Jag är hemma hela 2019 ut. Tar ungefär 4 dagar i veckan från FK och har pengar sparade för att få dagar och ekonomi att gå ihop. Funderar över inskolning, det kan ju vara svårt att få plats i januari.. får se hur vi löser det.Väntar fortfarande på svar här från FK ang min grav.penning. Det blev tydligen utdraget då min arbetsgivare på något sätt missat att skicka in inkomstuppgifter ordentligt. Varför ska något gå smidigt
Börjar även planera föräldraledigheten men det är svårt att veta exakt hur vi ska göra. Jag kommer vara hemma helt första halvåret och förmodligen börja jobba varannan helg sedan för att dryga ut dagarna. Sedan kommer förhoppningsvis sambon ta antingen en måndag eller fredag i veckan. Vi ska försöka planera så barnet kan vara hemma fram till 1,5 år iaf innan den skolas på dagis. Hur ska ni andra göra?
@hemlig jag ska ju också ha ensam vårdnad. Då har jag också rätt till extra semesterdagar från jobbet, men bara om jag lämnar in intyg från tingsrätten. Går det ända till tingsrätten om föräldrarna är överens om vem som får vårdnaden? Hur gjorde ni? Jag är ju ensam "på riktigt" men tänker att processen måste ju vara samma.