började välja magläge som 4-månaders... har aldrig haft larm, fast jag funderade ett tag på att skaffa....

kl

Nån som har nån bra länk till vart man köper larm? Gärna över nätet typ... Inatt hittade jag honom i fotändan (fullt vaken) jättelycklig omkringkrypandes...

Isak sover på rygg.
Han vill inte ligga på mage;)

med huvudet neråt? eller åt sidan? för egentligen gör det mej inget om han sover på mage, men måste han borra ner huvet i madrassen sådär!

Vi har ett Nanny, hittade dem bla här:
http://www.andningslarm.se/

Jag är nöjd med vårat, har visserligen fellarmat någon gång, men bara då barnet hamnat långt utanför plattan (vi har bara en, såg nu att de rekommenderar två from tre månaders ålder) eller kontakten gått isär.

Så det rekommenderar jag starkt!

Jenny

Sheitamolla vad dyra de var! femtonhundra spänn! jag får i så fall ha ett sånt man fäster i blöjan eftersom vi samsover. men nä.... inte för 1500 spänn.

Kroppen märker väl själv om den blir utan syre och "räddar sig själv"? Eller hur menar du?

Shit vad det finns saker nu för tiden :eek:

För 15 år sen när jag var baby fanns det inte ens nåt som liknade det där skulle jag tro :D

För 15 år sen när jag var baby fanns det inte ens nåt som liknade det där skulle jag tro :D

Jo, det fanns det nog. En kompis erbjöd mig att låna hennes gamla larm som hon fick av sjukvården för ca 15 år sedan, eftersom hennes första barn dog av plötslig spädbarnsdöd.

Men så gamla larm ska man inte använda, så vi köpte ett nytt.

Sheitamolla vad dyra de var! femtonhundra spänn! jag får i så fall ha ett sånt man fäster i blöjan eftersom vi samsover. men nä.... inte för 1500 spänn.

Vi har båda typerna av larm :o Vi har plattor i sängen, men ett sånt som man fäster på blöjan också. Det har vi när hon sover i vår säng, i vagnen och sånt! Urskönt, jag är så nojjig så då slipper jag kolla att hon andas jämt... jag köpte vår babysense II på Blocket, bra om man vill ha lite billigare :idea: De är ju ofta bara använda ett halvår eller år!

Men är det någon mening med att ha plattorna om du har blöjlarmet?

charon ja det är just det jag undrar, kan en bebis rädda sej själv om den inte skulle få tillräckligt med syre. Eller skulle han bara sluta andas?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Vår dotter är 6 månader gammal nu och sover i spjälsäng i samma rum som vi. Just nu är vi hos mina svärföräldrar och vi planerar att ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 638
Senast: Imogen
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 430
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar