Oj nu var det längesedan man skrev något här.
Nora och Ida blir snart 8 mån, tiden går fort, och de växer som ogräs
Idag var vi på 8 mån koll på bvc. De väger nu 9400g och 7900g, så inga pyttebebisar längre direkt.
Slutade amma för ett par veckor sedan. De började vara så ofokuserade vid amning och började äta mer och mer riktig mat. Skönt för mig nu, känner mig lite friare efter att i princip helammat i 7 mån.
Våra dagar ser ut typ så här
Ca 7.30: vaknar och äter gröt (delar på en stor portion gjord på drygt 3 dl vatten) och sedan lite småbitar smörgås så att mamma kan få i sig lite frukost
9.00: lämna storebror på förskolan
10.30-12.30 ca: sover ute i vagnen (vid fint väder tar vi en promenad annars får de sova på altanen).
Ca 12.30: lunch. Delar på 1,5-2 burkar barnmat
15.00: hämtar storebror
Ca 16.30: äter middag 1,5-2 burkar mat.
Ca 17-18: sover en stund inne eller ute i vagnen
Ca 18: äter lite plock av vår mat (eller en hög med majskrokar
)
Ca 19.30: påbörjar byte till pyjamas och ger en flaska välling var.
Ca kl 20: lägger dem i varsinn spjälsäng. Ibland somnar de med en gång och ibland får man lägga rätt dem och stoppa i nappen några gånger och gunga lite på sängen (har vyssan lull tassar på Noras säng).
Sedan sover de hela natten. Några gnäll och stök i sömnen bara så jag får gå upp och peta i nappen och lägga rätt dem.
Emellan alla mat och sovtider är vi endera hemma och leker eller ute och gör ärenden.
Tänder har de börjat få också, två var. Så mycket dreggel och extra stinkande bajs här nu också.
Dagarna rullar på och jag känner mig lite sliten i kroppen, men jag är också extremt otränad (förutom mina bära-på-babyskyddsmuskler
). Har iaf hittat en häst att hjälpa till med nån gång i veckan, så snart kanske kroppen får nån muskel tillbaks.
Och så jobbar jag ju en dag i veckan.
Blev en lång uppdatering idag