På helt amatörmässig nivå vågar jag påstå att det ser nästintill perfekt ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
https://www.1177.se/Halland/Tema/Ba...ta-levnadsaret/Utveckling-av-rorelseformagan/10-månaders koll på BVC igår.
Han vägde in på 8850 gram och har dragit iväg till 71,3 cm. Däremot tyckte sköterskan han borde kunna ta sig framåt, så mer magläge och sen ny koll om en månad.
Jag tycker han utvecklas i en rasande fart, han borde ju dessutom bara vara 8,5 månader så jag är inte så bekymrad i nuläget.
Väldigt bra länk, tack.https://www.1177.se/Halland/Tema/Ba...ta-levnadsaret/Utveckling-av-rorelseformagan/
Beskriver bra vilket spann som finns. Helt normalt att inte krypa förrän närmare året. Dessutom föddes han ju för tidigt vilket borde dra av från de 10 månaderna. Det är ju ingen brådska.
Mitt första barn tog sig inte framåt förrän vid 9 månader då han började åla för att senare krypa. Han gick vid ett år.
Jim knappt 8 månader började åla vid 6 månader och har ännu inte knäckt koden för att krypa även om det blir närmare för varje dag nu.
Amma har vi ju slutat med sen länge men ger fortfarande en flaska till nattningen och sen en flaska mitt i natten. Vi vaknar oftast bara en gång, går upp och byter blöja och dricker en flaska. Vet inte om han skulle bli nöjd med en flaska vatten liksom.. är det någon här vars barn sover hela natten? Blir det inget blöjbyte då? Hann inte prata så mycket om sånt här på bvc sist, hade så mycket annat att prata om. Måste skriva en lista till nästa gång.Funderar på om det är dags att sluta amma på natten (han ammar i stort sett inte på dagen, möjligen en gång om det varit jobbigt, annars kväll och natt). Jag har inte sovit en hel natt på över ett år nu, för som gravid fick jag gå upp och kissa 1-3 gånger på natten.
Bvc-tanten tycker inte han behöver amma på natten längre, att det bara är gos för honom nu då han äter så bra dagtid.
Jag har så blandade känslor. Har inget emot att fortsätta delamma egentligen, men den där sömnen längtar jag efter.
Har försökt ge honom nappflaska med vatten istället, men då tar han den först och sen vill han ändå amma för att somna om lugnt.
Hur har ni med amning på natten?
Funderar på om det är dags att sluta amma på natten (han ammar i stort sett inte på dagen, möjligen en gång om det varit jobbigt, annars kväll och natt). Jag har inte sovit en hel natt på över ett år nu, för som gravid fick jag gå upp och kissa 1-3 gånger på natten.
Bvc-tanten tycker inte han behöver amma på natten längre, att det bara är gos för honom nu då han äter så bra dagtid.
Jag har så blandade känslor. Har inget emot att fortsätta delamma egentligen, men den där sömnen längtar jag efter.
Har försökt ge honom nappflaska med vatten istället, men då tar han den först och sen vill han ändå amma för att somna om lugnt.
Hur har ni med amning på natten?
Det är sånt jag funderar på.Ammar ännu på natten 1-3 gånger. Tänkte ta kampen sedan när mannen är ledig om en månad.
Tyvärr hjälpte ju inte att ta bort amningen med storebror för att få honom att sova på nätterna. Han vaknar ännu nästan varje natt 1-2 gånger.
Vår bebis ammar fortfarande mellan tre och 475 gånger per natt (han har varit hostig senaste veckorna och har då sovit dåligt och ammat mer). Jag kommer nog låta honom fortsätta amma på natten tills han är runt ett år, sedan försöka minska ner det till morgon och kväll. Med stora barnen märkte jag tyvärr ingen större skillnad på sömnen när jag tog bort nattamningen, de har sovit som krattor båda två tills runt 3-3,5-årsåldern
Här börjar faktiskt amningen minska lite dagtid nu, det har lossnat ordentligt med ätandet sedan jag lade ner matningen och han istället får äta själv, antingen mjuk plockmat, taste teasern, klämpåsar eller med sked som jag fyller på och räcker så han får stoppa i munnen själv. Verkar som han har svårast för konsistenser om det är någon annan som matar, när han äter själv går det mycket bättre och är roligare och han är inte alls lika intresserad av amning när han äter ordentligt, utan vill mest snutta lite när han ska sova. Däremot ett helsikes kladd, man får sanera ungen, stolen och golvet efter varje måltid, men jag är mest glad att det går så bra med maten