Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch vad jobbigt! Där är inte någon sköterska du har förtroende för som du kan prata med och höra ifall man kan få en annan läkare? Måste väl finnas mer än en?Åh. Helt matt. Jag pallar inte denna läkare. Hon har så bråttom och har aldrig läst på. Besöket var för att diskutera ultraljudet förra veckan- men hon hade inte tittat på det. Frågar mig om det var bra...
Osmidig som få.
Sen vill hon bestämma datum vilket gör mig helt chockad eftersom det skulle bestämmas om en månad. Och slår mig på axeln och säger att jag ska typ gaska upp mig...
Fy fan den ångest jag får av att bara snudda vid dessa diskussioner. Det måste ju synas- det ser jag ju att sköterskorna är med på. Men inte fru ångvält. Jag är helt skakig och torr i munnen när jag går ut och vill helst sätta mig och storgrina.
Men får köra till jobbet och sen hämta på fritids.
Jag är livrädd. Fullkomligt.
Åh. Helt matt. Jag pallar inte denna läkare. Hon har så bråttom och har aldrig läst på. Besöket var för att diskutera ultraljudet förra veckan- men hon hade inte tittat på det. Frågar mig om det var bra...
Osmidig som få.
Sen vill hon bestämma datum vilket gör mig helt chockad eftersom det skulle bestämmas om en månad. Och slår mig på axeln och säger att jag ska typ gaska upp mig...
Fy fan den ångest jag får av att bara snudda vid dessa diskussioner. Det måste ju synas- det ser jag ju att sköterskorna är med på. Men inte fru ångvält. Jag är helt skakig och torr i munnen när jag går ut och vill helst sätta mig och storgrina.
Men får köra till jobbet och sen hämta på fritids.
Jag är livrädd. Fullkomligt.
Han blir så jävla arg...Vi bestämde att han inte behövde vara med denna gången...Usch vad jobbigt! Där är inte någon sköterska du har förtroende för som du kan prata med och höra ifall man kan få en annan läkare? Måste väl finnas mer än en?
Försök få med din man/annan person som stöd nästa gång så att du inte ska behöva sitta där själv!
Kan det funka om din man ringer och ber dom flytta dina tider till en annan läkare då det inte funkar mellan er, ifall du inte själv orkar? Så slipper ni ta med öga mot öga med personen. Just i er situation är det ju extra viktigt att man är trygg med läkaren!Han blir så jävla arg...Vi bestämde att han inte behövde vara med denna gången...
Och jag känner ju ingen där. Skitstort och en miljon människor .Som alla springer runt och stressar...
Skulle väl gjort det direkt men nu.är det bara en träff till om allt går bra. Jag har faktiskt ingen bra erfarenhet av någon annan heller. Tydligen ska denna läkare vara väldigt bra så om man byter blir det kanske värreKan det funka om din man ringer och ber dom flytta dina tider till en annan läkare då det inte funkar mellan er, ifall du inte själv orkar? Så slipper ni ta med öga mot öga med personen. Just i er situation är det ju extra viktigt att man är trygg med läkaren!
Fast å andra sidan så låter det som att vi var ganska lika långt gångna så min läkare får kanske inte helt rätt iaf. Han trodde ju att jag skulle komma igång inom en vecka.
Har dock märkt typ noll och inget efter svepningen, det med att man skulle få en massa förvärkar verkar min kropp inte vara helt enig i iaf.. Lite stick av mensvärk emellanåt men inget regelbundet eller avgränsat..
Precis så!@Ray tråkigt att du känner dig dåligt bemött. I ditt fall är det ju extra viktigt att du ska kunna känna dig trygg inför förlossningen (även om jag förstår att det är väldigt svårt att göra det ). Hatar när folk stressar på. När det händer mig känner jag mig bara i vägen och att jag tar upp deras tid. Då är det svårt att påminna sig själv om att tiden faktiskt är avsatt bara för mig och jag har all rätt i världen att få diskutera igenom det jag behöver i lugn och ro.
Nej jag kommer nog tacka ja till igångsättning om en vecka men måste erkänna att jag hade hoppats på mer effekt av svepningen och känner mig lite snuvad när läkaren var så positiv till att det snart skulle sätta igång. Men som du säger så länge bebis mår bra så får hon ju egentligen komma när hon vill.Min läkare trodde ju också att det kommer att komma igång snart, i alla fall att jag inte går över tiden. Barnmorskan jag träffade gången därpå tyckte dock att det var lite dumt att han sagt så då man ju faktiskt inte kan veta och att det inte alls är så säkert. Gillade inte henne så mycket efter det Men men, så länge jag får en levande bebis är jag överlycklig.
Synd att du inte märker något efter svepningen, men skönt att du inte kommer att gå över tiden oavsett!
Tack för allt snällt "medlidande"... Ibland måste man bara kräka av sig,
Idag har jag släppt klumpiga läkare och fokuserar på här och nu och det som är positivt.
Typ att jag har det som alla vill ha. Ett exakt leveransdatum. Mycket skumt och även om jag önskat det vid tidigare graviditeter känns det lite onaturligt och fel. Men samtidigt Nice att veta.
Och att jag mår bra och är frisk. Och hittills verkar lillebror må bra oxå. Ett till inplanerat ultraljud har vi att kika in på oxå.
Idag är det hästen som ska till doktorn. Och som jag sa till sambon- där finns det i alla fall fåtöljer och fika när man väntar ....
Ha en bra dag alla och hoppas det händer något snart för @MalanMjöl och @Omega !
Tack för allt snällt "medlidande"... Ibland måste man bara kräka av sig,
Idag har jag släppt klumpiga läkare och fokuserar på här och nu och det som är positivt.
Typ att jag har det som alla vill ha. Ett exakt leveransdatum. Mycket skumt och även om jag önskat det vid tidigare graviditeter känns det lite onaturligt och fel. Men samtidigt Nice att veta.
Och att jag mår bra och är frisk. Och hittills verkar lillebror må bra oxå. Ett till inplanerat ultraljud har vi att kika in på oxå.
Idag är det hästen som ska till doktorn. Och som jag sa till sambon- där finns det i alla fall fåtöljer och fika när man väntar ....
Ha en bra dag alla och hoppas det händer något snart för @MalanMjöl och @Omega !