Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Inte för att vara tråkig nu, men det kan ju faktiskt vara så att du inte har hunnit blivit mamma än.... Om du nu inte har ett planerat snitt vill säga.
Jag har ju BF den 22/8 men räknar med att senast den 5/9 har barnet fötts, alltså 2 v efter.:angel:

Ja om Modett sätter trenden här så lär det dra över :D

Nej, men jag kommer med största sannolikhet föda med kejsarsnitt, planerat, så när hovis kommer nästa gång har jag varit mamma i typ två veckor.

(Och när jag skriver det här är det en del av mig som tänker :eek: ska JAG bli mamma!)

Eftesom vi inte har hört av dig på hela dagen så hoppas jag verkligen att du förhoppningsvis äntligen har fått ut lilla mini! Eller att du är på god väg!!! :bump: :banana:

Eftesom vi inte har hört av dig på hela dagen så hoppas jag verkligen att du förhoppningsvis äntligen har fått ut lilla mini! Eller att du är på god väg!!! :bump: :banana:

Herregud, har det inte blivit barn än?! Tycker det är iaf en vecka sedan jag senast kikade in och då hade hon typ Bf+9 eller nåt. Nu måste det ju vara pågång på riktigt!!

Vi får verkligen hoppas på det för hennes skull! Håller tummarna att dom slapp tvinga bebis ut allt för mkt, utan att mini ville komma ut självmant!

Minimodett är förhoppningsvis ute nu.... eller??

Va söt din häst var... Vilka aliens du släppte ihop honom med i början?? haha
Nice trav. Ganska bekväm misstänker jag :)

Jag har hört att melon ska vara bra emot halsbränna och det kanske stämmer med vattenmelon, men garanterat inte med Galia(?)melon. Jag äter en massa vattenmelon nu för tiden och har faktiskt inte haft någon halsbränna på flera veckor, förns jag här om dagen satte i mig lite galiamelon till lunchen och fick en fruktansvärd halsbränna.

Nu har jag provat äta lite vattenmelon då halsbrännan smygit sig på. Det har hjälpt! Dock har ju inte jag så mycket halsbränna, men det var absolut ett bra tips! Tack för det.

Austronaut-isisar var det ;) Dom var verkligen jätteläskiga när dom transformerades inne i stallet från att vara söta ponnisar till läskiga austronauter ;)

Nu har iofs Cosmo också flugtäcke, så nu är han cosmonauten i hagen ;)

Hela han är faktiskt riktigt bekväm att rida, speciellt med tanke på hur stor han är :)

Haha!!! Vi placerar lite UFOägg (ensilagebalar) i hagen så är allt ok sen... Transformers... Min syster små barn hade varit som galna.. haha

Sjukt gulligt med såna reaktioner på hästarna iaf. Den store så skeptisk mot de små...

Jo men, han ser verkligen trevlig ut din häst. Schvungen är fin =D Hur hög är han nu igen?

Här har det inte hänt mycket det senaste dygnet... Fler som blivit helt utslagna av värmen?
Vi hade 34 grader här igår och det verkar inte bli lägre temp idag. Jag fullkomligt håller på och rinner bort. Min klåda, som har varit borta flera veckor, har nu tilltagit på benen igen. Fick sova med frysklampar på fötterna i natt. Inte för att det gick att sova så mycket öht, men mellan 03.30 och 8.30 sov jag ganska bra.

Jag antar och hoppas att MiniModett nu har tittat ut eftersom det inte funnits några livstecken från Modett på ett par dagar. :cool:

Jo- vi sitter här inne o ugglar- för ut i ugnen vill jag inte idag... Funderar på att tillverka ett litet krypin till Ebba men hon vill ju ändå inte vara själv så det är väl onödigt.
Är lite varmt att ha henne på magen med dagar som dessa.... Funderar allvarligt på att åka till mataffären och inventera hyllorna för att få kyla ;)
Sen tror jag att ni med magar o svullna fötter har det värre...

Och jag hoppas med på en bra start för Modettarna :)

Här sitter vi oxå inne hela dagarna, med fördragna öppna fönster/balkongdörr och fläkten på full fart!
Man kan ju inte gå ut då blir man ju både kokt och stekt!

har funderat på detta med att ge vatten till M men när jag frågade barnläkaren tyckte han det var totalt onödigt, jag skulle bara amma en extra gång tyckte han men hur lätt är det liksom när M inte är hungrig :)

Ja, nu hoppas vi det är 2 modett :D och de mår bra hela familjen...

Varmt varmt varmt! Händer och fötter har börjat svullna på mig. Antagligen är det både graviditeten och värmen som bidrar. Använde stödstrumpor någon dag, men tycker inte det hjälper nämnvärt.
Jag gillar värmen, men tycker det är läskigt att det är så torrt. Betet behöver regn, min uteplats behöver regn. Läskigt med brandfaran också.

Var ute på en promenad med hunden nyss. Han lider mer än jag med sin svarta päls. Själv blir jag glad av att jag får så fin färg. Har dock grymt mycket fräknar och pigmentfläckar, också det relaterat till graviditeten eftersom jag aldrig varit så här fräknig förr.

Min klåda, som har varit borta flera veckor, har nu tilltagit på benen igen. Fick sova med frysklampar på fötterna i natt.
Stackare! Klåda har jag inte känt av, men har läst tillräckligt av andras erfarenheter. Skönt att du fick några timmars sömn iaf.
I natt sov jag med öppet fönster utan täcke, ändå vaknade jag några gånger av att jag svettades av värme.

Fast jag älskar sommaren!! :love:

JAg tror iinte hon är hungrig- bara lite icke tillfreds o då provar men det hela tiden. En fis på tvären, hungrig eller bara nåt så prvar man att äta...

Tror hon kräks för att det är fullt...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 848
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård