Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Ja, för bövelen ;)

Är lite fascinerad av hur sammandragningarna kan komma med en sån regelbundenhet, ligger stadigt omkring 5 minuter (give or take några sekunder). Det om något måste väl vara en "biologisk klocka"!

Du kanske är grymt smärttålig, och egentligen är det regelbundna värkar, inte bara sammandragingar... :eek:

*kl*

Idag var hovslagaren på besök och vi skulle boka in en ny tid om 8 veckor. "Då blir det torsdagen den 2a" sa han, och jag skrev upp 2 augusti. Har ju bf den 23 aug och det är lååååångt dit tänker jag. Sen insåg jag att hovis kommer 2 september, alltså är jag nybliven mamma då.

Har lite svårt att smälta att bebisen kommer innan nästa hovslagartid :crazy:
:D

Grymt smärttålig är definitivt en egenskap som jag gärna haft, vet inte om det stämmer dock ;) Här är hovis bokad till nästa vecka, misstänker att vi får lov att slarva lite och lägga på en vecka till med tanke på hur osnabb Mini varit.. Är ändå ingen panik, de går ju bara på bete och barfota :)

Har du tur gör ju förarbetet inte mer ont :) Jag tycker det låter positivt att du kan kl med sådan exakthet :)
Var du mjuk när BM kollade dig idag?

Jag hoppas verkligen att du är på G! Har inte mini behagat komma innan imorgon fm kommer ju jag fundera på er hela helgen :D

Ligger fortfarande ganska regelbundet fast kanske lite glesare (mellan 5-7 min), men då har de istället börjat kännas lite ondare. Jo det är mjukt men som sagt så hade det inte börjat öppna sig något än. Så vi får hoppas att det är det som pågår!

Kaktus: det är visserligen frestande att hålla dig på helspänn en hel helg ;) men fördelarna med att få ut Mini överväger så jag håller också tummarna för att det ska vara klart snart!

Det var nog små grodorna som gjorde susen!!

Hejjar på och håller tummarna för dig!

*kl*

Idag var hovslagaren på besök och vi skulle boka in en ny tid om 8 veckor. "Då blir det torsdagen den 2a" sa han, och jag skrev upp 2 augusti. Har ju bf den 23 aug och det är lååååångt dit tänker jag. Sen insåg jag att hovis kommer 2 september, alltså är jag nybliven mamma då.

Har lite svårt att smälta att bebisen kommer innan nästa hovslagartid :crazy:
:D

Inte för att vara tråkig nu, men det kan ju faktiskt vara så att du inte har hunnit blivit mamma än.... Om du nu inte har ett planerat snitt vill säga.
Jag har ju BF den 22/8 men räknar med att senast den 5/9 har barnet fötts, alltså 2 v efter.:angel:

Det låter ju som om de e på G nu då ju :) Och om du inte har jobbigt så gör det ju iget att det tar lite tid. Går det sakta gör det ju kanske inte lika ont =D

Sprid ordet - små grodorna is the shit om man vill sätta igång en förlossning :D

..hoppas jag verkligen. Blir lite sur om det plötsligt slutar efter en hel dags sammandragningar var 5:e min.

Du kanske inte vill höra att det var precis vad som hände mig.... :devil::devil:
Började känna på måndag fm med först 40 min mellan, sen till kvällen 5 min. Så hela natten och på tisdagen åkte vi in för koll. 3 cm...... snälla SD hela tisdagen med 5 min. Till kvällen började det göra ont och vi åkte in. 4 cm.... fick då sovdos för att sedan sättas igång på Onsdagen.... Dottern är född på Onsdagskvällen... :angel::angel:

Men såååå blir det inte för dig :idea:

Snabbkoll: Två alvedon och ett skönt bad med riktigt varmt vatten.

Avtar värkarna eller fortsätter de? :D

Det fungerade alltid för mig *he he*

De håller på ännu, fortfarande 5-7 min mellan och rätt kraftiga sammandragningar men inte så farligt smärtsamma. Damn, ett bad vore trevligt men vi har inte så överdrivet gott om varmvatten så det får väl bli en varm dusch innan läggdax. Om det nu kommer gå att sova, det är frågan ;)

Håller tummarna för att det inte blir så mycket sova av för dig! Vore bättre om ni tillbringade natten på förlossningen och ser till att mini tittar ut. :bump:

Åhh håller verkligen alla tummar och tår för din skull nu att Mini faktiskt vill komma ut!! :bump: :banana: :bump:

:bump::banana::bump::banana::bump:

Heja Heja! Nu hoppas jag verkligen att de e på g.
Försök sova fallifall det fortsätter i snigeltempot ;)

Då ska vi se om jag kan hjäpa till lite:

"Smååååå grodorna, små grodorna är lustiga att seeee."

:bump::bump::bump:

Kvack kvack kvack!!!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 848
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård