Nätter. Hur är era bebisar på nätterna och hur gamla är de?
Jag har, trots att jag verkligen försöker undvika det, börjat bli stressad över att min bebis vaknar så många gånger på en natt för att amma. Inte för att det egentligen stör mig då vi samsover och liggammar, utan för att vänner som har barn i samma ålder sover hela nätterna i egna sängar. Och detta får jag höra. Ofta.
Vi kanske borde försöka få över henne i egen säng också, vad vet jag.
Nora är 3 mån och vi har aldrig fått sova en hel natt.
Den första månaden var vi hårda med att inte samsova, utan hon skulle minsann sova i sin säng, men det blev helt ohållbart. Hon ville äta var 2-3 timme, och det tog 30-90 min att få henne att somna om i sin säng
Testade att ha henne sovandes brevid mig en natt och liggamma och vart helt såld på det sen! Hon vaknar fortfarande rätt ofta, men oftast är det inte för att äta utan bara få tutten i munnen (använder tutte på napp )
Det varierar endel hur många gånger hon vaknar på en natt, en bra natt kanske 3-4 ggr, en dålig 6-15 ggr.
Lite jobbigt att hon inte tar napp, men å andra sidan hade hon väl vaknat ändå och jag fått stoppa in nappen istället för tutten i munnen på henne Men jag är sån som somnar väldigt fort, så jag får ändå hyfsat mycket sömn trots att jag vaknar ganska många gånger på en natt.