Sommarföräldrar 2022

Hade förträngt de här krångelnätterna som kommer på köpet med bebis. Varit vaken sen 02 😴
Lite samma här, sonen är fem så är ett par år sedan! Är kvar på BB, är en gullig uska som jobbat nätterna som hämtat barnen varje natt och tilläggsmatat så vi kunnat sova lite extra. Planen är att åka hem idag, jag hade 72-timmars vård (eller vad de kallade det) pga höga blodtrycket. Hade annars gärna åkt hem igår, de här sängarna tar knäcken på min rygg 😅
 
Lite samma här, sonen är fem så är ett par år sedan! Är kvar på BB, är en gullig uska som jobbat nätterna som hämtat barnen varje natt och tilläggsmatat så vi kunnat sova lite extra. Planen är att åka hem idag, jag hade 72-timmars vård (eller vad de kallade det) pga höga blodtrycket. Hade annars gärna åkt hem igår, de här sängarna tar knäcken på min rygg 😅

Vad snällt, alltid skönt att få lite avlastning och extra sömn. Hoppas ni får komma hem idag, det blir så segt att vara kvar på sjukhuset. Även om man är trött och sliten så tyckte jag att jag blev så rastlös. Hellre sitta hemma i soffan med bebis än i en sjukhussäng ☺️
 
Stort grattis! :heart🙌

Denna mening:

"Här kom krystvärkarna och det djuriska tog över."

Älskar ordvalet - så träffsäkert, det är ju exakt så det känns! 🙏😍😅

Alltså verkligen! Minns att jag plötsligt ville vråla in i lustgasmasken och trycka på, och teamet var helt med på noterna så jag antar att jag började krysta när jag borde. Eftersom det gick så fort så behövde vi ta det så långsamt som möjligt under omständigheterna, så fick lite tips om hur jag skulle tänka när jag krystade och när jag skulle pausa, men varje gång bm sa att jag skulle pausa hade jag redan instinktivt tagit bort masken och börjat andas djupt istället för att krysta, så det funkade fint! Det var verkligen som att kroppen visste exakt vad den skulle göra.

Som svar på diskussionen gällande BB efter: Jag var ju innan orolig över att bli hemskickad så fort som möjligt. Eftersom bebis kom sent på kvällen och jag är förstföderska som de gärna håller kvar 24h så fick vi stanna från natten sön/mån till tisdag förmiddag. VAR SÅ UTTRÅKAD. Mycket skönare att vara hemma med djuren och alla bekvämligheter (och skönare säng!!!) 🥰
 
Vad snällt, alltid skönt att få lite avlastning och extra sömn. Hoppas ni får komma hem idag, det blir så segt att vara kvar på sjukhuset. Även om man är trött och sliten så tyckte jag att jag blev så rastlös. Hellre sitta hemma i soffan med bebis än i en sjukhussäng ☺️
Ser ut som att vi får åka ikväll, om blodtrycket är okey då, men har varit okey hittills med hjälp av medicinen så vore förvånad om den inte hjälpte ikväll också! Jag är också uttråkad och har sjukt ont i kroppen av de hårda sängarna, hade ju redan ont innan 🙈
 
Hade förträngt de här krångelnätterna som kommer på köpet med bebis. Varit vaken sen 02 😴

Samma här! Bebis skrek 4h konstant panikskrik igår kväll, medans de andra ungarna rev huset. Jag kom i säng 01.30, kl 03 ville bebis äta igen🙃
Jag sa häromdagen till min bror att det var nytt för mig med skrikig bebis, han kollade konstigt på mig och svarade "nej dom andra var ju precis likadana?" 😂
Man förtränger nog en hel del..
 
Tack för alla grattishälsningar! Vi kom hem vid nio igår kväll! De var inte jättenöjda över bilfärden så hade svårt att komma till ro, men när de väl gjort det så gick natten bra. Nu har vi tagit första barnvagnspromenaden, en kort rackare pga mina fogar men bebisar verkar nöjda över sitt vrålåk 🤩
 
Alltså verkligen! Minns att jag plötsligt ville vråla in i lustgasmasken och trycka på, och teamet var helt med på noterna så jag antar att jag började krysta när jag borde. Eftersom det gick så fort så behövde vi ta det så långsamt som möjligt under omständigheterna, så fick lite tips om hur jag skulle tänka när jag krystade och när jag skulle pausa, men varje gång bm sa att jag skulle pausa hade jag redan instinktivt tagit bort masken och börjat andas djupt istället för att krysta, så det funkade fint! Det var verkligen som att kroppen visste exakt vad den skulle göra.

Som svar på diskussionen gällande BB efter: Jag var ju innan orolig över att bli hemskickad så fort som möjligt. Eftersom bebis kom sent på kvällen och jag är förstföderska som de gärna håller kvar 24h så fick vi stanna från natten sön/mån till tisdag förmiddag. VAR SÅ UTTRÅKAD. Mycket skönare att vara hemma med djuren och alla bekvämligheter (och skönare säng!!!) 🥰
Åh vad det känns igen! Speciellt med skrik i masken :o😅

Jag fattade ju inte innan att det liksom är kroppen själv som krystar, så efter några krystvärkar frågade jag om jag ska hjälpa till själv också eller inte? Haha men bm sa bara fortsätt som du gör, det går jättebra! Jag visste ju knappt vad jag gjorde, men det visste kroppen tydligen. Så coolt! Till mig sa inte bm nånting egentligen vad jag skulle göra, hon bara följde mig liksom. Eller ja, min kropp då! :laugh:
 
Ni som fått era bebisar, tar de napp? Vårt första barn ville ha napp men jag minns inte hur gammal hon var när hon accepterade den. Vårt andra barn vägrade napp och vi försökte med alla olika sorter innan hon tillslut hittade sin egen tumme... Tredje nu verkar måttligt intresserad men jag hoppas ändå att det ska gå att få honom att ta den för en till nappvägrare vet jag inte om jag pallar 😅
 
Ni som fått era bebisar, tar de napp? Vårt första barn ville ha napp men jag minns inte hur gammal hon var när hon accepterade den. Vårt andra barn vägrade napp och vi försökte med alla olika sorter innan hon tillslut hittade sin egen tumme... Tredje nu verkar måttligt intresserad men jag hoppas ändå att det ska gå att få honom att ta den för en till nappvägrare vet jag inte om jag pallar 😅
Svarar fast jag bara smygläser :D Ettan var nappbarn till tre års ålder, men tog den inte ordentligt förrän kanske 2-3 månader. Min tvåa fick prova napp tidigt men var inte speciellt intresserad, tryckte mest ut den med tungan igen. Dock var hon ganska nöjd från start så vi struntade i det och hon sög på ett finger då och då, tänkte att hon skulle väl hittat tummen tillslut. Nu är hon snart ett år och har varken napp eller fingrar, däremot suger hon gärna på sin snutte när hon ska sova middag.

Jag testade faktiskt napp en gång till med tvåan, när hon var kanske 4 månader och särdeles gnällig. Hon somnade direkt och jag var beredd att omvärdera... tills hon tappade nappen efter tre minuter och började skrika igen :D Då kände jag att jag inte pallade serva med nappar i tre år till och hon fick vackert klara sig utan :laugh:
 
Vaknade vid fyra och kände hicka från "rätt" sida, äntligen. Blev så himla glad. Värkar började komma någon kvart senare och är ganska täta men lätta. Snälla håll tummarna för att det är dags nu. Jag har senaste dagarna varit helt psykiskt dränerad, orkar inte vara gravid mer nu. 12 juli känns som en väldigt bra födelsedag.
 
Svarar fast jag bara smygläser :D Ettan var nappbarn till tre års ålder, men tog den inte ordentligt förrän kanske 2-3 månader. Min tvåa fick prova napp tidigt men var inte speciellt intresserad, tryckte mest ut den med tungan igen. Dock var hon ganska nöjd från start så vi struntade i det och hon sög på ett finger då och då, tänkte att hon skulle väl hittat tummen tillslut. Nu är hon snart ett år och har varken napp eller fingrar, däremot suger hon gärna på sin snutte när hon ska sova middag.

Jag testade faktiskt napp en gång till med tvåan, när hon var kanske 4 månader och särdeles gnällig. Hon somnade direkt och jag var beredd att omvärdera... tills hon tappade nappen efter tre minuter och började skrika igen :D Då kände jag att jag inte pallade serva med nappar i tre år till och hon fick vackert klara sig utan :laugh:

Ja det där med att de tappar nappen är verkligen ett gissel så förstår att du lät henne vara utan när det visat sig att det gick 😊 Vi sa dock under hela andra barnets första år: ”om hon bara tog napp” för det kändes som att det skulle bli enklare för både och oss henne, men det vet man ju inte såklart. Nu har hon istället en tumme vi ska vänja henne av vid, det känns som ett ännu svårare projekt 😅
 
Vaknade vid fyra och kände hicka från "rätt" sida, äntligen. Blev så himla glad. Värkar började komma någon kvart senare och är ganska täta men lätta. Snälla håll tummarna för att det är dags nu. Jag har senaste dagarna varit helt psykiskt dränerad, orkar inte vara gravid mer nu. 12 juli känns som en väldigt bra födelsedag.

Håller tummarna för ett det är på gång!
 
Ja det där med att de tappar nappen är verkligen ett gissel så förstår att du lät henne vara utan när det visat sig att det gick 😊 Vi sa dock under hela andra barnets första år: ”om hon bara tog napp” för det kändes som att det skulle bli enklare för både och oss henne, men det vet man ju inte såklart. Nu har hon istället en tumme vi ska vänja henne av vid, det känns som ett ännu svårare projekt 😅
Vår tjej visade tidigt att hon var okej med napp men alla nappar var så stora så hon såg rätt obekväm ut. Vi köpte då Mams jättefula newborn comfort-nappar som är små och mjuka och hon älskar dem! Enda nappen hon tar nu.

Jag ser mycket hellre att dottern har napp än suger på tummen och förstår att ni gärna vill vänja in napp. Vi har inga tappa nappen-problem här, hon sover med nappen i och när hon väl tappar den så sover hon så djupt att hon inte bryr sig. Stort plus att det tydligen ska minska risken för PSD också ☺️.
 
Ni som fått era bebisar, tar de napp? Vårt första barn ville ha napp men jag minns inte hur gammal hon var när hon accepterade den. Vårt andra barn vägrade napp och vi försökte med alla olika sorter innan hon tillslut hittade sin egen tumme... Tredje nu verkar måttligt intresserad men jag hoppas ändå att det ska gå att få honom att ta den för en till nappvägrare vet jag inte om jag pallar 😅
Vår tar napp (har två olika som nyfödda kan använda från Mam), sedan har hon lite för kass kroppskontroll för att inte tappa den hela tiden 😅 Hon brukar råka slå den ur munnen på sig själv när hon viftar, men jag tror att hon kommer få ordning på det lite längre fram 😊
 
Ni som fått era bebisar, tar de napp? Vårt första barn ville ha napp men jag minns inte hur gammal hon var när hon accepterade den. Vårt andra barn vägrade napp och vi försökte med alla olika sorter innan hon tillslut hittade sin egen tumme... Tredje nu verkar måttligt intresserad men jag hoppas ändå att det ska gå att få honom att ta den för en till nappvägrare vet jag inte om jag pallar 😅

Svarar fast jag hör hemma i hösttråden :) Vår lilla älskade sin napp när hon var nyföding men vid tio veckor upptäckte hon att hon har tummar och vägrade därefter napp. Hon är rolig dock för hon suger egentligen inte på tummen, hon bara har den i munnen och slickar på sin höjd lite på den. Det händer att man kan höra ett sugljud när hon ska somna, men vanligtvis stoppar hon bara in den utan att egentligen sluta läpparna om den :laugh:
 
Tack för alla svar om napp!

Vill helt klart ha napp före tumme den här gången för hur vi ska vänja av mellanbarnet med tummen har jag ingen aning om 😂 Men vi får väl se om lillebror kan tänka sig att ta nappen lite mer, vill minnas att första barnet också var lite skeptisk till en början men att det sen gick bättre 😊

Klickade hem två nappar som @gulakatten tipsade om så får vi se om de går hem.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 059
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
123 456
Senast: superstar
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 695
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp