Jag vet att du har rätt, jag ska verkligen försöka skita i kommentarerna, låta dem gå in och ut bara. Ibland är det svårt, man är ju som lite extra känslig just nu (jag i alla fall)
Jag skulle egentligen vilja kunna göra allt, vara med hästen, gå promenader, fixa på huset och även spendera tid i soffan, men så funkar det ju helt enkelt inte och det är ju egentligen bara att acceptera, det förstår jag väl någonstans.
Svärmor har kommit med några kommentarer som jag kan störa mig lite på, men inte så farliga egentligen. Det hade jag i alla fall inte tyckt i vanliga fall, men med gravidhormoner blir det lite värre än vanligt. Min mamma verkar besatt av min vikt och frågar varje gång vi pratar hur mycket jag gått upp. Detta stör mig. Jag vet dock att hon gör det för att hon vill se om jag "blir lik henne", då hon hört att det kan vara så att man liknar sin mamma i detta och hon tycker att det är kul av någon anledning (
). I fredags frågade en kompis hur jag mår och jag öppnade mig lite och berättade om foglossningen och att jag får ont av träning, då berättade kompisen att hans fru också fick foglossning men att det faktiskt bara blev bättre av att träna. Han sa ju detta i all välmening men det leder bara till att jag känner mig sjukt dålig som inte orkar träna och att jag börjar fundera på om jag alltså borde ta mig i kragen och träna ändå, funderingar kring om jag bara är lat osv..
Bebis har också börjat med rejäla gymnastikövningar nattetid. I natt vaknade jag, förmodligen av att jag behövde gå på toaletten, och kunde sedan inte somna om. Konstanta
hårda sparkar och bökande både åt höger och vänster på magen, undrar om ungen vänt sig på tvären
Det är ju skönt att känna att den lever, men inte kul att inte få sova, ska det redan börja liksom?!
Och jag är såå obekväm! Började nästa oroa mig för att något var fel i natt då det blev så himla oskönt alltihop. Och så konstant kissnödig på det..
Jaja, nu har jag fått klaga av mig lite i alla fall!