Sommarföräldrar 2022

Det där har jag funderat på om det skulle ha ett samband eller inte att tidig fixering = kommer tidigare? Jag tänker det inte borde spela någon roll.
Är i samma vecka som dig och redan för två-tre veckor sen hade hon fixerat sig sa barnmorskan och det känns verkligen också.
Stämde inte på mig heller, fast åt andra hållet. Dottern bedömdes fixerad hos BM först i v. 38+2 och föddes 38+5.
 
Det där har jag funderat på om det skulle ha ett samband eller inte att tidig fixering = kommer tidigare? Jag tänker det inte borde spela någon roll.
Är i samma vecka som dig och redan för två-tre veckor sen hade hon fixerat sig sa barnmorskan och det känns verkligen också.
Här var det olika bud från olika bm. Vissa sa fixerad, andra sa ruckbar hela vägen fram till när jag födde, 1v före BF 😅
 
Vill ge min bebis MVG i att vara bebis! Visst, lite magknip ibland på kvällarna och hon vill sitta fast som en igel hela kvällarna, men igår så var bebis iväg 3(!!!) gånger och det gick superbra i vagn/sjal. En gång på promenad med sambon + svärföräldrar, sedan lunch ute med hela gänget, sedan boule + middag ute på kvällen med sambo, svärföräldrar och vänner. Tror inte jag kommer ha sådan här tur många fler gånger 😂
 
Vill ge min bebis MVG i att vara bebis! Visst, lite magknip ibland på kvällarna och hon vill sitta fast som en igel hela kvällarna, men igår så var bebis iväg 3(!!!) gånger och det gick superbra i vagn/sjal. En gång på promenad med sambon + svärföräldrar, sedan lunch ute med hela gänget, sedan boule + middag ute på kvällen med sambo, svärföräldrar och vänner. Tror inte jag kommer ha sådan här tur många fler gånger 😂
Vår femåring var också sådär supersmidig! Inget fel på tvillingarna i sig, men bra mkt mer osmidigt med två än med en 🤪

Vi är dock hos en av mina bästa vänner idag och fotograferar, hon jobbar som gravid/nyföddfotograf (är barnmorska i grunden, så har god hand med bebisar) och än så länge går det galant 🤩 Hon har världens tålamod!
 
Vår femåring var också sådär supersmidig! Inget fel på tvillingarna i sig, men bra mkt mer osmidigt med två än med en 🤪

Vi är dock hos en av mina bästa vänner idag och fotograferar, hon jobbar som gravid/nyföddfotograf (är barnmorska i grunden, så har god hand med bebisar) och än så länge går det galant 🤩 Hon har världens tålamod!
Vad kul med proffsiga foton! Jag vill fota dottern men hon sover tyvärr oftast på mig här hemma 😅
 
Tack alla! Vi är är hemma och försöker lära känna varandra. Mycket ammande och kass sömn men så mysigt :love:Har dock fått en släng av baby blues såhär några dagar efter förlossningen. Lite kämpigt men hoppas det snart går över. Hormoner :meh:
Jag fick aldrig baby blues med första barnet, men det kom desto mer nu efter tvillingarna 🙈 Grät för att sonen skulle på semester med sin farmor o farfar, väldigt mycket, trots att jag visste att han skulle ha det bra och kul! Så märkligt det där med baby blues!
 
Bvc besök idag, de fick godkänt 😅 carl gick ju inte upp i vikt i början, men nu är det lugna puckar! 270 gr på en vecka och 360 gr för cajsa 🙈
Klurigt ibland för samvetet med tvillingar, att båda ska vara tillfredsställda plus att femåringen också ska vara nöjd 🙈 tur att sambon ska vara hemma till typ mars!
 
Bvc besök idag, de fick godkänt 😅 carl gick ju inte upp i vikt i början, men nu är det lugna puckar! 270 gr på en vecka och 360 gr för cajsa 🙈
Klurigt ibland för samvetet med tvillingar, att båda ska vara tillfredsställda plus att femåringen också ska vara nöjd 🙈 tur att sambon ska vara hemma till typ mars!

Måste vara lite utmanande med tvillingar, men också hur häftigt som helst! Fantastiskt att ni ska vara hemma så länge tillsammans, det måste ju underlätta enormt. Jag är nöjd över att sambon är hemma hela sommaren 😊
 
Idag är sambon och de stora barnen bortresta så jag och lillebror är ensamma hela dagen. Tror inte vi varit det en hel dag någon gång men det är verkligen skönt! Önskar jag hade känt mig så här nöjd och tillfreds med första barnet 😄 Njuter verkligen av bebistiden på ett helt annat sätt än med de andra två.
 
Hur mkt kan nyfödingar bajsa egentligen?? Hos oss går det typ åt ett blöjpaket (22 blöjor) dageligen!
Carl verkar dock vara lite orolig i magen, funderar på om jag ska köpa några magdroppar och prova med, någon som har erfarenhet av typ sempers magdroppar?
 
Hur mkt kan nyfödingar bajsa egentligen?? Hos oss går det typ åt ett blöjpaket (22 blöjor) dageligen!
Carl verkar dock vara lite orolig i magen, funderar på om jag ska köpa några magdroppar och prova med, någon som har erfarenhet av typ sempers magdroppar?
Min son bajsade typ 10 ggr per dag som nyfödd minns jag 😅. Körde sempers magdroppar ett tag på honom utan större skillnad. Tror det var för att han ammade väldigt mycket.
 
Jag var på vecka 35 kontroll igår och SF-mått hade gått från 30 cm veckan innan till 29 cm 🥺. Bebisen har också varit lite lugnare så barnmorskan skickade mig direkt till sjukhuset för ctg och tillväxt-ultraljud. Var så orolig! Men allt såg normalt ut och bebisen beräknas väga 2,5 kg
 
Hur mkt kan nyfödingar bajsa egentligen?? Hos oss går det typ åt ett blöjpaket (22 blöjor) dageligen!
Carl verkar dock vara lite orolig i magen, funderar på om jag ska köpa några magdroppar och prova med, någon som har erfarenhet av typ sempers magdroppar?
Jag undrar samma, här är det lite, lite bajs varenda gång man kollar blöjan. Det går åt enorma mängder blöjor. 😬

Bebisen har börjat kräkas massor också. Jag har inte kläder nog till mig själv för detta. Så mycket sopor, så mycket tvätt.
 
Jag var på vecka 35 kontroll igår och SF-mått hade gått från 30 cm veckan innan till 29 cm 🥺. Bebisen har också varit lite lugnare så barnmorskan skickade mig direkt till sjukhuset för ctg och tillväxt-ultraljud. Var så orolig! Men allt såg normalt ut och bebisen beräknas väga 2,5 kg
Så skönt att det såg bra ut! Men usch vad jobbigt, hur kommer ni följas upp nu?
 
Hur mkt kan nyfödingar bajsa egentligen?? Hos oss går det typ åt ett blöjpaket (22 blöjor) dageligen!
Carl verkar dock vara lite orolig i magen, funderar på om jag ska köpa några magdroppar och prova med, någon som har erfarenhet av typ sempers magdroppar?

Vi använder också mängder med blöjor, kan tänka mig att det blir hutlösa mängder med två 😄
 
Jag undrar samma, här är det lite, lite bajs varenda gång man kollar blöjan. Det går åt enorma mängder blöjor. 😬

Bebisen har börjat kräkas massor också. Jag har inte kläder nog till mig själv för detta. Så mycket sopor, så mycket tvätt.
Ja, här är det också ofta ”pruttar med fyllning” i blöjan! Våra har också börjat kräkas, fast inga mängder än men ändå!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 059
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
123 456
Senast: superstar
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 695
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp