Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej jag är inte så jätteorolig över det faktiskt. Längtar mest över att få tillbaka min kropp så att jag kan ta i och träna osv igen. Det börjar bli ruskigt tungt nu och typ varenda kroppsdel värker känns det som.

I förrgår insåg jag att jag fått bristningar på magen. Inte heller något jag våndas jättemycket över men jag var lite nöjd med att ha sluppit. Bristningar på lår och bröst kom rätt tidigt men magen klarade sig trots att den vuxit helt galet mycket. Jag har smort med olja varje dag trots att det inte finns några belägg för att det skulle hjälpa.

Sen kliade det lite extra mycket igår nedanför naveln och då såg jag att det har kommit ett gäng lila ränder där nu. Måste skett på några timmar bara...
Med första barnet fick jag lite bristningar i v 42... Var rätt sur minns jag. Kändes som onödigt...
Jag är mer brydd över magmusklerna efteråt. Fick inte helt ihop dom efter förra graviditeten fast jag jobbade för det ända från början.

NU körde jag in.i gravidväggen.
Trött, ont i benen. Bebis trycker konstant på blåsan samt krymper all andningskapacitet. Att böja mig ner känns som en knytnäve i mellangärdet.
Chefen kom och tyckte att jag kunde jobba v 26 oxå för hon som skulle vara vikarie ville vara ledig. Jag vill bara ligga på soffan resten av livet just nu.

Vet att det var såhär sist oxå. Glider fram till v 30 och då kommer allt...
Kom igen 7 veckor till. Heja heja heja

Går in i ny vecka idag, var helt bombsäker på att det var dags att gå in i v. 30, vilket känns som en milstolpe. Men när jag kollade appen var det v. 29 jag gick in i :arghh:. Var en hel vecka framåt i mitt huvud så känner mig faktiskt lite besviken ;).

NU körde jag in.i gravidväggen.
Trött, ont i benen. Bebis trycker konstant på blåsan samt krymper all andningskapacitet. Att böja mig ner känns som en knytnäve i mellangärdet.
Chefen kom och tyckte att jag kunde jobba v 26 oxå för hon som skulle vara vikarie ville vara ledig. Jag vill bara ligga på soffan resten av livet just nu.

Vet att det var såhär sist oxå. Glider fram till v 30 och då kommer allt...
Kom igen 7 veckor till. Heja heja heja

Kämpa på!
Jag tyckte att jag nyss räknade ned veckor och plötsligt är det snarare dagar. :nailbiting:

Går in i v 39 idag. :laugh: Sambon har varit bortrest över helgen så jag har inte rört mig en millimeter i onödan. Men snart är det väl dags att inleda projekt vräkning. Njuter dock av att få massor av sömn och slösa tid på att titta serier. :angel:

Sitter i soffan med bebis hängande i tutten efter en lång dag på Ikea. :heart Hon har skött sig bra, lite gnällig i början men somnade när hon blev buren. Det var dock lite skrik och panik halvvägs när hon vaknade och kom på att hon var vrålhungrig och vi fick knata genom halva varuhuset för att komma till amningsrummen. :p

Jag har inte varit inne på länge och vill därför skriva min åsikt i "kroppsdiskussionen". Jag har lite samma stil som @Fritidsryttare att uttrycka mig, därför har jag inte reagerat en enda gång på det hon skrivit.
Oftast tycker jag att min kropp är alldeles fantastisk som har en liten människa i sig och jag tycker att magen är vacker. Ibland tycker jag att min kropp ser otroligt komisk ut med en enorm mage och jag kan stå och fnissa framför spegeln och dra in och puta ut med magen. Ibland kan jag ändå vara urled på att känna mig stor och tung och känna att jag inte har någon kontroll över vad som händer med min kropp. De få gångerna jag känner så tycker jag ändå att det är bra att få uttrycka det så att jag får det ur systemet och sedan kan gå vidare.
Jag har aldrig tänkt att andra kan må dåligt över att jag kan tycka att det är jobbigt att vara stor.

Och angående att kalla ett barn för klimp, det gör jag varje dag. Både hunden och den ofödda ungen kallas för klimp. I mina öron är det kärleksfullt och kommer från ordet guldklimp.:p

Och angående att kalla ett barn för klimp, det gör jag varje dag. Både hunden och den ofödda ungen kallas för klimp. I mina öron är det kärleksfullt och kommer från ordet guldklimp.:p

Nu var det ju inte klimp, utan klump, syftandes på andra barns vikt som jag reagerade på. Men efter det så förklarade Fritidsryttare att det inte var hennes ord utan andra mammors om sina egna barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 033
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar