Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Nu är sprutorna tagna och första sprutan var inte så farlig, men andra, HU! Mathilda blev jätteledsen av den andra och där gör tydligen vaccinet ont när man sprutar in det sa sköterskan. Hon lugnade dock ner sig efter en stund och blev glad igen och än har jag inte märkt något särskilt med henne och jag håller tummarna för att hon slipper feber.

Charlotte, Skönt att du är av med gipset nu! Hon är himla söt din Julia och dina hästar är hur gulliga som helst!

Ebba var ledsen i ett par minuter efter sticken sen märkte jag ingenting mer....
Så det kan gå bra också :)

Samma här, lite skrik just när sprutan gavs (men lika mycket för sprutan som för att man måste hålla i barnet ganska hårt så att det är stilla), och sen ammade jag direkt efteråt, och då var det bra igen. Sen liiiite feber på kvällen, men inte farligt.

Skönt att vara utan gips va?
Hur tror du hästarna tar det? Min märr var helt hysterisk förra året o skrek o skrek o skrek medans hon inte brydde sig alls året innan. Stackars grannen ;)
Hingsten sa inte speciellt mkt men ville in till mamma o dia på morgonen. Nån vecka tyckte jag att det var ok men nu när jag själv slutat amma så vet jag inte om det hjälper eller stjälper ;)

*kl*
Fy vilket tråkigt väder vi har här idag. Jag hade tänkt gå långpromenad med min fd arbetskamrat som kom på besök men så bara regnar o regnar det... Tråkigt!
Ebba somnade i sittvagnen idag också när vi tog en tur runt hagen :) Det gillar vi! Hon verkar tycka det är mkt roligare med sittvagn. Men man behöver VERKLIGEN sätta fast henne för att hon inte ska glida iväg så den är ju lite för stor....

Min systers gamla harvade sittvagn som stått här uppe i 2 år efter att ha varit använd av 4 barn är nästan bättre så sett... haha Men den visar jag mig inte ute med ;) Knappt tyget sitter kvar på den.. hahaha

61091_1567834992493_1133984997_1561569_504749_n.jpg

VAr tvungen att visa bild på eländet ;) Fast det är inte denna vagnen jag använder i stallet denna är här uppe extra o jag bara provade att sätta henne i den.

Mysig bild! Dina också, Charlotte :laugh: Söta bäbisar ni har!

*kl*
Nån av er som satte Embla innan vaccin-sticket? Eller något annat knep? Nymatad, var allt bvc-tanten sa. På BB fick han sockerlösning vid pku:t..

Sockerlösning är oslagbart, finns ingen anledning att inte använda det. Med de äldre barnen gjorde vi egen då det inte erbjöds på bvc (men användes konstant på neo) men nu skulle det inte vara något problem att få det på bvc men man får själv säga till. Har aldrig haft minsta ledsamhet med stick.

Nån av er som satte Embla innan vaccin-sticket? Eller något annat knep? Nymatad, var allt bvc-tanten sa. På BB fick han sockerlösning vid pku:t..

Jag gjorde tvärtom, såg till att bebis var lite småhungrig och det fanns massor med mjölk att trösta sig med efteråt. Så vi ammade så snart bvc-sköterskan dragit ut sprutan i princip, och då hade bebis allt fokus på maten istället. När vi ammat klart var bebis glad igen, skrek väl inte mer än en halv minut kanske sammantaget.

Charlotte: Skönt att höra att det går framåt för er.Jag tror ni har drabbats av kommande två års olyckor på en gång, kan bara bli bättre.
Söta Julia. Hon har fortfarande kvar sitt hår, mycket hår.
Härlig bonushästbild också. :love:

Min tjej föddes med mer hår än sina kusiner, och mer hår än mig som liten, men det mesta har fallit av. Dock har inte fjunen på axlar och rygg ramlat av :crazy: (vilket jag hade föredragit framför huvudhåret ;))

H blev också stucken flera gånger, eller två för att vara korrekt, till den stackars engelsktalande sköterskans frustration för hon stack aldrig "a baby twice" enligt egen utsago. Hon sa att han hade dancing veins, något han då tyvärr ärvt av mig. Väldigt fina kärl som hoppar iväg när man petar på dem.

Ja, jag tycker att jag gjort mitt på sjukhus på ett bra tag nu.
Julias hår sitter kvar och sambon borstar olika roliga frisyrer efter varje bad.
I dag ska vi åka och luncha på ridskolan där jag är uppfödd, ocg sen blir det premiär tur i sadeln i eftermiddag. Undrar om jag kommer ihåg hur man gör ?

Det som är mest frustrerande när man sitter upp efter ett tags bortfall är ju att man vet hur man ska göra men kroppen följer inte med "på riktigt" Det ser säkert inte lika löjligt ut som det känns... Rida lätt är ju ett helt gymnastikpass... De som är så enkelt när man är igång ;)

*kl*

Orkar inte gå tillbaka och svara var och ett. Är nog nöjd över att jag äntligen kommit så långt att jag hinner svara! :p

Ang. Amningskudde så kommer jag inte överens med den "tack vare" för det som ska vara bakom ryggen. Skulle velat haft en som slutar vid sidorna. Vet att det finns sånna men har inte orkar leta reda på en. Har ju klarat mig så bra utan!

Charlotte1975: Så söt hon är! Kul att höra ifrån er! Hoppas verkligen att du får vara frisk och hel nu! Vi ska upp till sjukhuset idag för att ta bort gipset på sambon! ÄNTLIGEN! haha, är glad över att det va en sån liten fraktur hade aldrig stått ut med herr klumpfot(som han numer heter) i 6v. Dels för att han får panik när han ska sova pga. gipset och för att han inte kan gå ut med hunden :p

Nej får svara mera sen när jag hinner, nu lär jag själv hoppa in i duschen sen klä på sovande bebis och sen sist väcka sambon som äntligen sover(efter att ha varit vaken hela natten pga. panik med gipset) GAH! Vi ska åka om 1½ h så borde verkligen sätta igång nu.

Men ikväll är det iaf ridning igen!! :banana: :bump:

Sötnöt! :love:

Även Charlottes alla bilder (på både dotter och hästisar) var hur mysiga som helst :)

KL

Måste få skriva av mig lite här nu igen... SUCK! Säger jag bara... Vet inte hur jag ska göra med min häst... Det bara gnager i mig hela tiden... Håller ju på å försöker hitta en SERIÖS medryttare... Men de växer tydligen inte på träd :(

Har haft ute ett par tjejer som har testat, en var bättre än de andra, men hon anser att hon inte kan rida honom... Hon är verkligen en jätteduktig dressyrtjej, men hon rår inte riktigt på honom.. För mig är det svårt att säga om det är för att vi rider väldigt olika, eller om det är för att han är dryg. Han har en tendens att alltid testa sina nya ryttare och vara väldigt väldigt dryg och strunta i den som sitter på, men det brukar alltid lösa sig med tiden. Hursomhelst börjar jag lessna så totalt på det här... Känns som jag tagit mig vatten över huvudet att tro att det är möjligt att ha både häst å barn i Sthlm :(

Rent eknomiskt är det tajt så länge jag är mammaledig, vilket jag kan köpa, för det är ju inte för evigt... Men då börjar nästa tankar att mala... Kommer jag ha tid när jag börjar jobba? Kommer det vara värt att ha en så dyr hobby nu när man har en liten tjej å lägga massa pengar på (och mer familjekostnader..) Men å andra sidan. Jag älskar min häst så himla mycket och jag är så nöjd och stolt över honom. Varje gång jag rider så känns det lixom bra, det är verkligen min meditation. Blir kallsvettig bara jag tänker på försäljning... Hmmm.. Vet inte vad jag ska göra... Tips? Råd? Pepp?

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
721
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 586
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
54 55 56
Svar
1 119
· Visningar
58 434
Senast: Kilauea
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 242
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar