Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Stackarn, inte lätt å veta hur man ska bete sig i denna värme när man är så liten! Man vill ligga nära men gör man det så kokar man sönder! Hoppas det blivit lite svalare tills min lille tittar ut!

*kl*

Själv lider jag inte så mkt av värmen! Fötterna sväller lite, men inte mer än att jag fortfarande kan ha mina ballerina. Men sen gör jag inte så mkt om dagarna heller förutom lite tvättning och städning här hemma. Vilket är fullt nog! För nu är det tungt!! Är groteskt trött på att vara tjock och tung och andfådd. Sambon fick stå ut med ett smärre sammanbrott igår :( Hoppas verkligen på att jag slipper gå över tiden! Då kommer jag avlida!

Annars så börjar jag bli lite nojjig över förlossningen! Har varit hel cool fram tills nu! För nu lurar den ju runt hörnet vilken dag som helst! :o Men som jag sagt innan, har så många andra klarat det så borde nog jag med göra det, eller?? Gaaah! Snälla låt det vara över snart!!

Det va verkligen en fin herre du hade! :love: Ser helt fantastiskt ut! :)

Jäklar vad jag saknar att rida inser jag nu! :(

Stackare, inte lätt när de tror de är hungriga pga annat och inte får behålla något...
Min skrutta vill äta ofta ibland, men så äter hon typ 1 minut sen somnar hon lite sen vaknar hon till och tror vill äta och så fortsätter det...
lyckades få henne att somna en stund själv iaf, lite svalare så.

Måste få gnälla lite med...
Våran granne (gnällkärring) under oss har varit uppe 2 gånger idag och ringt flera gånger på dörren! hon vet att vi har en liten en!
första gången lyckades hon väcka M som precis var på väg att somna så jag skulle passa på att äta frukost... Suck!
Blir så trött, jag har inte öppnat någon gång jag orkar inte med henne hon har alltid något att gnälla/klaga på... tänkte ev skicka sambon o skälla på henne när han kommer hem från jobbet :D

KL

Här njuts det av fulla drag av värmen... badar och solar, pysslar i trädgården, tar en pause i hängmattan....
Jag är överlycklig att jag inte har Bf förens i slutet av aug för då kan jag njuta av sommarvärmen utan att behöva oroa mig för att lilla bebisen ska bli för varm....
Det enda jag kan gnälla på är att jag har ont i fotlederna.

KL

Igårkväll började jag kvällsmata lillskrutt vid 21... efter ett antal blöjbyten och maratonamning somnade hon 23.30 och sov till 05.30 :banana:
Sen efter hennes frukost gick vi o la oss igen tilsammans i dubbelsängen eftersom sambon gått til jobbet. Kl 09 vaknar jag av att M ordnar, låter och sparkar på mig :grin: Hon ligger nu dessutom på tvären med fötterna mot mig!
Så jag klär på mig och ska sen lyfta upp henne men då sover hon så sött igen, hon tyckte väl bara att jag var ivägen :p att det var för trångt :love:

hon blir förövrigt hela 9veckor idag, helt otroligt vad tiden går fort :eek:

Min klåda, som har varit borta flera veckor, har nu tilltagit på benen igen. Fick sova med frysklampar på fötterna i natt.

Lider med dig! :(

Har du provat apotekets kylklampar? Bättre än de hårda man har i frysen annars. Spola iskallt vatten på föttena och sova med bara lakan hjälpte också lite för mig.

Vi har haft sovmaraton här hemma idag... E somnade vid 23, då körde jag en runda med min åskrädda hund och lämnade henne hos mina föräldrar. Stannade o pratade med syrran o så på vägen hem så var hemma vid halv1. Kunde gå o lägga mig utan att hon vaknade och sen har hon vaknat två ggr i "natt" och velat äta. Vi gick upp HALV TOLV!!! Ojdå??? hur gick det till...
Jag som sa till sambon att jag skulle byta dygnsrytm när han åkte.. Stämde ju bra. Undra vad jag ska göra inatt ;)

Tack! Vad kul att du tycker det! Tycker jag med :)

Jag saknar oxå att rida... Men vill inte ge mig på det innan efterkontrollen!

Lät skönt för er båda! Har ni också regn och mkt svalare temperatur inatt?

Jag sover än alldeles för mkt varje natt :o Så min kropp kommer få en chock när lillbäsis kommer ut. Så jag kommer aldrig kunna gnälla på att jag inte fått sova innan iaf! Fast det bästa med att sova är att tiden går fort! ;)

zazzarzz: Det förstår jag att du tycker. ;) Jag har ju ingen egen häst att rida på utan rider bara på ridskolan ihop med min älskade flummiga grupp en gång i veckan! Men lite är alltid något!

JAg sover också gott. 8-9h per natt och oftast en tupplur på en timme mitt på dagen. Satsar på att vara utvilad när Norpan kommer :)

Igår köpte vi två garderober till sovrummet. Med alla nya barnprylar och barnkläder behövs en rejäl förvarings-makeover. Så idag ska jag sätta ihop garderober (IKEA) och det är ju inte jättelätt med en mage i vägen.
Sen ska det pysslas. Byråer som byter plats, kläder får nytt utrymme. Det kommer bli jättebra!
Vill även vitmåla och byta knoppar på en äldre charmig furubyrå som Norpan ska ha i sitt rum, men det blir ett senare projekt.

*kl*

Fint folk kommer alltid sent! :bump: Ska dra en virrig redogörelse:

Torsdag natt, eller väldigt tidigt fredag morgon rättare sagt eftersom klockan just passerat 12-slaget så tänkte jag gå och ta mig en alvedon att sova på, men tog omvägen förbi toan och väl där gick vattnet. Det var lite grönt, så ringde förlossningen och sa att vi kommer in.

Värkarna blev kraftigare nästan direkt efter vattenavgången men på förlossningen kunde de konstatera att jag fortfarande inte öppnat mig något, vi blev såklart inlagda eftersom Mini släppt sig i vattnet och jag fick först 2 citodon att sova på som inte hjälpte ett smack. Det gjorde däremot en morfincocktail, så vid 05 slocknade jag och sov till 09 fredag morgon. Efter en frukost som jag inte minns något av (morfinruset, serni..) så kopplades ctg. Blev liggande med det i ett par timmar drygt för det var körigt på förlossningen med diverse akutsnitt mm. Åt sedan lite lunch, tog en kort prommis till fiket bredvid och drack kaffe, sen tillbaka i ctg-t. Värkarna fortsatte vara regelbundna och onda men gjorde inte mycket till eller från, så kl 13 fick jag ett litet piller för att sätta sprutt på det hela.

Därefter blev värkarna allt intensivare och var snart på var 3-5 min, men öppningen gick ändå i snigelfart. Kl 19 var jag öppen 3 cm efter en dos värkstimulerande (konstigt att de behövde "stimuleras" när de var så ettriga!) och narkosläkaren tillkallades för att lägga eda. Hade då värk i värk med ett par-tre minuter mellan som längst men oftast kom de i par, direkt avlösande varandra. Fick vänta i över 1,5 h på narkosläkaren, när edan väl var lagd strax innan 21 var jag öppen 7 cm. Roligt nog så tog eda bara lite på höger sida, så efter en stund ringde de narkosläkaren igen och samma väntan följde. Ca 22.30 kom hon tillbaka och riktade om litegrann så även vänstra sidan blev bedövad med de konstaterade att det inte gav någon nämnbar effekt på mig, det kapade liksom bara yttersta udden av smärtan. Efter detta var jag helt öppen, väntade bara på att Mini skulle rotera ner sista biten.

Minns inte mycket där efter annat än att jag hade värk-på-värk-på-värk som skakade hela kroppen. BM sa att jag kunde börja trycka neråt för att skynda på, så i vad som kändes som en evighet låg jag där och pressade neråt genom värkarna. En evighet var det väl inte, för 23.22 är Mini född. Kan inte säga att jag upplevde några krystvärkar som jag fått dem förklarade för mig, men BM kom iallafall och sa att det var dax att föda and so I did. Pressade helt enkelt på av bara h*vete när det kom en värk och kanske 5 (?) värkar senare var han ute.

Mini, a.k.a Harry, 3 820 gram tung och 51 cm lång, född 14 dagar efter BF och bryter mönstret med bara flickor i tråden!

img_8658_97833619.jpg

Äntligen Harry!
Bara älskar namnet!!

Skönt att höra från dig, men blir ju liiiite orolig när det går mer än dagsuppdateringar....

Grattis till er!!!

+ övriga såklart

Tackar tackar :D

Ja man hinner alltid börja fundera när det inte hörs något från nyförlösta. Allt har varit fint, förutom att han var DAT-positiv vilket kortfattat har med blodgrupperingen att göra och innebär att han var i riskzonen för gulsot. Så då mäter de bilirubinvärdet många gånger och "extra kritiskt" så att säga, för att fånga upp och behandla eventuell gulsot. Men värdena har legat bra, så nu är vi frisläppta :laugh:

15/6 Moonbabies - Love 8/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma- Mathilda kom ut 20/6
25/6 Modett - Harry föddes 9/7

Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
22/8 Bollen
23/8 Aaricia

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 849
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII