Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Haha, jag var en riktig "farmorsgris" när jag var liten så jag kan relatera! Har alltid varit mkt där under uppväxten också. De fick ringa efter farmor när jag skulle fotas hos fotografen för första gången vid typ 1 års åder för jag bara grät, men skrattade alltid när jag såg henne. Farmor fick resa 9 mil enkel väg för att jag alls skulle gå att ge en spruta hos doktorn när jag var lite äldre och vi flyttat till en annan kommun :D

Blir intressant att se hur Minis relation till sina far- och morföräldrar blir, de är ju på betydligt längre avstånd (farmor/farfar ca 23 mil, mormor ca 32 mil och morfar 44 mil) och lär väl därmed inte ses så ofta.

Helt bedårande! :)

*kl*
Bm besök idag då. Har en riktigt liten mönsterbebis där inne! :love: Låg preics mitt på SF kurvan igen och Bt va bra på 120/60. Hjärtljuden låg på 135 har jag för mig. Han har inte fixerat sig än men smyger sig neråt sakta med säkert! Ilade till/gjorde ont som tusan när Bm skullle försöka hitta toppen på blygdbenet då det låg precis ihop med bebis huvud och hon råkade trycka lite på bebis huvud ist. Inte skönt!!

Annars så har halva min underläpp börjat tappa rörelse. Ser ut som jag har bedövning i läppen och när jag ler hänger bara halva smilet med. Någon som varit med om något liknande och vet vad det kan bero på? Känns även som det går upp i kinden ibland. Ska jag ringa 1177 eller vårdcentralen direkt? Tog inte upp det med bm, vilket kanske va dumt.

Modett: Jag är helt impad av dig att du kan vara så lugn trotts att det gått hela 11dagar över! All :bow: till dig!!!

Äsch, det är väl mitt kors att bära och priset jag betalar för en okomplicerad graviditet! Jag slapp ju samla vätska/stor viktuppgång/halsbränna/foglossningar etc och kunde rida till betessläppet i vecka 39 så vad är väl 11 dagar över tiden egentligen :) Hoppas ju förstås att det ska sätta igång på naturlig väg så att jag får uppleva det men annars finns det ju, som läkaren på SMVC uttryckte det, väldigt bra metoder för igångsättning.

Alltid skönt att veta att läget är bra i magen! Har aldrig hört talas om sådana känningar i läppen, det skadar aldrig att ringa och fråga (säger hon som är apdålig på att ringa och fråga).

Du förklarade jättebra.
Jag var mest nyfiken.
Dessa skräckhistorier har jag också hört, dock inte på "nära" håll, utan mera kompis kompis systers kusins flickvän eller likande.... :D Vilket har gjort att jag tagit det med en stoooor nypa salt.

Ja sådant får man ju salta lite! Har dock "förstahandsinfo" från en kompis som hade en hel grupp med studenter som var och fingrade inne i henne, vilket var okej för henne men det hade inte känts okej för mig. Utbildningssyfte i all ära, men inte vid min (första) förlossning!

Nej du Modett, nu är det faktiskt dags att få saker och ting gjorda.
Dags som sagt! Heja Heja!

Jag lägger in senaste listan så du har den nära till hands nu i dagarna när du ska uppdatera den ;)

15/6 Moonbabies - Love 8/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma- Mathilda kom ut 20/6
25/6 Modett

Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
22/8 Bollen
23/8 Aaricia

Vill bara meddela att det blev en liten Elise kl 20.22 i söndags kväll. Eller så liten var hon inte heller - 4860 g och 54 cm! Vi var på Förlossningen kl 15.15 och redan i bilen dit fick jag krystvärkar. Vi blev uppmötta på parkeringen av personal eftersom vi ringt och sagt att det nog blev en raketförlossning den här gången också. De hade hört mig stöna "Nu kommer hon! Jag kan inte hålla emot!" och var helt övertygade om att jag redan fött i bilen. Men ack vad vi bedrog oss. Det tog fem timmar av stentufft krystande innan hon var ute...
Aldrig mer...
Återkommer med mer senare, men vi mår bra och är hemma i alla fall :banana:

GRATTIS!!! Va skoj :) Ännu fler flickor... Är det någon som fått en pojke egentligen?

Vi HADE ju kunnat ha en pojke i tråden, om inte herrn i fråga hade en sån avspänd hållning till tidspassning :cool:

Glädjer mig med att det åtminstone varit liiite mer känningar idag igen, med slängar av mensvärk och osköna hugg. Fast det har det ju varit förr utan att det hänt mer. Vill även inbilla mig att svett-anfallen jag får ska ha något med förestående förlossning och inte den extrema värmen att göra , :angel:tog en liten tupplur på soffan och vaknade då och då blöt i svett.

Det märks att hon börjar "ligga på plussidan" i ålder vad gäller storleken :laugh: Märks det även i övrigt? Har läst/hört att utvecklingssprången väl ska vara mer efter beräknade förlossningsdatumet för de tidiga, eller hur jag då ska förklara det? *värmeslag*

Jo, senaste tiden har hon ju haft mycket bättre viktuppgång så det ligger nog något i det.
BVC sa idag att de räknar från beräknad födelse när de kollar utvecklingen.
jag själv har jättedålig koll på utvecklingssprången :angel:
Men hon följer bra med blicken och har någon enstaka gång fått svarsleende men mest ler hon för sig själv eller åt sitt lilla Bi :love:

Samma här, har för mig att det första (som innebär..?) kommer omkring 5 veckors ålder. Undrar om det samma gäller för segfisar, dvs att Minis första språng bör komma vid 3 veckor :idea:

Enligt den magiska ;) boken om utvecklingssprång fungerar det så - att tiden egentligen räknas från befruktningen så tidigt/sent födda får lägga till/dra av :).

Grattis Grattis till den stora tjejen! :)
Skönt att det inte gick lika fort den här gången som sist då iaf! :)

Ja nu tycker jag att både jag och Modett kan föda så att det kommer lite pojkar i den här tråden också! :)

Själv har jag tillbringat några timmar på falu sjukhus idag. Det är skönt att saker och ting går fort när man är gravid :p får lite förtur ibland! Kom iaf upp till dag vården och fick en remiss av dom in till öron näsa hals avdelningen så fick komma in dit direkt :bow: Där inne fick jag diagnosen faciales pares Tog blodprover för att utesluta borrelia och herpes. Men har troligen bara fått det. Säkert pgr. av graviditeten. Fanns inget att göra åt det. Det skulle gå över av sig själv. Troligen när jag fött ut bebis! Får hoppas på att det blir snart!!
Men ska iaf på återbesök om 2v för att kolla upp hur det ser ut då!
Statusen nu är: höger öga kan inte blinka eller blunda helt, så måste sova med en återfuktare och tillföra ögondroppar dagligen. Höger leende hänger inte med så ser lite sne ut. Även en del stickningar i högra halvan av ansiktet. Känns precis som när man fått bedövning hos tandläkaren och den håller på och går ur.

Men får vara glad så länge jag bara får åkommor som är helt ofarliga men bara lite irriterande :p

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 847
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård