Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Oh ja :D Efter att ha legat och flåsat med värkar i en timma efter citodonet och somnat inom 4 min efter morfinet (maken klockade visst :angel:) så är jag ett stort fan.

Visste inte ens att det fanns frysklampar på Apoteket, men det ska jag garanterat kolla upp. Det är ju mer praktiskt med sånna som inte är raka och hårda.

Det sista jag gör är att duscha iskallt innan jag går och lägger mig, men med tanke på hur varmt det är här hemma så hjälper det bara en liten stund. Sover numera helt naken med alla fönster och dörrar öppna på övervåningen bara för att få lite genomdrag. Senaste två dagarna har jag dock inte sovit många timmar alls, känner mig helt slut.

GRATTIS!!!

Vilken riktig sötnos ni har fått. :love: Tur att det i alla fall är värt att vänta på de små med tanke på hur länge man kan gå över.

Va skönt det lät att sova naken... Själv längtar jag efter att sova utan bh!!!

På så sätt så ska det bli skönt att sluta amma sen. O utan trosor...hmmmm- jag undrar det...

Grattis till en riktig sötnos!! :love:
Skönt att Harry äntligen ville titta ut!! :bump:

Nu är det äntligen min tur på listan!! :banana: Nåde den som vågar tränga sig före ;) hihi!
Det firas med onda ilningar i hela nedre partiet! :bump:

Senast ändrad:

Det onda i nedre partiet försvinner tyvärr inte direkt.. ;)

Även om jag inte gick sönder mer än ytligt så svider det rätt ordentligt idag! The burning sensation har ökat, kände nästan ingenting dag ett och lite mer dag två, definitivt värst idag. Gissar att värme + binda = inte optimalt för läkningen.

ÄNTLIGEN!!! GRATTIS!!! :bump:

KL

Är i vecka 34+5 idag och bebis är alldeles vild mest hela tiden. Full fart dygnet runt. Har senaste veckorna haft regelbundna, icke smärtsamma, sammandragningar plus de jäklans onda huggen när bebisen stångas med urinblåsan. Nu har dessutom sammandragningarna göra ont. Inte trevligt alls.

Om det är en tröst så brukar sammandragningarna nästan försvinna om ett tag. Jag o flera med mig har haft det så efter v 36 ungefär :) Att det lugnar sig alltså...

Nej usch kan verkligen tänka mig att denna värme+binda inte är den bästa kombinationen nu! Du får ducha ofta och försöka lufta vid tillfälle! Hoppas den värsta värmen gått över tills min lille tittar ut.
Jag har ränknat med att bli som en tant sen och bära med mig en kudde att sitta på ;)

Jag och Harry får ligga tillsammans och lufta ändorna :D Han är en riktig liten bajsmaskin.. Vaknade för tankning vid 04 och åt kanske 30 min, luktade poop så vi gick och bytte. Då han ju "amningsruset" går över så han ville äta mer.. och hipsvips hade han bajsat igen. Nytt blöjbyte, ny amning, sen fick pappa ligga och söva medan jag gick och släppte ut hästarna.

Hihihi! Så många bajsblöjor har jag inte bytt på flera dagar... På gott o ont...
Min skrutta har aldrig bajsat på natten sen vi kom hem från BB. Det är ganska skönt faktiskt. Vi somnar lätt om när vi ammar båda två på nätterna.

Förresten så var jag på BVC igår. Får väl kalla det för 2 månader fast det är några dagar kvar ;)
Hon hade växt till 56 cm lång och vägde 4425g om jag minns rätt. :)
Dags att leta fram de 56 kläderna man vill ha en gång nu... haha!
Fast vi har börjat ganska mkt på klänningarna och shortspyjamasarna i stl 62... Denna värmen gör iofs att man inte behöver leta fram några kläder överhuvudtaget...
38513_1484931919968_1133984997_1358851_5532128_n.jpg

Ojojoj vad vi har bytt bajsblöjor.. Nog är det säkert 6 laddningar/dag! :D

Märkte igår att Harrys högra axel knäpper och knakar lite ibland. Någon som känner igen det? Inget som läkarna har anmärkt på/upptäckt. Är lite sugen på att beskylla den första barnläkaren som undersökte honom för det hela, han drog och slet och kastade i stackaren åt alla håll och H vrålade så att mammahjärtat nästan gick sönder :cry: Barnläkare nr 2 var så mjuk och försiktig med honom och H sa inte ett pip, så läkaren tyckte att han var väldigt lugn och beskedlig och frågade om han brukade skrika nångång?

Vi fick oxå byta bajsblöja vid varje matning förut, nu är det en storladdning på morgonen/förmiddagen och en stor igen på kvällen... ganska skönt faktiskt :D Lite lättare när man ska låta henne lufta rumpan om inte annat ;)

Denna värme alltså! Vi har det drägligt i lägenheten med fördragna fönster och öppet allt som går + fläkten på för fullt... "Bara" 30grader men det rör sig lite ibland iaf :grin:

Ang. kläder så har jag upptäckt att det funkar bättre med en tunn bodysuit än med bara blöja, blir inte lika klibbigt med lite mer på kroppen :)

bjuder på lite bilder...

Så här nöjd var hon när jag väl flyttade på mig igår morse :love: efter att hon sparkat ochh ordnat om att jag var ivägen...
DSC00755.JPG

Sover gott i sin babysitter... dessa bodysuits är så tunna och praktiska :idea:
DSC00780.JPG

Är i vecka 34+5 idag och bebis är alldeles vild mest hela tiden. Full fart dygnet runt. Har senaste veckorna haft regelbundna, icke smärtsamma, sammandragningar plus de jäklans onda huggen när bebisen stångas med urinblåsan. Nu har dessutom sammandragningarna göra ont. Inte trevligt alls.

Jag har ju bf bara några dagar efter dig och har också börjat få ganska regelbundna sammandragningar. Dock gör det inte ont alls, men man vill inte göra annat än att vila när de kommer.

Det är ju inte så långt tid kvar för dig nu :) Säg till när du har tid för hejadans ;)

JAg har ett par st bodysuits jag med.. Och jag håller med om att de är ganska ok men när det är kletigt så är inte ens de svala här.
Jag tycker nog inte värmen är värst utan fukten i den...

Body alternativt blöja och supertunn filt är det som H spenderat det mesta av sin tid utanför magen i hittills. Första dagen utanför magen var han måhända lite kall, vi fick ligga hudmothud under täcke under förmiddagen för att han skulle hålla värmen men därefter så har inte värmehållandet varit något direkt problem!

Lite kämpigt med ammandet just nu, brösten är ju hårda som attans och han blir så förbaskad när det går att äta på en gång. För antingen är det svårt att ta grepp = går inte att äta eller så måste han vänta medan jag försöker krama ur lite = får inte äta. Och så tror jag att det kommer mer än han hinner med nu också, vid senaste amningen för en liten stund sedan så var det en ren kamp innan han äntligen blev nöjd. Han började suga och svalde ljudligt ett par gånger, spottade ut tissen och vrålade. Helt svettig var han innan det var över.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 849
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII