Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

182946_1800306444134_1133984997_2018908_5573779_n.jpg

182897_1800306484135_1133984997_2018909_3623471_n.jpg

Sätter in bilderna här med :) Ebba hjälper till med att undersöka om jag missat ngn tvätt... O så har hon köpt en vagn som får plats i bilen tillsammans med hundarna ;)

Här har vi en till kraffsare! Fast nu har det mer börjat gå över till att hålla i/hålla handen på mamma eller pappas ansikte ist för att kraffsa! Dock 'slåss' han ibland! Viftar massor med armarna och får han in en träff blir det ingen skön smäll. Han är ju så stark nu när han drar sig fram överallt!

Håller med om att tiden går ruskigt fort nu! Fast det är så kul nu när dom börjar bli mer med! :)

Här har det börjat "pratas". Vera formar mera riktiga bokstavsljud om någon förstår vad jag menar. Tidigare har det varit gurgel och tjut, nu är det mera dadadada. Häromdagen lät det som hon sa SOVA :D

Det är så gulligt! Dadada, nänänä osv. H klämde ur sig ett "GOTT" när han åt en dag, var ju passande :D

*kl*
Oj här har det varit lugnt i helgen :o

Igår så döpte vi äntligen Malcom. Det hela förflöt tämligen smärtfritt, vissa detaljer kunde planerats bättre men det är inte så lätt när man ska göra allt själv :p, M var inte på sitt bästa humör just innan själva dopet men under akten så höll han mycket god min :love:

IMG_8018.jpg

M inte allt för nöjd över att läggas på rygg :D
IMG_8010.jpg

En bild på familjen inkl M's gudmor och prästen vars händer M blev väldigt intresserade av, gick dom att äta på oxå?

IMG_8032.jpg

O sist men inte minst de underbara tårtorna som en god vän till mig gjort, helt fantastiska o makalöst goda!

Åsså en utvecklingsrapport: Malcom är nu 6 månader 68 cm lång och 8160 gr tung. Har fått 2 tänder i underkäken, äter allt man ställer framför honom. Har även "upptäckt" katterna o gör allt han kan för att komma ikapp dom med gåstolen :grin:

Kl

Mitt lilla pyre är sjuk för första gången.:crazy: Är snorig och har hosta och feber. På kvällarna har febern varit 39 men på morgon och under dagen under 38. Trots detta har hon varit glad och lek nästan som vanligt, kanske sovit lite mer. I natt sov hon helt ok också, tidigare nätter har hon sovit väldigt oroligt. Så jag hoppas att hon är på bättringsvägen.

Var på 6 månaders kontroll förra veckan, med MVG som resultat.:D J var 71 cm och vägde 7380.

Senaste dagarna har hon suttit själv korta stunder utan stöttning och ligger hon på golvet snurrar hon runt som en galning och förflyttar sig flera meter snabbt. Går verkligen inte att lämna obevakad längre.

Wow! Fantastiska tårtor!! Riktigt fina.

Kl.
Här rullas friskt från mage till rygg och tillbaka (eller vidare...). Sitter ganska stadigt i barnstolen. Mysigt att ha sällskap när man äter! Men ingen mat slinker ner i lillnorpans mage ännu. Vi har gett smaksiar i 2,5 månader (:eek:) men nej. Vill inte ha.

Har letat i varenda lampaffär efter en trevlig lampa i barnrummet, som ännu inte är klart. Eftersom hon sover i vår säng har det inte behövts något barnrum, men nu är det så mycket barnleksaker, gungor och filtar att hon behöver sitt egna rum.

JAg med tyckte tårtorna var underbara :)

Skrabban blir 9 månader idag! Jag planerar 1årskalaset för fullt ;)

Jag gjorde om min ena Ikealampa till en barnlampa... Men jag blev inte jättenöjd så jag kommer nog göra en till.... Typiskt mig ;)

Minns inte om jag skrivit det men lampan jag spanat på (och skrivit om..) så länge var på 70% rea efter jul :bump: Har bara några kassa bilder men ungefär såhär ser den ut, dock ännu mer illgrön irl:

img_9463_133896043.jpg

Harry 7½ månader ska på BOEL-test på fredag, så då får vi se vad vägen säger. Han kryper, ställer sig mot saker, försöker gå längs det han står mot.. Snackar mycket "dada" "hejhej" "nänä" osv. Go och glad för det allra mesta med busglimt i ögonen :laugh:

Fina tårtor! Vi ska ha dop på söndag och har specialbeställt från det lokala konditoriet/bageriet, får väl lägga ut lite bilder sedan.

KL

Johan är snart 6 mån, har BVC- och läkarkontroll på onsdag. Rullar omkring hur lätt som helst och krälar/ålar sig fram hur hurtigt som helst. Fast fram är nog fel, han krälar bakåt! Har fått en tripp trapp som han sitter jättebra i och äter hemmagjord morotspuré, välling och ersättning. Vi har inte varit så hurtiga med provsmakandet av annat och Johan har inte varit så intresserad tidigare heller. Men intresset har ökat markant sedan han kunde börja sitta med ordentligt vid bordet, så vi får väl göra ett ryck och prova lite annan mat också.

Skippat bilens babyskyddet har vi också gjort. Babyl*nd har/hade kampanj på bilbarnstolar, så vi passade på och köpte en med en massa rabatt.

Julia fick denna fina lampa av sina kusiner när hon föddes. Det är lite fåglar inuti som en fågelbur. Finns i många olika varianter.

Duktiga J som sitter korta stunder nu.

Wow! Fantastiska tårtor!! Riktigt fina.

Kl.
Här rullas friskt från mage till rygg och tillbaka (eller vidare...). Sitter ganska stadigt i barnstolen. Mysigt att ha sällskap när man äter! Men ingen mat slinker ner i lillnorpans mage ännu. Vi har gett smaksiar i 2,5 månader (:eek:) men nej. Vill inte ha.

Har letat i varenda lampaffär efter en trevlig lampa i barnrummet, som ännu inte är klart. Eftersom hon sover i vår säng har det inte behövts något barnrum, men nu är det så mycket barnleksaker, gungor och filtar att hon behöver sitt egna rum.

K-Rauta har fina takbarnlampor i form av olika figurer. Vi har en som är som botten på en luftballong med en gubbe i en korg under, det fanns andra som såg ut som en fjäril eller en drake också.

Kl
Ikväll ska H vara hos barnvakt för första kvällen (har varit ett par timmar dagtid innan jul en gång..). Det är bara ca 4 timmar men jag är nervöst lagd så lite jobbigt är det :angel:

Varit på bvc idag, 7.5 mån. 73 cm och 9185 gram, prima skinka alltså!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
721
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 586
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
54 55 56
Svar
1 119
· Visningar
58 436
Senast: Kilauea
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 242
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar