Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Det var väl kul att hitta på något :) Jag brukar åka in o strosa lite ibland när vi har tråkigt :)

*kl*

Jag har ridit idag. Båda hästarna, minsann. Det är inte bara en sak att göra inser jag, när typ hela utrustningsarsenalen dammat igen. Smörja upp sadlar och träns, försöka dammtorka hjälmen, leta fram ridkläderna..

Jo just det. Hästarna skulle ha vaccinerats idag. Men veterinären hade glömt vaccinet. Haha. (Väljer att skratta, trots att det ju även var rätt drygt att ha bänglat in dem från hagen i onödan..)

Undrar varför mitt inlägg sedan igår försvann....
Men men
Jag tycker att Ebba hon är lite svag i armarna- har era börjat dra sig uppåt och sträcka sig efter er? Här kör vi bara rumplyft. Lägger jag henne på mage så visst. men hon har inget intresse alls av att ta händerna o dra sig upp.

H har börjat göra "situps", och drar man då försiktigt upp honom så hänger han med. Det kan han roa sig med läääänge. Däremot så är han inte nog stark att dra sig själv upp (om än han säkert önskar det :)).

Hon gör inte en enda antydan... Får väl fråga om det är normalt på tisdag... Hon är ju 4 månader då...

Jag hoppas att det är normalt i alla fall, för det gör inte E heller och han är ju en månad äldre än Ebba. Han var på kontroll av motoriken hos en sjukgymnast när han var drygt fyra månader, och hon kommenterade i alla fall inte det. Berätta gärna vad de sa till dig! :)

Det är säkert normal, för det mesta är ju ändå det :) Vissa bäbisar gör si, andra gör så, vissa fokuserar på ditten, andra på datten! Men Bvc kanske har något tips på hur du kan leka fram ett intresse :laugh:

Jo- jag är inte orolig egentligen- mer bara undrande... Det borde ju vara trevligt att dra sig upp eftersom hon gärna vill åka knä :)
Jag är ganska dålig på att träna henne om man nu ska göra det....

Det är säkert fullt normalt! Hux flux en dag så kommer hon kunna det! :)

*kl*

Här har utvecklingssprång nr. 2 kommit med buller och bång! Allt vad det innebär med plötsliga oförklarliga gråtattacker och klängighet och även mindre sömn! Igår kväll/natt somnade han för natten kl 01!! och sov sen iaf till strax innan kl 06! Sen har han bara sovit ett par powernaps under dagen förutom när jag la mig brevid och somnade jag med då sov vi nog en timme iaf! Men nu så när Miltons farmor kom på besök och ville se honom lite så totaldäckade han på mitt bröst så nu får han sova på mitt bröst tills han vaknar! I vanliga fall skulle jag lagt ner honom! Min snälla lätthanterliga bebis får gärna komma tillbaka :p ;)

Hur gammal är din bäbis nu?

JAg tycker att Ebba börjar vara lite mer vaken. Det gör eg inte så mkt för hon roar sigg själv på ett helt annat sätt också.
Hon ligger mer o mer på mage och gillar det :) Hon drar sig framåt i fårskinnet så armmusklerna finns ju där. Hon visar bara inget intresse när man försöker lyfta fram det själv ;)

*kl*
Är det någon mer än jag som tycker det är lite trist att hösten kom så fort? Det blåser o blåser.
Vi invigde sittdelen på stallvagnen idag men det var inte så kul o gå i stormen.
Vi får prova mer när det är bättre väder :) Absolut klart bättre än att ligga liggdel ;)

Jo jag uppskattar inte höstens påhopp! Saknar sommaren, fast jag och min man konstaterade i kväll att om det går så här fort så är det snart jul och sen är det sommar igen! :D

KL
Idag har jag lyckats sitta och amma, i bilen dessutom.:banana: Så nu behöver jag inte hålla mig till platser som har en säng.... fast det är i o f bekvämare att ligga ner....

Jag upplevde det som enklare oenklare ju mer barnet tar för sig själv. I början bullade jag upp med kuddar o allt behövde vara perfekt. I slutet kunde jag amma precis hur som helst ;)

Skönt att inte vara så låst va? :)

Milton blir 8v på onsdag!
Igår när han somnade på mitt bröst så forsate han sova resten av kvällen förutom max 45min ca. till idag ca kl 15! Så han va rätt trött sen sötnosen! Givetvis har han vaknat och ätit med jämna mellanrum! Det är jobbigt att utvecklas :p

Jag älskar att hösten har kommit :love: Man får klä på sig ordentligt och kura ihop sig under en täcke! Man slipper svettas ihjäl! Man får sparka löv när man är ute och går! Så mysigt! Jag är en riktig höstmänniska!

Jag är inte ens vänn med amningskudden. Vi ammar sittandes utan några som helst kuddar som stöd, bara bakåtlutade mot soffan. Funkar fint än, visst lite jobbigt ibland men oftast inte.
Nu har vi börjat liggamma(gjorde det första natten på bb bara sen han vi inte gjort det, varför vet jag inte. Men nu gillar jag att kunna halvsova vidare.)annars på natten satt jag på sängkanten bara rakt upp och ner.

Haha! Just amningskudden klarade jag aldrig av att använda.... Men den är superbra nu :) Den hjälper henne att sitta och hon somnar tryggt om man har den runt hennes huvud om vi ligger nere. Dessutom så är den ett bra stöd när hon äter själv ur flaskan ;)
Så nu är den bra att ha....

Idag är jag uppe mitt i natten känns det som. Hade en flicka som inte ens klarade av att sparka sig trött i sängen. Inget annat än att gå upp dög.
Vad gör man inte för sin diktator ;) hihihi

Jag kan använda min amningskudde ibland, den funkar bra när jag väl kommer ihåg den ;)
Men det tog ett tag innan jag kom överrens med den.
Men den har oxå varit väldigt bra när lillskrutt var sjuk, vi hade henne mellan oss på kudden så hon låg i "uppförsbacke".
Även som sitthjälp funkar den bra till henne.

Ja, nu kan vi åka på våra utflykter igen.... nädå, men det känns skönt att möjligheten finns.

Annrs har jag lyxen att ha mina föräldrar boendes mitt i centrum.... Dessutom finns det amningsrum med säng på Ikea som ligger på det stora shoppingcentrat utanför stan.

Amningskudden var guld värd!

Ja visst är det höst. Brrr... Tycker det är svårt att klä bebis rätt. För varm i bilen, mössan hamnar på sne på promenaden, kalla fötter hemma.

Dessutom känns det som om sommaren försvann ganska fort, eftersom jag hade fokus på annat (höggravid)

*kl*
Idag har vi röstat. M gillade INTE att ligga i vagnen och vänta medan pappa och mamma turades om att stå i röstkön. Vagnen ska vara i rullning, annars vaknar hon.

Angående amning: bästa ställningen för oss är när jag sitter skönt och bullar upp med kuddar under ena armen, och bebis under höger arm om jag ammar från höger bröst.
Men man får ju in snitsen i alla ställningar. Nattetid är det bara liggamning som gäller, så kan man passa på att sova under tiden :)

Kan ju tillägga att jag alltid ammar i soffan här hemma, även på natten för att inte störa sambon... visserligen blir det nästan bara en matning på natten, ibland ingen alls, beroende på hur länge hon sover.

Men jag kan intyga att det går alldeles utmärkt att sova sittandes med :D
har hänt några gånger och det uppskattas av M... mamma kan ju då agera napp ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
718
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 578
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
54 55 56
Svar
1 116
· Visningar
58 262
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 240
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar