Sommarföräldrar 2022

Bebis sover som en stock de flesta kvällarna och oftast genom större delen av natten. Åt ca 22 och 04 så det är ju helt klart godkänt! Men sen är han sämre på att sova plus att han gärna ska bajsa tidigt på morgonen. Men nu sover han gott i bärselen och ska snart få följa med ut i skogen på hundpromenad innan vi ska iväg till BVC på läkarbesök! Ska bli kul att se vad han väger nu 😊
 
Bebis sover som en stock de flesta kvällarna och oftast genom större delen av natten. Åt ca 22 och 04 så det är ju helt klart godkänt! Men sen är han sämre på att sova plus att han gärna ska bajsa tidigt på morgonen. Men nu sover han gott i bärselen och ska snart få följa med ut i skogen på hundpromenad innan vi ska iväg till BVC på läkarbesök! Ska bli kul att se vad han väger nu 😊
Vaknar han 2 ggr på hela kvällen/ natten? Låter helt sjukt (och otroligt skönt!)
 
Var hos barnmorskan idag, 35+2 v. Sist gång låg bebis med rumpan nedåt men nu hade han vänt på sig! ❤ Hoppas att han stannar så. Ligger dock högt och rörligt vilket folk gärna kommenterar... "Det är långt kvar med så hög mage". Jaja, de kan ha helt rätt eller helt fel. Storebror sjönk inte ner förrän under förlossningen.

Hade en annan barnmorska idag, äldre och såå mysig. Klappade lite på mig och sa att jag måste ta dubbel dos järntabletter samt ligga ner och vila middag varje dag. 😄 Låter kanske fånigt men jag behöver höra sånt! "Det räcker inte att sitta ner, du ska ligga ner!" Faktum är att jag låg ner och vilade en stund igår för första gången på jättelänge, efter att ha läst om "Rest smart" på Spinning babies, och blev helt chockad över hur mycket bättre det kändes i fogarna på kvällen. Så ja, det får bli lite tv-tid för treåringen en stund mitt på dagen så att jag kan lägga mig ner i fortsättningen tror jag bestämt.

Låter ju helt underbart med bebisar som sover bra, väntar med spänning på om bebis blir som storebror som vaknade en gång i timmen under lååååång tid och fortfarande sover ganska kasst. 🥴
 
Vaknar han 2 ggr på hela kvällen/ natten? Låter helt sjukt (och otroligt skönt!)
Haha kände samma! Själv blev man orolig när bebis "bara" ville äta 4 gånger i natt mellan 22-07 😅 Riktigt lyxigt med bebis som sover så bra redan @Guldaskig !

Idag var vi på BVC för första gången sedan det inledande hembesöket. Hon väger nu mer än vid förlossningen och växt lite på längden också. Känns som att det rullar på så bra som det kan göra som förstagångsföräldrar 😊
 
Var hos barnmorskan idag, 35+2 v. Sist gång låg bebis med rumpan nedåt men nu hade han vänt på sig! ❤ Hoppas att han stannar så. Ligger dock högt och rörligt vilket folk gärna kommenterar... "Det är långt kvar med så hög mage". Jaja, de kan ha helt rätt eller helt fel. Storebror sjönk inte ner förrän under förlossningen.

Hade en annan barnmorska idag, äldre och såå mysig. Klappade lite på mig och sa att jag måste ta dubbel dos järntabletter samt ligga ner och vila middag varje dag. 😄 Låter kanske fånigt men jag behöver höra sånt! "Det räcker inte att sitta ner, du ska ligga ner!" Faktum är att jag låg ner och vilade en stund igår för första gången på jättelänge, efter att ha läst om "Rest smart" på Spinning babies, och blev helt chockad över hur mycket bättre det kändes i fogarna på kvällen. Så ja, det får bli lite tv-tid för treåringen en stund mitt på dagen så att jag kan lägga mig ner i fortsättningen tror jag bestämt.

Låter ju helt underbart med bebisar som sover bra, väntar med spänning på om bebis blir som storebror som vaknade en gång i timmen under lååååång tid och fortfarande sover ganska kasst. 🥴
Det där har jag funderat på om det skulle ha ett samband eller inte att tidig fixering = kommer tidigare? Jag tänker det inte borde spela någon roll.
Är i samma vecka som dig och redan för två-tre veckor sen hade hon fixerat sig sa barnmorskan och det känns verkligen också.
 
Oj vad det är jobbigt med värme! Är "dålig" på värme i vanliga fall och inte är jag bättre på att hantera den i vecka 36! Har det egentligen bäst inomhus i AC:n men idag kände jag mig lite tråkig och hängde med kompisar+barn ut... alltså, aktiviteter i värmen och seda sätta sig och vila i SOLEN - jag fattar inte hur folk klarar av det! 😂 Jag fick ge upp och åka hem, helt snurrig och känner mig nästan sjuk, trots att jag varit noga med att dricka hela tiden. Det är så svårt att förklara för folk som bara verkar tycka att värmen och solen är underbart gott att vara i. Och det är lite svårt att stå på sig och t.ex. sätta sig en bit bort i skuggan när alla andra föredrar solen. Någon som känner igen sig?

Jag har börjat tänka såhär nu: Om värkarna skulle dra igång NU (vilket jag verkligen inte tror men), skulle jag då känna mig helt slutkörd redan från start? I så fall har jag gjort för mycket och behöver ta det lugnare. I den mån det går förstås, men det känns som en bra regel! 😊
 
Det där har jag funderat på om det skulle ha ett samband eller inte att tidig fixering = kommer tidigare? Jag tänker det inte borde spela någon roll.
Är i samma vecka som dig och redan för två-tre veckor sen hade hon fixerat sig sa barnmorskan och det känns verkligen också.
Hoppar in från hösttråden! Är i vecka 34 med fixerad bebis och har så varit ett tag m, ettan var också fixerad tidigt, han kom v42 så inget samband för mig
 
Det där har jag funderat på om det skulle ha ett samband eller inte att tidig fixering = kommer tidigare? Jag tänker det inte borde spela någon roll.
Är i samma vecka som dig och redan för två-tre veckor sen hade hon fixerat sig sa barnmorskan och det känns verkligen också.

Min upplevelse är att det inte stämmer då min tredje låg fixerad länge och det verkligen kändes. Han kom en vecka efter BF.
 
Satan i gatan vilken värme! Tror egentligen jag lider mer än bebis. Vi hänger på stranden ett par timmar om dagen och även om jag är en badkruka så skulle jag veeeerkligen vilja ta ett dopp! Och att amma är så svettigt, att ha nån så tätt inpå en 🥵
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 059
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
123 456
Senast: superstar
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 695
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp