Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Får hoppas att mini verkligen bestämmer sig för att komma ut nu! Kanske blir en 100707 iaf! :) Håller alla tummar och tår för din skull!! :bump:

Enligt den magiska ;) boken om utvecklingssprång fungerar det så - att tiden egentligen räknas från befruktningen så tidigt/sent födda får lägga till/dra av :).

Undrar om Mini kan dra det som argument i krogkön sommaren 2028? :idea:

Men vad läskigt! Tur du inte har så länge kvar till BF om det nu är så enkelt att det kan försvinna efter förlossning. Och vi får ju hoppas att du inte behöver gå över som en annan då.. :D

Ja det hoppas jag verkligen att jag slipper. För jag kommer inte hålla humöret uppe lika bra som dig. Jag kommer bryta ihop dagen efter BF redan. Jag har väntat nog redan nu tycker jag :p
Hoppas verkligen att det är så enkelt att det försvinner fort lilleman är ute! Vill ju inte att det första bebis ser är en helt sne och halvblinkande mamma. Stackars barn! ;)

Ja, jag håller också tummarna för att mini vill ha ett lätt personnummer, nu får han väl ändå ge sig!

Idag har vi varit ute och flängt, jag shoppade lite nya kläder (Mina vanliga är fortfarande lite små och mammakläder känns inte så kul förutom linnena som funkar bra.), var en sväng förbi babyland och sedan lite storhandling på ica. Det hela tog nog nästan 3 timmar, men då ammade jag nog en 45 minuter innan Icasvängen. Vi var helt slut allihopa när vi kom hem! Nu hoppas vi på en bra natt :)

Dessutom ringde jag brandförsvaret för att höra om de fortfarande hyrde ut flytvästar vilket de gjorde. Så då kan vi hyra flytväst där när vi ska ut till stugan, kostade 10 kr/dygnet eller 50 kr/vecka - som hittat!

Haha, ja, kanske traumatiserar hela uppväxten om mamma är sned ;)
Jag hoppas verkligen att det ger med sig ganska omgående när liten har tittat ut!

Ojj det va billigt för att hyra flytväst! Dessutom praktiskt! Slipper man ha den hemma och skräpa imellan gångerna! :)

Finns det bäbisflytvästar, eller hittar man på någon annan lösning för dem?

HEHE! Tror du jag kan ta hundens flytväst ;) Den passar bra viktmässigt. Hunden därimot har växt ifrån den...
Fast min plan är att båten stannar på land iår med...

I helgen kom jag på vad mina panelgardiner från vardagsrummet skulle bli. De är numera ett myggnät i ytterdörren. Man tager vad man haver. Hundarna är glada- de kommer ut o in iaf.
31277978.jpg

Grattis till stora tjejen :banana:

Här kommer det att komma en pojke i augusti så helt utan pojkar kommer vi nog inte att bli i sommartråden ;)

*aneka* Usch det låter ju inte alls nå trevligt. Hoppas det går över!

Praktiskt! Skulle också behöva installera lite myggnät, för nu har mygg:devil: börjat fatta att de ska ta sig in.. Tack och lov inte så varmt idag, om än det är skönt med sommar och sol så kan det behövas en liiiiten andningspaus i värmen!

Men vad gör du hemma?
Det är ju idag du ska föda barn!!! Jaja, du har några timmar på dig :D

Nu ligger min tredje förlossningsberättelse ute i min tidigare tråd i det ämnet...

Elise mår bra, äter, sover som ett riktigt praktbarn. Fast det blir på något vis enklare för varje barn, inte så sjåpigt liksom utan hon bara smälter in.

Tack för alla hälsningar!

Ja vad GÖR jag? Svettas, pysslar om hästarna, surfar.. ;) Det får bli en snabb process om han ska hinna med den 7/7! Vet inte riktigt vad som krävs för att få ut ungen, en exorcism?

Sätt dig på en pilatesboll och hoppa lite, det kan man ju få göra på förlossningen ändå så....
Det vore väl toppen om det gick någorlunda snabbt.....

Du förtjänar en snabb förlossning nu när du fått vänta så länge!

Att mini bara vågar se förbi alla våra hejja-ramsor! Man måste lyda bukefolket!! Modig liten buse!! :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 847
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård