Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brukar man inte sätta igång efter 14 dagar? Låter lite sent med kontroll först då. Hoppas det kommer igång av sig självt innan dess och att allt går bra :)

Jag har första föräldragruppen idag. Spännande! Och så funderar jag på att hälsa på kusinen nästa helg. Prova sova hemifrån för första gången... herregud, måste jag packa halva lägenheten då? :p

Det är nog olika i olika län, här undersöks man också 42+0 och sätts igång 42+2-3.

Brukar man inte sätta igång efter 14 dagar? Låter lite sent med kontroll först då. Hoppas det kommer igång av sig självt innan dess och att allt går bra :)

Jag har första föräldragruppen idag. Spännande! Och så funderar jag på att hälsa på kusinen nästa helg. Prova sova hemifrån för första gången... herregud, måste jag packa halva lägenheten då? :p
Jag tycker också det :eek: Fick en tid på sjukhuset nästa torsdag och då är jag redan 15 dagar över. Så om det inte startar spontant så måste jag vänta över en vecka till :down: jag har inbillat mig att bebisen ska komma innan helgen så det är väl bara att hålla tummarna för att det blir så:p

Jag tycker också det :eek: Fick en tid på sjukhuset nästa torsdag och då är jag redan 15 dagar över. Så om det inte startar spontant så måste jag vänta över en vecka till :down: jag har inbillat mig att bebisen ska komma innan helgen så det är väl bara att hålla tummarna för att det blir så:p

Gick över 15 dagar med storebror. Blev dock nått knas med NÄR han blev överburen för fanns tydligen två olika datum i mina journaler, bara att jag aldrig hörde om det som var 4 dagar tidigare före de plötsligt ringde från spec mvc och stressade med att vi måste in. Nuuu. Typ. Skulle allt varit ok skulle vi fått vänta till måndagen men fanns för lite fostervatten så de startade det (dock hände inget så han föddes på måndagen. När vi egentligen skulle ha kommit på kontroll och ev igångsättning. Den ironin)

Usch har haft världens magköra med kräkningar o diarré och så jäkla ont i magen. Mår bättre efter typ 3 timmars sömn nu iaf. Kan det hänga ihop med att det är någon på gång tro? :confused:

Var ju inte så aktiv här men tänker jag ändå ska uppdatera.
3/8 en lång vecka efter bf bestämde sig den i magen att äntligen titta ut. Två timmar efter vi satte oss i bilen kom en liten pojk ut. En pojk som passade perfekt till de namn vi kallat ”magen” för hela graviditeten. Med viss oro om det mot förmodan skulle vara en flicka (vi kollade inte).

Han vill mest bäras på, så lite klurigt om dagarna. Lägger jag ner honom blir han jätteledsen, även om han somnat i famnen. Nätterna går dock rätt bra.

Red första gången igår, efter att gett vika för stallkompisar som tyckte jag skulle vänta. (Annars hade jag varit uppe för iaf 14 dagar sedan). Vilket var riktigt roligt, som jag längtat!

Trivs över förväntan med mammalivet. Men Känner det skulle vara trevligt med lite fler mamma-känningar i området - Blir ju inte att man pratar så mycket på dagarna.

Lång uppdatering blev det visst...

Den här veckan har jag fått ungefär noll gjort utöver att ta hand om V. I dag hade vi bvc-besök kl 11:30, och eftersom vi bara skulle hinna vara hemma ungefär en timme mellan fsk-lämning och bvc så passade jag på att hälsa på på gamla jobbet som ligger 10 minuters promenad från bvc. Jättetrevligt! Bvc-besöket gick också bra, men sen efter det så har V varit missnöjd i stort sett hela dagen. Jag hade behövt laga mat och hänga en maskin med tvätt - jag tvingade mig att göra det sistnämnda medan V skrek och skrek och jag stod ut tills jag fått upp de viktigaste plaggen på tork. Sedan skulle jag till en kompis, som hade hämtat min äldsta på fsk, och hemma hos dem låg han vid bröstet snart sagt hela tiden. NU ligger han för sig själv sedan drygt 5 minuter och jollrar, efter att ha snuttat sedan 18:30-tiden, så nu ska jag väl hänga klart tvätten...

Hur går det för dig och dina sjuklingar @vinkelina ? Och hur har dagen förflutit för sig @Loppanhellqvist ? Låter verkligen inte som en rolig sits. Inte för någon av er, förresten!

Pojkarna börjar bli bättre. Själv har jag ögoninflammation. Bihåleinflammation. Lunginflammation. Tror antibiotikan äntligen börjar hjälpa. Snodde pojkarnas droppar till ögonen också. Står visserligen att man skall kontakta läkare om man ammar. Men lillebror får samma droppar så måste ju vara okej (hur de nu skulle vandra från ögonen till bröstmjölken är en annan fråga :angel:)

BVC och läkarkontroll idag. Allt såg finemang ut och han väger drygt 5,6 kg så 600 g upp senaste två veckorna :) däremot har han knappt vuxit något på längden, läkaren sa att det behöver följas upp men att det troligen beror på att det är svårt att mäta bebisar i början och att det kan ha blivit lite felmätt. Så vi får väl se nästa gång :)

Han kräks en hel del och jag frågade om det men som jag anade innan reagerade de inte nämnvärt på det eftersom han går upp i vikt bra.
Här vägde V in på 5274 g och mätte 59 cm. Det blev ett rejält hack i hans längdkurva, men troligtvis beror det på samma sak där att det är svårt att mäta. Vuxit har han i alla fall! Det märkte jag om inte annat i morse när jag skulle koka gröt samtidigt som jag ammade honom: det var inte lika enkelt med enarmsgreppet som det har varit tidigare. :D

Nästan 400 g har han gått upp på 6 dagar nu... :o

Hur går det för dig och dina sjuklingar @vinkelina ? Och hur har dagen förflutit för sig @Loppanhellqvist ? Låter verkligen inte som en rolig sits. Inte för någon av er, förresten!
Det har gått rätt ok. Tycker synd om hunden som går omkring och mår eländigt. :(
Och så hade jag förträngt att dagens BVC-besök innebar vaccination, så lillebus har varit lite eländig i em han med.
Men det går, har till och med tagit tag i storasysters garderob och rensat ut över 80(!) plagg som hon vuxit ur under sommaren. Ja, hon har haft på tok för mycket kläder! :o

Din dag lät inte som en direkt dans på rosor den heller. :crazy:

Pojkarna börjar bli bättre. Själv har jag ögoninflammation. Bihåleinflammation. Lunginflammation. Tror antibiotikan äntligen börjar hjälpa. Snodde pojkarnas droppar till ögonen också. Står visserligen att man skall kontakta läkare om man ammar. Men lillebror får samma droppar så måste ju vara okej (hur de nu skulle vandra från ögonen till bröstmjölken är en annan fråga :angel:)
Skickar lite pepp! Känns som att du kan behöva det, vilken jäkla oflyt ni har :(.

Här vägde V in på 5274 g och mätte 59 cm. Det blev ett rejält hack i hans längdkurva, men troligtvis beror det på samma sak där att det är svårt att mäta. Vuxit har han i alla fall! Det märkte jag om inte annat i morse när jag skulle koka gröt samtidigt som jag ammade honom: det var inte lika enkelt med enarmsgreppet som det har varit tidigare. :D

Nästan 400 g har han gått upp på 6 dagar nu... :o
Jag har halvt lutat B mot vår köksbänk om jag varit tvungen att göra nåt där vid amning. Tur vi har våra bänkar på 90 cm :p. Går inte att stå och amma och bara hålla med en arm längre, han är för stor.

Men gud så jobbigt! :( Vilken pärs! Har du sambon hemma åtminstone? Han borde väl få vabba i och med att du är så sjuk. Eller är det kanske annorlunda i Finland?

Det har gått rätt ok. Tycker synd om hunden som går omkring och mår eländigt. :(
Och så hade jag förträngt att dagens BVC-besök innebar vaccination, så lillebus har varit lite eländig i em han med.
Men det går, har till och med tagit tag i storasysters garderob och rensat ut över 80(!) plagg som hon vuxit ur under sommaren. Ja, hon har haft på tok för mycket kläder! :o

Din dag lät inte som en direkt dans på rosor den heller. :crazy:
Ja, stackars hunden. :( Har den fortsatt bajsa och kräkas? Har den ätit något olämpligt eller är den sjuk?

Var det tremånadersvaccinet?

Oj, jösses! 80 plagg! :rofl: Men jag ska kanske inte säga något, för här har storasyster också rejält mrd kläder... Och hon har vuxit som sjutton i sommar så vi har ju fått köpa på oss ännu mer. Jag ska ge mig på att rensa bland hennes kläder, viiilken dag som helst... :p

Jag har varit rejält frustrerad i dag över ineffektiviteten, så stressen har ju byggts på av den anledningen. Jag fick hänga säkert fem plagg till nu på kvällen innan jag behövde agera napp igen. :rofl:

Apropå vaccin (och jag ber om ursäkt om det redan har förhandlats i tråden): har ni vaccinerat mot rotavirus? I vårt landsting ingår det inte i allmänna vaccinationerna utan man får be om det. Vi sa i dag att vi ville ha det så den 17/9 får han första dosen.

Lämnade barnet på rygg i soffan (på säkert avstånd från kanten). Hämtar mackor. Kommer till soffan och finner barnet på sidan - vänd mot tvn :D. Han älskar att kolla på skärmar, både dator, mobil och tv. Bådar inte gott om vi redan innan 5 månader ska begränsa skärmtiden :p.

Apropå vaccin (och jag ber om ursäkt om det redan har förhandlats i tråden): har ni vaccinerat mot rotavirus? I vårt landsting ingår det inte i allmänna vaccinationerna utan man får be om det. Vi sa i dag att vi ville ha det så den 17/9 får han första dosen.
Nej, men bara för att han inte får ta levande vaccin än (pga mina mediciner, som jag var tvungen att ta även när jag bara gravid).

Ja, stackars hunden. :( Har den fortsatt bajsa och kräkas? Har den ätit något olämpligt eller är den sjuk?

Var det tremånadersvaccinet?

Oj, jösses! 80 plagg! :rofl: Men jag ska kanske inte säga något, för här har storasyster också rejält mrd kläder... Och hon har vuxit som sjutton i sommar så vi har ju fått köpa på oss ännu mer. Jag ska ge mig på att rensa bland hennes kläder, viiilken dag som helst... :p

Jag har varit rejält frustrerad i dag över ineffektiviteten, så stressen har ju byggts på av den anledningen. Jag fick hänga säkert fem plagg till nu på kvällen innan jag behövde agera napp igen. :rofl:
Hon har inte kräkts nåt mer, men går omkring och hulkar och hostar. Funderar om det kan vara tonsillit, ska ringa vet imorgon.

Japp tremånadersvacc var det, håller tummarna att vi klarar oss från feber. Han fick lite alvedon till kvällen. Märktes att han hade ont.

Förstår precis, hatar när man inte får ngt alls gjort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 610
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 541
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 169
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar