Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Äsch, har ingen pilatesboll.. Kanske får göra en variant av små grodorna?! :idea: Annars får vi väl se vad doktorn säger imorrn, om de vill sätta igång det hela eller vänta.

Det tycker jag med! Eller, lagom snabbt - vill ju inte spricka från Ystad till Haparanda..

Han är onekligen envis, men som jag sagt förr: med sådana föräldrar, vad kan man vänta sig..?:angel:

hihi! ja då vore det ju inte så konstigt om mini ärvt den egenskapen :P

Förhoppningsvis borde våran bäsis vara otålig på att få komma ut, men tanke på hur otåliga hans föräldrar är :p

*knapplån*

Slänger ut en fråga till nyblivna och blivande mammor. Hur blir jag av med halsbränna? Detta har kommit smygande sedan några veckor. Först räckte det att dricka ett glas vatten, men nu behöver jag något mer. Är inte överförtjust i mediciner, men om inget mer naturligt hjälper så blir det något receptfritt ändå. Någon som kan tipsa?

Var hos bm idag och glömde ta upp halsbrännan.

I övrigt gick det bra. Har hittills gått upp 13 kg, men det kan man inte tro för magen är fortfarande ganska nätt trots att jag är i v 34. SF-måttet följer kurvan, dock i underkant. Norpans puls låg kring 120-135.

Säger bara Rennie! :love:
Try it - and love it.

Jag har problem med halsbränna. Försöker tänka på vad jag äter och undviker stark mat. Kan inte sova på höger sida, för då kommer de direkt. Har provat ett par receptfria medel, men inget hjälpte. Har fått Andapcin (staving) och vissa dagar hjälper det och andfra inte.... Glass kan lindra för stunden när det är riktigt illa, som om någon hällt syra i halsen på en.

Har varit 2 dagar på Falsterbo och kollat på hästar, shoppat och bott i husbil. Herregud, va min kropp är trött nu. Nästan obefintligt med sömn och suttit rätt obekvämt och i dag var det väldigt varmt. Men fantastiskt kul, ska tillbaks på lördag men då blir det bara över dagen och då får sambon följa med och köra och bära. :) Köpte 1 par skor och stövlar som jag inte var i närheten av att kunna prova pga mina svullna fötter. Ska bli spännande och se om det kommer passa sen.

I morgon blir det till BM igen och mäta SF måttet, eftersom att hon tyckte det minskat 2 cm sen sist.

Stugan ligger på Åland, så det är havet som är närmsta granne på vår lilla ö. Ska bli så skönt att komma bort lite, hoppas bara att Mathilda också tycker det och sover hela nätter, hög på havsluften ;)

EmelieR, ja, hund eller bebis, kan ju inte vara så stor skillnad va? ;)

Härligt! Det blir ju en liten båtresa dit.. :)

Tror iallafall att vi kan utesluta en 7/7-bäbis, om han nu inte ramlar ut hips vips. Han har roat sig med att spjärna ordentligt åt alla håll hela kvällen, inte så skönt. Hörs jag inte till imorgon eftermiddag/kväll så bestämde sig väl läkarna att det var dax att driva ut honom med våld, fast gissar att jag kommer in en sväng på morgonen :laugh:

små grodorna små grodorna modett är luuusstig att se..... :bump::bump::D

jaja, jag vill ju inte att du ska föda hemma i hallen så nu får rackarungen hålla sig tills du hinner in till förlossningen i alla fall....

Ja, det finns ju en uppsjö receptfria tabletter att prova. Enligt många är losec muppz de som funkar bäst. Jag klarade mig ganska bra på Link, men hade bara halsbränna ibland, dock riktigt illa när den väl kom. Jag kunde t.ex. inte dricka juice alls, då kom halsbrännan på en gång.

Vilken låg puls! Jag tror aldrig den har varit under 140 på min bebis någon gång, fast det kanske beror på att han alltid är aktiv när det är BM-besök... Mitt SF-mått är också i underkant (30-31 cm i förra veckan 33+2), men på tillväxtUL var bebisen något större än normalt.

Jag har hört att melon ska vara bra emot halsbränna och det kanske stämmer med vattenmelon, men garanterat inte med Galia(?)melon. Jag äter en massa vattenmelon nu för tiden och har faktiskt inte haft någon halsbränna på flera veckor, förns jag här om dagen satte i mig lite galiamelon till lunchen och fick en fruktansvärd halsbränna.

Jag får däremot lätt en massa sura uppstötningar efter maten om jag inte ser till att ta det riktigt lugnt en stund efteråt. Det är verkligen äckligt, dock inte lika retligt som halsbränna.

Ja det tar väl en 2 timmar över med stora båten och väl på Åland får vi sen ta lilla motorbåten ut till själva ön. Btw är det helt internetlöst där så jag försvinner några dagar över helgen och hoppas verkligen att mini är på rätt sida magen när jag är tillbaka!

*knapplån*

Slänger ut en fråga till nyblivna och blivande mammor. Hur blir jag av med halsbränna? Detta har kommit smygande sedan några veckor. Först räckte det att dricka ett glas vatten, men nu behöver jag något mer. Är inte överförtjust i mediciner, men om inget mer naturligt hjälper så blir det något receptfritt ändå. Någon som kan tipsa?

Losec är det som funkar bäst, tycker jag, om du har ont längre stunder om dagen. Har du bara ont nån gång ibland så funkar tuggtabletter också, det finns lite olika men jag tycker novaluzid är bäst.

Losec gör så att det produceras mindre magsyra, tuggtabletterna neutraliserar den magsyra som finns, så de fungerar lite olika.

Visst hopp finns!

Har haft rätt kraftiga sammandragningar och lättare molvärk hela dagen. CTG på specmödra visade utslag på SD mellan drygt 50-110. Så barnmorskan benämnde det som "i värkar" men läkaren reducerade benämningen till "förvärkar" efter att ha undersökt och konstaterat att jag inte är öppen. Blev väl inte förvånad, för om än de är rätt regelbundna och kraftiga så gör det inte speciellt ont. Under bilresan hem på ca 25 min hann jag med 4-5 rejäla SD.

Fostervattnet hade minskat men var ändå inom det godtagbara, så de avvaktar med igångsättning och ny tid är bokad på lördag. Men vi får väl för bövelen hoppas att han är på väg ut av egen fri vilja nu!

Heja heja!

Jag håller tummarna för dig!

Jag sitter mest på Buke via mobilen och läser det mesta. Men orkar inte skriva. Därför skriver jag sällan. Men idag sitter jag för en gångs skull vid datorn...

Men nu ska jag bege mig ut i värman och leta amnings-BH. Fram tills nu har jag bara haft top. Men det ser så tråkigt ut med jättehängpattarna så jag ska försöka snofsa upp mig lite...

Har vilat ett tag, och läget är rätt oförändrat. Fortfarande en ihållande molvärk, främst i ryggen, och sammandragningar i varierande intensitet som kommer med ungefär 5 min mellanrum. Ibland mer, ibland mindre. Är som att övre delen av livmodern blir stenhård och trycker på, nederdelen av magen är ändå ganska mjuk. Men inte så speciellt ont ännu, har inte känt behov av alvedon eller att kicka igång tensen.

Hihi, jättehängpattar.. :D Tycker det är skitsvårt med amningsbh, kollade runt lite innan och den ena "exklusivare" affären hade bara till E-kupa så det är ju helkört om man har F redan innan :crazy: Köpte en i F på en bäbisbutik här i stan som gick i konkurs och reade ut allt med förhoppningen att de inte ska växa så mycket, fast gissar att jag senare får masa mig till den andra "exklusivare" affären som har kupor upp till J.

Skönt att det händer någonting iaf! Får hoppas att det börjar bli riktiga värkar som gör nytta snart!! För nu måste ju mini vilja komma ut tycker man! Det är ju till och med svalare väder idag! Iaf här!

*kl*
Själv tror jag att jag har börjat känna lite mini mensvärk en liten stund igår och lika idag! Hoppas verkligen på att kroppen vill börja förbereda sig nu! Vill inte gå och vara sne ansikte i över 4v till!

Vilken låg puls! Jag tror aldrig den har varit under 140 på min bebis någon gång, fast det kanske beror på att han alltid är aktiv när det är BM-besök...
På förra bm-besöket var Norpans puls uppe i 190 och kom ner till 160-170 någonting när vi väntade lite, och bm såg lite bekymrad ut. Så skönt att pulsen denna gång var på 120. Allt är visserligen "normalt" enl bm, beror ju på hur mycket det sprattlas där inne. Hur aktiv hon är.

Skulle vara drygt om det avtog och försvann efter att ha hållit igång hela dagen! Nä, nu får det vara nog, bring on the pain.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 847
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård