Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det sägs kunna ”putta igång” förlossningen. Kanske mer en skröna än sanning men man måste ju försökaJag har helt missat varför man äter dadlar och dricker hallonbladsté inför förlossningen? Roligare att ni berättar än att jag googlar!![]()
Dadlar har visat i lite olika studier ge ett minskat behov av värkstimulerande dropp, livmodertappen var mer mogen när de gravida kom till förlossningen och att de blödde mindre timmarna efter förlossningen mot de som inte ätit dadlar. Det var även fler som födde vaginalt efter igångsättning av de som ätit dadlar mot de som inte gjort det. Det är små studier som visat det dock, men ändå! Hallonbladste sägs väl stärka muskulaturen i bäckenbotten tror jag, och ge mindre smärtsamma eftervärkar.Jag har helt missat varför man äter dadlar och dricker hallonbladsté inför förlossningen? Roligare att ni berättar än att jag googlar!![]()
Också missat de, tack för förklaringen! En fråga - hur stort intag av dadlar per dag pratar vi om?Jag har helt missat varför man äter dadlar och dricker hallonbladsté inför förlossningen? Roligare att ni berättar än att jag googlar!![]()
Sex stycken om dagen!Också missat de, tack för förklaringen! En fråga - hur stort intag av dadlar per dag pratar vi om?
Lyx för min del här då! "Bara" 05:45 med lite stel ländrygg och sparkande bebis. Du är så imponerande som bär på dubbelt upp inuti dig!Varit vaken sen halv tre, ogillar min rygg (framförallt) och mina fogar![]()
Varit vaken sen halv tre, ogillar min rygg (framförallt) och mina fogar![]()
Krya på erLider med dig!
Här somnade jag inte förrän 5 och vaknat flera ggr tills nu. Fick en liten blödning i torsdags, slemproppen började släppa igår och haft sammandragningar och molvärk hela natten.
Blivit förkyld och har huvudvärk och halsont, och har 2 småbarn som är sjuka just nu och dom har det kämpigt med astma. Så senaste veckans sömn är obefintlig, och jag hoppas så att barnen hinner bli bättre och jag hinner få sova lite innan bebis tittar ut![]()
Lider med dig!
Här somnade jag inte förrän 5 och vaknat flera ggr tills nu. Fick en liten blödning i torsdags, slemproppen började släppa igår och haft sammandragningar och molvärk hela natten.
Blivit förkyld och har huvudvärk och halsont, och har 2 småbarn som är sjuka just nu och dom har det kämpigt med astma. Så senaste veckans sömn är obefintlig, och jag hoppas så att barnen hinner bli bättre och jag hinner få sova lite innan bebis tittar ut![]()
Wow 2 veckor kvar bara, jag är så avisMin bihåleinflammation har gått över men har istället åkt på en vanlig hederlig förkylning med tillhörande hosta. Tjoho! Två veckor kvar till BF och har inte kunnat gå till BM på ett tag pga sjukdom så vore ju skönt om jag kunde bli bra nu så jag får en liten kontroll att allt ser bra ut
Bebis sparkar iaf och jag mår bra i graviditeten. Väldigt trött dock… Ska försöka ta tag i att packa väskan till förlossningen i veckan och se till att allt annat är klart![]()
Wow 2 veckor kvar bara, jag är så avis. Hoppas allt går bra!