Rasism är en öm tå för alla som har minsta uns av skam i kroppen.
Jag är fett trött på folk som du som dillar om "rasistkort" bara för att de själva inte vill se det som rasism. Det är så jävla låg nivå både intellektuellt och etiskt.
Du lägger in tolkningar som inte finns.
Det handlar inte om personernas ursprung i mina ögon; det handlar om deras beteende.
Jag tycker lika illa om "etniska svenskar" som tigger som om de personer den här tråden handlar om.
Det provocerade mig även när en representant för "hemlösas förening" eller vad föreningen nu hette, blev intervjuad och krävde bostad inom Stockholms innerstad och menade att det var samhällets fel att han var hemlös. Detta är för ett par år sedan men gnager.
Han fick väl göra som vi andra som inte hittar bostad eller jobb precis där vi vill ha det: flytta på sig och hitta både bostad och förhoppningsvis jobb.
Jo, i mina ögon visar man, när man begär att någon annan ger en mark där man får slå upp läger, en attityd att det är någon annan som ska ge en det man vill ha.
I min värld får man hjälpa sig själv, och acceptera något annat än det man helst önskar om det mest önskade inte står till buds.
Man måste kompromissa.
Och det är inte samhället som ska kompromissa utan individen.
Men det är ingen idé att diskutera med dig eftersom du har bestämt dig för att jag har rasistiska motiv och att jag tycker som jag tycker pga etniskt ursprung.
visst, nationellt ursprung har viss betydelse för min åsikt såtillvida att det är EU-medborgare och att de därmed har andra sorters rättigheter och skyldigheter jämfört med asylsökande (som jag ju flera gånger påpekat har ett skyddsbehov och därför ska tas omhand; men jag är ju rasist så det spelar ju ingen roll att jag anser att asylsökande har större rätt än EU-migranter som har andra motiv).