Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl 8.32 i morse föddes han! 4515g och 51 cm lång.
Fick värkar ganska omgående i morse och 6.30 ca satte vi oss i bilen. Kom in till förlossningen kl 7 ungefär och då hade jag ca 2 min mellan värkarna.
Sen gick det fort efter att BM tog hål på hinnorna.

Nu mår vi förhållandevis bra, ryggen höll! Lillebror verkar inte ha några utsättningssyndrom.:up:
Får inte amma så länge som jag går på morfin. Så nu hoppas jag kunna trappa ut förhållandevis fort.

Grattis!

Fick värkar ganska omgående i morse och 6.30 ca satte vi oss i bilen. Kom in till förlossningen kl 7 ungefär och då hade jag ca 2 min mellan värkarna.

Nu mår vi förhållandevis bra, ryggen höll! Lillebror verkar inte ha några utsättningssyndrom.:up:
Får inte amma så länge som jag går på morfin. Så nu hoppas jag kunna trappa ut förhållandevis fort.

Åå grattis!!! Och härligt att allt verkar ha gått bra med rygg och allt!

Grattis!! Härligt att det gick bra :)

Alltså. Min nya bm. Var dit idag. (Allt ok men hb på bara 110 trots dubbla järntabletter under 6 veckor)

Men nästa besök är hembesöket:cautious: och inte hade hon läst pappren som skickades över från förra mottagningen

Grattis!

Undrar om jag börjar få något slags överskott på hormoner. Senaste veckan eller så har jag börjat grina flera gånger när jag ser något fint på tv eller som nu när jag hörde en låt på radion. I början var jag ju också himla blödig, speciellt om det var något familjerelaterat som var extra rörande. Sen tycker jag att jag varit rätt stabil resten av tiden :p

Grattis! Det låter som en relarivt snabb förlossning. Vad skönt att det gick bra flr er! :)

Jag har ju ett besök den 18/6, när jag är i v 37 (36+3 tror jag att det blir). Är det sista besöket för en omföderska, så länge man inte går över tiden?

Jag läste nämligen i min gamla journal från MVC att storasysterhade vänt sig i v 39... Det känns ju lite jobbigt att inte bli kollad på tre veckor och en förlossning kan hinna starta, när bebisen dessutom borde ha ännu mer gott om plats den här gången och borde kunna vända sig.

Om bebisen har fixerat sig, KAN den inte vända sig då?

Undrar om jag börjar få något slags överskott på hormoner. Senaste veckan eller så har jag börjat grina flera gånger när jag ser något fint på tv eller som nu när jag hörde en låt på radion. I början var jag ju också himla blödig, speciellt om det var något familjerelaterat som var extra rörande. Sen tycker jag att jag varit rätt stabil resten av tiden :p
Prova titta på ett program från ett barn sjukhus i USA (tlc sent typ 23). Tårarna har runnit mer än en gång :o. Var inte alldeles känslig för sånt förut.

Jag har ju ett besök den 18/6, när jag är i v 37 (36+3 tror jag att det blir). Är det sista besöket för en omföderska, så länge man inte går över tiden?

Jag läste nämligen i min gamla journal från MVC att storasysterhade vänt sig i v 39... Det känns ju lite jobbigt att inte bli kollad på tre veckor och en förlossning kan hinna starta, när bebisen dessutom borde ha ännu mer gott om plats den här gången och borde kunna vända sig.

Jag är omflderska, väntar mitt tredje barn. Jag har inbokat på tisdag då i v 37+4, ett besök dagen före BF och ett besök i 40+4 om den lille fortfarande inte kommit ut då. Jag tror ju inte att jag kommer behöva de sista 2 besöken med tanke på att båda de andra barnen kommit en vecka tidigt.

Jag har också väldigt glest med besök ända till slutet och började fundera på precis samma sak idag när vi fick besök av en bekant som berättade att deras bebis vänder sig hela tiden och ligger olika varje besök (de har bf om två veckor typ). Nu ska de tydligen på igångsättning då de ska vända bebisen rätt precis innan om den ligger fel.
Min bebis vänder definitivt på sig fortfarande och tänk om den gör det precis innan det är dags utan att nån märker det nu när det är så få kontroller på slutet :nailbiting::nailbiting:

Jag har kontroller ca var tredje vecka , tycker det är för lite :cautious:

Men men spelar ingen roll vilket håll hon ligger åt för vår del, är mer allt annat jag vill ha kollat. Har fått snittdatum nu så nu börjar det bli på riktigt :nailbiting:

Jag är omflderska, väntar mitt tredje barn. Jag har inbokat på tisdag då i v 37+4, ett besök dagen före BF och ett besök i 40+4 om den lille fortfarande inte kommit ut då. Jag tror ju inte att jag kommer behöva de sista 2 besöken med tanke på att båda de andra barnen kommit en vecka tidigt.
Jag har något jättesvagt minne av att BM sa att nästa är sista... Men jag får väl ringa och höra och fråga om jag kan boka in en till koll.

Jag har också väldigt glest med besök ända till slutet och började fundera på precis samma sak idag när vi fick besök av en bekant som berättade att deras bebis vänder sig hela tiden och ligger olika varje besök (de har bf om två veckor typ). Nu ska de tydligen på igångsättning då de ska vända bebisen rätt precis innan om den ligger fel.
Min bebis vänder definitivt på sig fortfarande och tänk om den gör det precis innan det är dags utan att nån märker det nu när det är så få kontroller på slutet :nailbiting::nailbiting:
Mm, vår första låg ju som sagt med säte på sista kollen och det blev (misslyckat) vändnibgsförsök och hela baletten. Sedan ett planerat snitt 4 dagar före bf. Hon hade legat med huvudet nedåt hela tiden på slutet.

Den här har jag ingen aning om hur hen ligger. Jag har glömt att fråga och BM har inte sagt. Jag delar verkligen din oro.

Jag har kontroller ca var tredje vecka , tycker det är för lite :cautious:

Men men spelar ingen roll vilket håll hon ligger åt för vår del, är mer allt annat jag vill ha kollat. Har fått snittdatum nu så nu börjar det bli på riktigt :nailbiting:
Nej har ni redan planerat snitt spelar det ju mindre roll. :) När har ni fått? Hur långt innan bf?

Mm, vår första låg ju som sagt med säte på sista kollen och det blev (misslyckat) vändnibgsförsök och hela baletten. Sedan ett planerat snitt 4 dagar före bf. Hon hade legat med huvudet nedåt hela tiden på slutet.

Den här har jag ingen aning om hur hen ligger. Jag har glömt att fråga och BM har inte sagt. Jag delar verkligen din oro.

Det är väl först efter 36+0 som det spelar roll hur bebisen ligger? Men tråkigt att bm inte berättar mer om vad hn upptäcker på undersökningarna. Jag har alltid fått veta fosterläge, tidigare med tillägg "just nu spelar det dock ingen roll, hon får ligga som hon vill".

Nu är babysängen bäddad. Bara invånaren som saknas
1ECACA9A-1EFC-48E0-BA81-3E275A7AC01E.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 599
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 541
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar