Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Irriterande mensvärk som kommer och går idag. Och konstant kissnödig om jag står upp. Började grubbla på hur man vet ifall de blir skarpt läge eller inte. Har ju order om att åka in så fort jag får känningar, men man vill ju inte komma i onödan heller.
Hur har det gått?

Äckelmagade bör ej läsa nedan ;)

Någon som varit med om att slemproppen gått och hur såg den ut?
Jag gick in i vecka 37 idag och i em när jag varit på toa så kom det en femkronas (det gamla myntets storlek) gul seg klump, eller var det bara en extremt stor flytningsklump (som jag aldrig varit i närheten till att haft innan)?

Har googlat lite, men det verkar mer vara en genomskinlig lätt färgad geléklump? Min påminde mer om typ färgen var, alltså helt genomgul O_o

Hoppas jag inte förstört matlusten för någon ikväll :o

Jag gick in i vecka 37 idag och i em när jag varit på toa så kom det en femkronas (det gamla myntets storlek) gul seg klump, eller var det bara en extremt stor flytningsklump (som jag aldrig varit i närheten till att haft innan)?

Har googlat lite, men det verkar mer vara en genomskinlig lätt färgad geléklump? Min påminde mer om typ färgen var, alltså helt genomgul O_o

Den ska kunna se ut lite hursom, tom blodig och med tanke på storleken så har du säkert rätt i att det var proppen som gick.

Jag har åkt på sonens förkylning med halsont och svullna bihålor. Härligt med huvudvärk i den här värmen :arghh:. Energinivån är i botten så nu får bebis gärna stanna i magen tills eländet är över.

Med sonen hade jag också gulaktiga klumpar som kom i omgångar någon vecka innan han föddes. Jag var då helt säker på att det ju måste varit slemproppem som gått, några gånger. (Den kan väl dock återbildas.) Sedan en vecka innan han kom så var det ingen tvekan om vad som kom ut.. Stora, sega klumpar/sjok som påminde om en korsning av manet och jättestor snorloska:yuck: Fick (ursäkta äcklet) tom hjälpa till att dra ut en del för den ville liksom hänga halvvägs ut, inte så nice..
Så, slut på äckel:p

Puttar upp listan.
@Loppanhellqvist på tur :)

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Födda
16/4 hemlig, pojke (Benjamin), 2366 gram, 48 cm, kl 17.38 akutsnitt

Varit på specen på morgonen. UL såg bra ut. Var öppen 4 cm. Så nu ska vi in för igångsättning imorgon kl 8.
Om det nu inte hoppar igång innan dess eftersom hon gjorde en hinnsvepning utan att fråga/informera innan. :meh:
Föder ju helst dagtid när ”min” ryggkirurg är på plats. Så får väl knipa i natt. :p

Varit på specen på morgonen. UL såg bra ut. Var öppen 4 cm. Så nu ska vi in för igångsättning imorgon kl 8.
Om det nu inte hoppar igång innan dess eftersom hon gjorde en hinnsvepning utan att fråga/informera innan. :meh:
Föder ju helst dagtid när ”min” ryggkirurg är på plats. Så får väl knipa i natt. :p
Hoppas du kan hålla dig då :)

Hinnsvepning har jag hört inte är det skönaste i världen.. eller?

Spännande!

Hoppas du kan hålla dig då :)

Hinnsvepning har jag hört inte är det skönaste i världen.. eller?

Inte ALLS skönt!! Tog ett tag innan jag hittade rätt andningsteknik för jag var ju inte beredd. Men sen lättade det lite.

Ja mycket! Har lite tidspress också.
:angel: Sambon skulle behöva vara med och flytta vårt bohag på onsdag när stora flytten går.....:up:
Planer och barn.. går sällan ihop. :meh::)

BM idag på morgonen. Fortfarande ruckbar bebis, så allt ilande sen sist har varit till just ingen nytta :meh:. 3kg upp sen sist med, känns som att det är mest vätska, jag får knappt på mig skorna längre och jag tycker det syns i ansiktet och på händerna med. Annars såg allt fint ut och det är skönt att veta i alla fall :)

Kl 8.32 i morse föddes han! 4515g och 51 cm lång.
Fick värkar ganska omgående i morse och 6.30 ca satte vi oss i bilen. Kom in till förlossningen kl 7 ungefär och då hade jag ca 2 min mellan värkarna.
Sen gick det fort efter att BM tog hål på hinnorna.

Nu mår vi förhållandevis bra, ryggen höll! Lillebror verkar inte ha några utsättningssyndrom.:up:
Får inte amma så länge som jag går på morfin. Så nu hoppas jag kunna trappa ut förhållandevis fort.

Fick värkar ganska omgående i morse och 6.30 ca satte vi oss i bilen. Kom in till förlossningen kl 7 ungefär och då hade jag ca 2 min mellan värkarna.

Nu mår vi förhållandevis bra, ryggen höll! Lillebror verkar inte ha några utsättningssyndrom.:up:
Får inte amma så länge som jag går på morfin. Så nu hoppas jag kunna trappa ut förhållandevis fort.
Grattis!! :heart

Grattis! :heart
Vilken rejäl bit :D

Åh stort grattis till lillkillen :love::love: skönt att allt gått bra!

Får man gnälla över förverkar (?) kommer och går hela tiden men blir inte till nått. Gör inte direkt ont utan är mera ihållande mensvärk som aldrig släpper. Suck

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 599
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 541
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar