Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

VAr köper jag en sådan doserarre? Dessutom så tycker jag att de är stora o klumpiga. Större än termosen ju... haha

Min termos rymmer 33 cl vatten tror jag. Väldigt smidig :)Men jag ska kolla in burken i affären- TAck för tipset :)

Charlotte- jättesöt o massa hår :) Det är verkligen fint med svartvita foton.

Hej! Kastar in ett litet tips! Jag tycker oxå att pulverdoseraren är lite för stor (av nån anledning blir skötväskan alltid jättefull även utan den klumpen...) så jag har köpt Baby Cubes (små plastburkar med lock som jag tror det är tänkt att man ska förvara egentillverkad barnmat i, finns 8-pack på stora leksaksaffären). De rymmer utan problem 8 mått ersättningspulver, så en portion gröt borde gå alldeles utmärkt! :)

/Tjorven - har en dotter född 3:e juli och läser en hel del här men har inte haft så mycket att tillföra förrän nu! :)

Potatis är verkligen gott! 3 dagen nu och nu gapar Vera och smackar när skeden kommer.
2011-01-31175834.jpg

Idag fick hon smaka lite banan också, det var också smaskens!

Jag har oxå dom :) Men de börjar bli för små nu. Gröt lägger jag i en burkmatsburk i plast med lock på. Färdigt att äta i , bara tillsätt vatten.

Här kommer en bild på Milton buslus som hunnit bli 6månader nu och ålar sig fram överallt! Går snabbare om man inte är i samma rum som honom så man kan inte lämna honom själv längre än några sekunder nuförtiden! Kryper nog snart på alla fyra står och gungar på alla fyra innan han ålar iväg! Maten går trögt men gröt och frukt går ner iaf!

070.jpg

Vilka fina bilder och en väldans söt tösabit!
Vilken fin frisyr hon har! Så gulligt med klänning tycker jag!

Måste bara få fråga - det slog mig att du alltid avslutar varje mening med utropstecken när du skriver här, det ser lite annorlunda ut. Är det medvetet, eller skriver du alltid så?

Vilken sötnos! Vidar har inte börjat åla än, jag ser hur han försöker men det lyckas inte riktigt. Han gillar verkligen mat och hoppgungan är en stor favorit (tvärtemot sina storasystrar som tyckte den var tråkig).

Bollen, jag ser att din söta Vera har nästan exakt samma frisyr som Vidar! Kul att det fungerar så bra med maten.

Senast ändrad:

Har han också flint bak? :angel: Gillar håriga bebisar!

Banan är också smaskens (vi kör vårt eget race med matintro)!

Sitter o planerar Malcom's dop för fullt. Allt är bokat, präst, lokal, tårta etc. har gjort en fin inbjudan o allt. Men då kommer vår underbara skrivare o förstör ALLT!
Lång historia kort. Tog fram vår skrivare som stått bortglömd i en massa år, ja jag har då aldrig använt den under de närmare 6 år vi varit tillsammans. Kopplar upp den till vår Mac o se dom komminicerar :banana:. Svarta bläcket slut säger datorn, finns bläck i övriga patroner. Jag beställer en ny online o idag kom patronen. Monterat glatt in den, kör en skrivarhuvudrengöring för säkerhetsskull den har ju stått ett tag som sagt. Men tror ni f*nskapet gör som jag vill, den "skriver" glatt ut men jag får bara blanka papper. Verkar som om det torkat bläck på själva skrivarhuvudet (har lösa patroner) vet inte hur jag ska göra för att rengöra eländet så nu sitter jag här med en skrivare med fungerande patroner men kan inte skriva ut inbjudningarna ändå. Dessutom bör dom läggas på brevlådan senast måndag... blir så less.
Måste nu låna hem morsans skrivare, visst vore enklare att maila men då hon inte har Mac så blir inbjudan inte likadan (skiljer bla i teckensnitt o jag vill ha det jag valt).
*Suck* bara för att jag vill göra något ordentligt 1 gång :mad:

(delvis knapp)

Härliga bilder (och video) från er alla!

Här är det snart krypdags också. M vände sig första gången rygg till mage för två dagar sedan. Det tog säkert en kvart att vända sig, som hon jobbade. Sedan dess har hon "övat" massvis och innan läggdags idag (igår :o ) gick det på några sekunder. Övning ger färdighet!

Ligga på mage har blivit en favorit

...men gåstolen är roligast av allt

Fastspänd bebis, då kan man pussa hur mycket som helst! :D

Måste bara få fråga - det slog mig att du alltid avslutar varje mening med utropstecken när du skriver här, det ser lite annorlunda ut. Är det medvetet, eller skriver du alltid så?

Jag vet :o Det är en lite dryg och ful ovana jag har dragit på mig. Skulle nog behöva gå om svenska kurserna tror jag :grin:

*kl*

Milton tackar och bockar! Han hälsar att han alltid är full i bus!

Annars så har jag drabbats av magsjuka :mad: Jag brukar inte få det så lätt, sist jag hade det va för 6år sen. Just nu längtar jag tills sambon kliver upp(han har jobbat natt) så jag får gå och lägga mig igen. Eller att M skulle kunna ta och somna snart ist för att bara vifta med armarna och bli skitsur :cool:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
730
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 639
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
55 56 57
Svar
1 123
· Visningar
58 764
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 246
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar