Sommarföräldrar 2022

Tvåan levde nyss rövare så att magen såg ut som hela havets stormar, men så fort jag ville filma så slutade hen, har hänt förr. Måste vara lite blyg 🙈😅
 
Jag har helt missat varför man äter dadlar och dricker hallonbladsté inför förlossningen? Roligare att ni berättar än att jag googlar! :laugh:
Det sägs kunna ”putta igång” förlossningen. Kanske mer en skröna än sanning men man måste ju försöka 🤪 dock ska man inte börja för tidigt, om utifall att det skulle fungera 😅
 
Jag har helt missat varför man äter dadlar och dricker hallonbladsté inför förlossningen? Roligare att ni berättar än att jag googlar! :laugh:
Dadlar har visat i lite olika studier ge ett minskat behov av värkstimulerande dropp, livmodertappen var mer mogen när de gravida kom till förlossningen och att de blödde mindre timmarna efter förlossningen mot de som inte ätit dadlar. Det var även fler som födde vaginalt efter igångsättning av de som ätit dadlar mot de som inte gjort det. Det är små studier som visat det dock, men ändå! Hallonbladste sägs väl stärka muskulaturen i bäckenbotten tror jag, och ge mindre smärtsamma eftervärkar.
 
Varit vaken sen halv tre, ogillar min rygg (framförallt) och mina fogar 😩

Lider med dig!

Här somnade jag inte förrän 5 och vaknat flera ggr tills nu. Fick en liten blödning i torsdags, slemproppen började släppa igår och haft sammandragningar och molvärk hela natten.
Blivit förkyld och har huvudvärk och halsont, och har 2 småbarn som är sjuka just nu och dom har det kämpigt med astma. Så senaste veckans sömn är obefintlig, och jag hoppas så att barnen hinner bli bättre och jag hinner få sova lite innan bebis tittar ut😮‍💨
 
Lider med dig!

Här somnade jag inte förrän 5 och vaknat flera ggr tills nu. Fick en liten blödning i torsdags, slemproppen började släppa igår och haft sammandragningar och molvärk hela natten.
Blivit förkyld och har huvudvärk och halsont, och har 2 småbarn som är sjuka just nu och dom har det kämpigt med astma. Så senaste veckans sömn är obefintlig, och jag hoppas så att barnen hinner bli bättre och jag hinner få sova lite innan bebis tittar ut😮‍💨
Krya på er 🌺
 
Lider med dig!

Här somnade jag inte förrän 5 och vaknat flera ggr tills nu. Fick en liten blödning i torsdags, slemproppen började släppa igår och haft sammandragningar och molvärk hela natten.
Blivit förkyld och har huvudvärk och halsont, och har 2 småbarn som är sjuka just nu och dom har det kämpigt med astma. Så senaste veckans sömn är obefintlig, och jag hoppas så att barnen hinner bli bättre och jag hinner få sova lite innan bebis tittar ut😮‍💨

Hoppas du hinner bli frisk innan bebis kommer ❤️
 
Mina fogar har blivit mycket bättre! Sån lättnad 😁
Däremot har jag en del problem med ligamenten till livmodern, stramar väldigt mycket i dem när jag t.ex. lyfter sonen. Men ska inte klaga på sovandet iaf, ligger fortfarande i sängen med sonen och sambon sovandes bredvid mig 🥰
 
Här är tyvärr foglossningen sämre. Ganska besvärligt men igår kändes det ändå bra när jag väl kom ut på en promenad. Så försöker hålla igång så gott det går.

Tyvärr är sömnen kass, men främst på grund av dottern som aldrig sover riktigt bra och nu har en sämre period.

Nu räknar jag ner sista månaden med jobb :up: På onsdag ska jag på UL för att kolla moderkakans läge och på torsdag besök hos BM. Känns ändå som att det börjar närma sig lite. V33 nu.
 
Min bihåleinflammation har gått över men har istället åkt på en vanlig hederlig förkylning med tillhörande hosta. Tjoho! Två veckor kvar till BF och har inte kunnat gå till BM på ett tag pga sjukdom så vore ju skönt om jag kunde bli bra nu så jag får en liten kontroll att allt ser bra ut 😅

Bebis sparkar iaf och jag mår bra i graviditeten. Väldigt trött dock… Ska försöka ta tag i att packa väskan till förlossningen i veckan och se till att allt annat är klart 👍
 
Min bihåleinflammation har gått över men har istället åkt på en vanlig hederlig förkylning med tillhörande hosta. Tjoho! Två veckor kvar till BF och har inte kunnat gå till BM på ett tag pga sjukdom så vore ju skönt om jag kunde bli bra nu så jag får en liten kontroll att allt ser bra ut 😅

Bebis sparkar iaf och jag mår bra i graviditeten. Väldigt trött dock… Ska försöka ta tag i att packa väskan till förlossningen i veckan och se till att allt annat är klart 👍
Wow 2 veckor kvar bara, jag är så avis 🤣. Hoppas allt går bra!
 
Det känns lite jobbigt för jag är mycket längre gången mentalt än i antal veckor. 😅 Mentalt skulle jag kunna föda NU, typ inatt. Är dock bara i v 35 så jag hoppas verkligen min hjärna inte ställer till något och startar upp något galet nu... Jag har en vän som ska föda vilken dag som helst så jag väntar för hennes skull också, så det är bara en enda lång väntan just nu på förlossningar. Men jag gör mitt bästa för att vara i nuet och känna hur fint det är att vara just här också. Finaste tiden på året är ju just precis nu. :heart
 
Gick in i tredje trimestern nu, känns härligt men det var också som om tröttheten kom direkt i och med det. Känns såå skönt att jag har semester om bara tre veckor - samtidigt som varje dag fram till semestern nästan känns övermäktig. Bra tillfälle för mig att träna på att sänka ambitionsnivån lite! Kan ibland tänka på vad otroligt lite hänsyn andra tar till att man kanske är tröttare, har foglossning, rör sig långsammare o.s.v., men sedan inser jag att det förmodligen är jag själv som envist ska visa mig superstark hela tiden och då blir man såklart bemött så också.

Trots att jag verkligen längtar till semestern är jag också lite rädd för hur jag ska orka underhålla treåringen hela dagarna när jag helst bara vill ligga och vila. "Mamma lägger sig på soffan lite och tittar på dig när du leker" funkar inte alls just nu, då ska det lekas PÅ mig tills jag reser mig igen. :laugh::heart Min man jobbar ända fram till BF vilket i och för sig känns smart, med en nyfödd och en treåring vill man verkligen vara två hemma ett tag kan jag tänka mig.

Har börjat känna av foglossningen ganska mycket, promenaderna får ta väldigt lång tid helt enkelt. Magen kliar och känns verkligen som att den ska spricka, ändå ska den växa mycket till. Jag mår toppen på det stora hela men börjar liksom ana att jag kommer att känna mig riktigt färdig med graviditeten inför BF, precis som sig bör!
 
32+0 idag. Var hos bm i tisdags och på TUL idag. Bebisarna mår bra, ettan ligger med huvudet nedåt, så om hen inte får för sig att vända på sig så ser det ut att bli vaginal förlossning. Ettan väger ca 2 kg, ligger +2,2% från medelkurvan. Tvåan väger ca 1,8 kg, ligger -8.8% från medelkurvan. De följer sina egna kurvor perfekt :) Har alltså ca 3,8 kg bebis i magen, två moderkakor och fostervatten för två. Min femåring vägde 3790 när ham föddes typ 8 dagar över tiden 🙈
Är rätt så tungt och tyngre lär det bli 😅 Varit vaken sen 03 pga ont i ryggen och fogar.
Läkaren jag träffade i v28 sa att jag blir igångsatt/snittad 38+0 om de inte hunnit komma. Läkaren idag sa att det inte är helt hugget i sten, ev kan det ske tidigare beroende på hur jag mår och om bebisarna verkar redo! Läste igår att tvillingar i genomsnitt kommer vecka 36. Får se när dessa behagar dyka upp 🙈
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
123 447
Senast: superstar
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 694
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp