Tack! Det ante mig. Får se om jag klarar mig från sjukskrivning då.Nej, graviditetspenning förutsätter fysiskt tungt jobb eller risker i arbetsmiljön. Det är sjukskrivning som kan vara aktuellt i ditt fall. Hoppas du får må bättre denna gång!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Det ante mig. Får se om jag klarar mig från sjukskrivning då.Nej, graviditetspenning förutsätter fysiskt tungt jobb eller risker i arbetsmiljön. Det är sjukskrivning som kan vara aktuellt i ditt fall. Hoppas du får må bättre denna gång!
Oj kan du rida, jag mår så dåligt och blir flåsig av att gå upp i trappan! Har inte ridit på kanske 2 veckor. Är bara i v 8 så hoppas det blir bättre efter v 12... Min plan är att kunna sätta igång under våren igen. Min kan köras så med groom som hjälper mig med att sela på och åka med hoppas jag kunna köra ganska länge. Sedan blir det vila för hästen, familjen hjälper till med skötseln. Får se om kanske någon i stallet vill hjälpa till att rida eller köra ibland.
Emla-kräm?Imorgon är det dags för inskrivning.
Hoppas på att blodprovet går bättre än vid senaste graviditeten. Då var jag ett försök ifrån att få åka till sjukhus och göra provtagning där.
Jag är spruträdd och mina kärl är inte samarbetsvilliga.. måste dessutom åka in själv imorgon då sambon är med dottern på inskolning
Testade det senast, det hjälpte inte alls. Kommer dock användas imorgon ändå, som förebyggande..Emla-kräm?
När har du rul?Kan jag inte få gå på RUL nu?? Det är evigheter kvar.. ibland känns det liksom ingenting och jag undrar om jag inbillat mig allt men ibland stramar det i magen som jag antar att det ska. Tycker att det nääästan syns att jag är gravid nu, utan eller i tajta kläder. Men jag vill ju ha en ordentlig baby bump om hen bara kunde börja sprattla lite så jag känner att hen är kvar!
2/2, evigheter alltså! då är jag typ 19+6 enligt appen.När har du rul?
Gillar flytten, inte det onda.Idag har vi slutbesiktgat vårt nya hus och det gick igenom utan anmärkningar. Det fattas en täckskiva i köket bara som är restad till den 25e. Så vi börjar så smått att flytta in imorgon och i helgen tänkte vi vara helt utflyttade från lägenheten som vi hyrt under byggtiden. Ska bli SÅ skönt att bo i hus igen.
Får se hur mycket det blir av mig under våren, det kliar ordentligt i fingrarna att sätta igång med trädgården, just nu är det 925kvm sandlåda.
Jag bar hem en arg sprattlande 2.5åring från fsk idag. Jag knyckte till en gång och det kändes som att magen skulle spricka upp längs mittlinjen, fy vad ont det gör. Det är inte enkelt att undvika sånt med ett barn sen innan. Hoppas att det inte påverkar alltför mycket magmusklernas förmåga att dras ihop efter förlossningen
Kan jag inte få gå på RUL nu?? Det är evigheter kvar.. ibland känns det liksom ingenting och jag undrar om jag inbillat mig allt men ibland stramar det i magen som jag antar att det ska. Tycker att det nääästan syns att jag är gravid nu, utan eller i tajta kläder. Men jag vill ju ha en ordentlig baby bump om hen bara kunde börja sprattla lite så jag känner att hen är kvar!
Har precis samma problem här är sjukt spruträdd och blir superstressad så de brukar visa sig på blodtrycket när jag är där.Testade det senast, det hjälpte inte alls. Kommer dock användas imorgon ändå, som förebyggande..
Inte smärtan som gör att jag spänner mig/kärlen kryper undan utan stressen av nålar.
Senaste inskrivning låg blodtrycket tokhögt, även det pga stressen. Superbra
Vad skönt att ha besök runt vecka 17. Här känns det som man är lämnade åt sitt öde mellan inskrivning och RUL (om man inte gör KUB) och sen från RUL till runt vecka 24. Vi fick ju tid den här veckan bara för att vi skulle få träffa vår riktiga bm, eftersom den vi hade vid inskrivningen skulle gå i pension.läkarbesök idag (här gör alla de runt vecka 17) Inga förändringar på tappen denna gång (förra hade jag tydligen nått som såg ut som ett hallon, fick springa på en massa extra undersökningar pga då de trodde de var cellförändringar men nej. Borta på efterkontrollen i alla fall. Slemhinnorna såg fina ut, fråga om blödningen men hon kunde inte se någon orsak. Däremot berättade hon om sina egna erfarenheter gällande torra slemhinnor, klimakteriet och sex (vill jag veta de om min 63 åriga kvinnliga läkare?)
hon skulle försöka skriva remiss till specialsjukgymnast pga benet men lovade inget, kan bli vanlig också.
hjärtljud på 155