Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är igen lätt irriterad på min mamma som inte fattar att jag vill/måste anpassa mig efter bebis och inte hennes klocka. Kräks och bajs och nya kläder plus en timmes magkörare tar liksom tid!
Har din mamma helt glömt bort hur det kan vara att ha småbarn? Min mamma är nästan tvärtom och säger åt mig att räkna med alldeles för mycket tid extra, enligt mig. 😜

Jag är igen lätt irriterad på min mamma som inte fattar att jag vill/måste anpassa mig efter bebis och inte hennes klocka. Kräks och bajs och nya kläder plus en timmes magkörare tar liksom tid!
För att försvara din mamma lite (om hon fått mer än ett barn alltså) så tycker jag att det blir annorlunda med barn nummer två. Lillebror får liksom bara hänga med, måste vi till förskolan tex så är det så. Med storasyster så upplevde jag det mycket mer begränsande. Vågade knappt lämna hemmet de första två veckorna. :nailbiting:
Lillebror har varit med på sökkurs med hunden idag, för mormor som skulle ha varit barnvakt blev sjuk. Det gick det med :).
Vill absolut inte förminska din känsla, mer ge ett hopp om att det blir bättre.:up:

Jag har haft mensvärk sen i måndags. Då fick jag även ta tabletter för att dämpa det. Hade hoppats mensen skulle dröja med tanke på både helamning och minipiller, men det verkar inte så. Inget blod än dock.
Ni som har barn sen innan, när kommer mensen tillbaka för er? Förstår att det visserligen kan vara väldigt individuellt.

Jag har haft mensvärk sen i måndags. Då fick jag även ta tabletter för att dämpa det. Hade hoppats mensen skulle dröja med tanke på både helamning och minipiller, men det verkar inte så. Inget blod än dock.
Ni som har barn sen innan, när kommer mensen tillbaka för er? Förstår att det visserligen kan vara väldigt individuellt.

Första barnet var det runt 6 månader, men mensen var lite strulig i början. Tog ett par cykler innan den blev regelbunden (och i början blödde jag bara en dag eller två mot normala 7) Sedan när den blev regelbunden blev jag visst gravid igen.

Nu misstänker jag ägglossning för har ägglossningsflytningar. Gossen är ju 10 veckor typ O_o:down:

Första barnet var det runt 6 månader, men mensen var lite strulig i början. Tog ett par cykler innan den blev regelbunden (och i början blödde jag bara en dag eller två mot normala 7) Sedan när den blev regelbunden blev jag visst gravid igen.

Nu misstänker jag ägglossning för har ägglossningsflytningar. Gossen är ju 10 veckor typ O_o:down:
Gravid är jag i alla fall inte, om det inte är högre makter med i spelet :p. Lusten har varit borta sen han föddes :o.
Får väl se om/när mensen dyker upp.

trött på folk som A tror att barn två är ett misstag och B försynt undrar om vi inte är färdiga med barn nu
Att folk inte bara kan sköta sig själva och skita i resten!?
Vi ska inte ha fler nu, dels pga att min rygg skulle paja totalt, men främst för att vi inte vill! Och det får iaf jag (inte så mycket sambon :meh:) försvara till förbannelse. Brukar svara att jag ska skaffa fler hundar istället. :sneaky:

Gravid är jag i alla fall inte, om det inte är högre makter med i spelet :p. Lusten har varit borta sen han föddes :o.
Får väl se om/när mensen dyker upp.

Lite som här då, de frågade vid efterkontrollen vilket preventionsmedel jag var intresserad av. Svarade med att vi kör tvåbarnsmetoden, ingen ork eller intresse för dylika aktiviteter, fått till det EN gång *host*. Kör med kondom då jag inte vill ha preventivmedel som A ger ökad blödning, räcker bra som det är tack eller B krävs att man tar ut ifall man vill ha flera barn

Att folk inte bara kan sköta sig själva och skita i resten!?
Vi ska inte ha fler nu, dels pga att min rygg skulle paja totalt, men främst för att vi inte vill! Och det får iaf jag (inte så mycket sambon :meh:) försvara till förbannelse. Brukar svara att jag ska skaffa fler hundar istället. :sneaky:

Värst är att det är typ bara vårdpersonal som kör med det. Ja jag har en genetiskt sjukdom (syndrom) som är ärftlig till 50% och varje graviditet har påverkat mig negativ och jag får inte äta vissa mediciner pga amning för att smärtlindra mig, men kan nog tänka mig ett par barn till trots det, de får väl ta hand om mig sedan;)

Värst är att det är typ bara vårdpersonal som kör med det. Ja jag har en genetiskt sjukdom (syndrom) som är ärftlig till 50% och varje graviditet har påverkat mig negativ och jag får inte äta vissa mediciner pga amning för att smärtlindra mig, men kan nog tänka mig ett par barn till trots det, de får väl ta hand om mig sedan;)
De ska ju inte lägga sig i alls, annat än att se till att du har all info du behöver. Sen är det ju ditt/ert val! Punkt. :)

Min mens kom 7 veckor efter förlossningen, trots att jag ammar.. Hade också hoppats att det skulle dröja :down:

Jaha. Ögoninflammation hos båda barnen. Borde man visa om lillebror eller räcker det med att avvakta? Plockade ut kontaktlinserna själv för lär ju garanterat drabbas själv också

Vi fick som sagt komma hem från sjukhuset i går, och i dag var det dags för V att gå på läkarbesök på BVC. Han fick ok-stämpel där också, och hade gått upp ytterligare sedan i går. Nästa vecka borde han med lätthet ha sprängt femkilosgränsen.

I dag har annars varit en snutt- och sovdag. Han har legat hos mig nästan hela tiden, majoriteten av tiden med ett bröst i munnen. Troligtvis har han väl fått en liten släng av sambons förkylning. Själv har jag fått en stor släng och snorar, hostar, nyser och har 38 graders feber :arghh: Jag har ingen törst eller aptit, och det rimmar ju illa med ökat amningsbehov. Jag har iaf fått i mig en gigantisk kopp te och tte stora glas saft här på eftermiddagen och kvällen.

Min mens dröjde superlänge med första barnet. Jag minns inte hur länge, men mer än ett år iaf. Kan ha varit 1,5 och det kan ha varit 2. Eller ännu längre. Jag ammade tills hon var nästan 2,5.

Vi fick som sagt komma hem från sjukhuset i går, och i dag var det dags för V att gå på läkarbesök på BVC. Han fick ok-stämpel där också, och hade gått upp ytterligare sedan i går. Nästa vecka borde han med lätthet ha sprängt femkilosgränsen.

I dag har annars varit en snutt- och sovdag. Han har legat hos mig nästan hela tiden, majoriteten av tiden med ett bröst i munnen. Troligtvis har han väl fått en liten släng av sambons förkylning. Själv har jag fått en stor släng och snorar, hostar, nyser och har 38 graders feber :arghh: Jag har ingen törst eller aptit, och det rimmar ju illa med ökat amningsbehov. Jag har iaf fått i mig en gigantisk kopp te och tte stora glas saft här på eftermiddagen och kvällen.
Så skönt att ni kommit hem åtminstone, men vilken skit att ni åkt på feber! Jag är livrädd nu för att åka på nån sån skit :nailbiting: krya på er!

BF+ 2 här idag :meh: känner i princip ingenting mer än igår efter några timmar i stallet av hästtvättande, då hade jag rätt ont i ryggslutet efteråt men det berodde väl såklart på att jag ansträngt mig lite för mycket. Använde tens-apparaten jag fått låna och det funkade faktiskt :up: ska till BM nu på förmiddagen så får vi se vad hon säger. Förmodligen att det bara är att vänta... Inatt drömde jag att magen var helt borta och platt men bebisen hade inte kommit ut än utan grävt sig inåt :laugh:

Fick höra igår kväll av sambon att kusinen som är tre veckor yngre än vår kille nu sover hela nätter....jaha, kul för dom då.
Här blev det amning en gång i timmen i natt. Liten är pigg och glad nu. Mamman är inte lika pigg. Dessutom han pappan åkt på en man-cold :meh:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 616
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 541
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025