Jag tror nog ändå att de allra flesta förstår att det dels finns morgon- och kvällsmänniskor (och de som är varken eller) och att det dels finns olikheter i hur lätt eller svårt vi har för att anpassa oss till att t.ex. somna eller vakna en timme tidigare eller senare. Det som var alldeles nytt för mig, och inte så lite förvånande, var att det finns de som hävdar att de har besvär av tidsomställningen under HELA perioden vi har sommartid, alltså ca 7 månader. Jag trodde faktiskt att alla vänjer sig så småningom men att det tar olika lång tid - tydligen trodde jag då fel! Och får tacka den här tråden för att jag lärt mig något nytt
Personligen så är jag kvällsmänniska och brukar ha lite jobbigt (dvs har svårt att komma i säng och blir därför trött när jag behöver gå upp på morgonen) första veckan efter omställningen till sommartid. Men jag tycker att jag blir rikligt kompenserad för den veckan av obehag genom det underbara ljuset på kvällarna!

Jag hade gärna ställt om till sommartid redan i februari, alternativt haft sommartid året runt!