Framför allt utifrån att du skrev att det finns inhumana sätt för ett land att hantera problemen. I den här diskussionen tolkade jag att du syftade på att avhysa camparna.Nej, varför har du skäl att misstänka det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Framför allt utifrån att du skrev att det finns inhumana sätt för ett land att hantera problemen. I den här diskussionen tolkade jag att du syftade på att avhysa camparna.Nej, varför har du skäl att misstänka det?
Lite off topic eller nåt, men även Storbritannien har en liknande problem med sina sk (New Age) Travellers, som ockuperar fält och andra "lediga" platser där de sätter upp tält, husvagnar, husbilar etc. De avvisas ideligen men flyttar bara på sig en bit. Situationen för dem är lite annorlunda, och mer ordnad sas, men det rör sig om människor som själva valt just den livsstilen och som INTE vill byta den mot fast boende och svenssonliv.
Så då kan socialen med lagen i ryggen strunta i ungarna?
Oavsett vilket, medger lagen att man struntar i ungarna eller ej?Jag tror att du använder ett juridiskt begrepp fel. Vårdnad betyder den som är vårdnadshavare för ett barn, inte den som tar hand om det praktiskt, utan den som har rätt att fatta beslut om barnet.
finns det något sådant land?Det är väl upp till var och en (man får lov att respektera andras val av livsstil tycker jag), men då får man flytta till ett land som inte har den formen av markägande som vi har i Sverige.
Sitter du på fullaste allvar och länkar till ett klipp som visar hur jävla gräsligt vissa människor lever och sedan hånar dem för deras misär?
Så då kan socialen med lagen i ryggen strunta i ungarna?
finns det något sådant land?
Ja, fy fan. Det här påminner mig om hur nån überrasist skulle sitta och visa människor som lever i slummen i nåt afrikanskt land och bara "öh, titta så skitiga dom är".Så det kan gå när majoriteten skildrar minoriteten.
Finns det någon skildring inifrån?Så det kan gå när majoriteten skildrar minoriteten.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21692570.ab Så kan man också lösa det!
Oavsett vilket, medger lagen att man struntar i ungarna eller ej?
Vad argumenterar du mot??Fast saken är ju att dagsläget inte handlar om hur romer behandlades i Sverige på 1950-talet. Det handlar inte så mycket om vad som är fördomar och rasism - mer än att den historian och vår svenska rädsla att bli kallade rasister gör att vi retirerar.
Dagens situation handlar om ett antal turister som väljer att tigga, väljer att bosätta sig på ett lagstridigt sätt.
Det handlar inte om att Sverige ska skaka fram ett vettigt alternativ.
Det är inte flyktingar/asylsökande vi pratar om. Hade vi gjort det, hade jag hållit med om att vi ska kunna skaka fram ett så vettigt som möjligt alternativ.
Vi pratar om turister. Visserligen ekonomiska turister som turistar i Sverige för att få pengar.
Men likväl turister från andra EU-länder.
Byt lite ord: tänk dig att det handlar om turister från USA, normalt medelklassfolk.
Hur skulle du tycka om 150 stycken vita medelklassamerikaner valde att ockupera och bosätta sig på din mark?
Skulle du tycka att de själva var ansvariga för sin situation och för att resa hem?
En jäkligt bra film som visar hur staten bygger upp ett modernt boende, överlämnar det till vuxna människor att själva underhålla. ...och sedan resultatet av detta. Hela "hotellet" ser ut som en crackkvart...
Men vad finns det att skildra?Ja, fy fan. Det här påminner mig om hur nån überrasist skulle sitta och visa människor som lever i slummen i nåt afrikanskt land och bara "öh, titta så skitiga dom är".
Vad argumenterar du mot??
Jag skrev ju att jag kan se några enkla lösningar.