Jag vet! Jag kommer se ut som och känna mig som en valrossVänta du bara Du kommer skratta åt dig själv om 15 veckor för att du tyckte du var stor nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet! Jag kommer se ut som och känna mig som en valrossVänta du bara Du kommer skratta åt dig själv om 15 veckor för att du tyckte du var stor nu
Haha sånt kläcker min sambo ur sig också hela tiden! Han har kallat mig fetto också lite kärvänligt så där några gånger (och ja, vi har en väldigt rå jargong oss emellan).Sambon idag: "OJ, vad gravid du ser ut! "
Jamen grattis, det har jag ju bara varit i 28 veckor nu.
Fanns det någon anledning till att det blev så? Tänker att man kanske kan veta innan att risken är mindre/större?Jag håller på och velar med hur jag vill ha den här förlossningen... Sist sprack jag Ystad-Haparanda (men bara den inre sfinktern) och nu vet jag inte hur jag ska få ut ungen. Kejsarsnitt eller chansa på att det går bättre den här gången?
Just nu lutar det åt att jag ska propsa på kejsarsnitt även om jag tycker att det verkar tusen gånger läskigare än en vaginal förlossning. Ska de liksom SPRÄTTA UPP mig när jag dessutom är VAKEN?? Det är ju som i en skräckfilm?! Har dessutom läst flera artiklar om hur bedövningen släppt under ingreppet. Ni hör ju, jag skrämmer upp mig själv... Men om själva snittet bara skulle gå bra räknar jag med att återhämtningstiden blir rejält mycket enklare än sist.
Suck... Jag vet inte hur jag ska välja. Har någon något råd är input välkommet, hur skulle ni valt?
Jag håller på och velar med hur jag vill ha den här förlossningen... Sist sprack jag Ystad-Haparanda (men bara den inre sfinktern) och nu vet jag inte hur jag ska få ut ungen. Kejsarsnitt eller chansa på att det går bättre den här gången?
Just nu lutar det åt att jag ska propsa på kejsarsnitt även om jag tycker att det verkar tusen gånger läskigare än en vaginal förlossning. Ska de liksom SPRÄTTA UPP mig när jag dessutom är VAKEN?? Det är ju som i en skräckfilm?! Har dessutom läst flera artiklar om hur bedövningen släppt under ingreppet. Ni hör ju, jag skrämmer upp mig själv... Men om själva snittet bara skulle gå bra räknar jag med att återhämtningstiden blir rejält mycket enklare än sist.
Suck... Jag vet inte hur jag ska välja. Har någon något råd är input välkommet, hur skulle ni valt?
Fanns det någon anledning till att det blev så? Tänker att man kanske kan veta innan att risken är mindre/större?
Läkarsamtal?
Jag står i samma tankar, fast åt andra hållet. Sist blev det ett akutsnitt då dom upptäckte att sonen låg i sätet väldigt tätt inpå BF. Och dessutom hade dåligt med fostervatten och ojämna hjärtljud.
Men jag var så nöjd med snittet. Var så arg, frustrerad och nervös innan att jag aldrig fick chansen att känna på värkar, vattenavgång osv.
Men eftersnittet var jag så nöjd. Alla i operationssalen var så lugna så vi belv lugna.
Blev snittad sent på kvällen och var lite smärtpåverkad under morgonen efter. Men återhämtade mig extremt fort och 2 dagar efter snittet lånade vi en vagn av bb och gick promenad runt sjukhuset.
Just nu väger jag mellan planeratsnitt, det ligger nån slags nervositet kvar att det var så nära med en sätetsförlossning sist. Och chansen finns att det här barnen ligger i säte också.
Eller att ge mig på en vaginalförlossning, det är sista chansen. Det blir inga fler barn.
Men vi har gjort en bra plan med barnmorskan. Hon ska skicka remiss till förlossningen för att prata och göra en plan. Och har lovat sena ultraljud för att bekräfta hur bebis ligger och så att den verkligen ligger rätt. Och mäta fostervattenmängden, den var väldigt väldigt låg sist.
Då låter ju ett snitt smidigt egentligen. Är väl ovanligt med större komplikationer där? Är absolut läskigt men ...Nej, ingen speciell anledning, ingen sugklocka eller extremt långdragen förlossning. Bara otur. Det var ingen läskig förlossning, men rehabiliteringen efteråt tog tid. Och jag fick framfall som var inbokat för operation när jag upptäckte att jag var gravid.
Jag ska på läkarsamtal om ett par veckor, men jag är rädd att de kommer övertala mig att göra något som jag egentligen inte vill. Mitt förtroende för läkare i de här frågorna är väldigt lågt, kunskapen är generellt väldigt låg. Flera som undersökte sa "allt ser normalt ut" efter förlossningen, men det var ju inte det. Det känns som jag behöver ha en egen vilja i det här, innan besöket.
Jag svarar oxå och ca 3 v för att fungera rätt smärtfritt och våga sätta mig på hästen vid båda snitt. Sen skulle jag säga 3 v till innan jag kunde röra mig helt obetänksamt.Får jag fråga hur läkningstiden efter snittet var? När kände du dig bra? När kunde du träna, fungera som vanligt?
Jag svarar oxå och ca 3 v för att fungera rätt smärtfritt och våga sätta mig på hästen vid båda snitt. Sen skulle jag säga 3 v till innan jag kunde röra mig helt obetänksamt.
Får jag fråga hur läkningstiden efter snittet var? När kände du dig bra? När kunde du träna, fungera som vanligt?
Ha! För mig tog det ett år innan jag kunde rida igen (och då kissar jag på mig så fort jag tar i). Låter onekligen som att snitt är smidigare...
Ja det gör det ju absolut!Ha! För mig tog det ett år innan jag kunde rida igen (och då kissar jag på mig så fort jag tar i). Låter onekligen som att snitt är smidigare...
Ja det gör det ju absolut!
Sen kan jag inte säga att jag tränade efter 6 v men levde normalt i varje fall..
Jag läkte lite om jag inte varit på toa innan jag hoppade ett tag men jag gjorde ju akut snitt och hade väl sträckt ut lite där nere oxå...
Sant men det var skillnad första gången och andra beroende på hur långt ner barnet kom. Hade inga problem med första barnet men nu andra så kunde jag inte knipa hur mycket jag än försökte första 2 veckorna.Jag läckte lite också, men det gör nog alla till en början oavsett om man blivit snittad eller inte. Bebisen är ju tung i slutet och ligger och trycker åå bäckenbotten och den blir försvagad. Det kommer man nog inte ifrån
Sant men det var skillnad första gången och andra beroende på hur långt ner barnet kom. Hade inga problem med första barnet men nu andra så kunde jag inte knipa hur mycket jag än försökte första 2 veckorna.
Jag läckte lite också, men det gör nog alla till en början oavsett om man blivit snittad eller inte. Bebisen är ju tung i slutet och ligger och trycker åå bäckenbotten och den blir försvagad. Det kommer man nog inte ifrån