Sommarföräldrar 2017 del 3

Fy så tråkigt med migrän @Rosen-Knoppen! Hoppas på snar bättring.

Vi har ingen fast nattningsrutin men brukar gå upp med honom mellan 19-21.30 beroende på hur trötta vi är. Ofta får han käk innan vi går upp. Sen klär vi av till blöja, lägger i babynestet eller hos oss beroende på hur kinkig han är. Jag försöker läsa en godnattsaga men det blir inte varje kväll, då somnar han faktiskt som en sten allt som oftast.

Fy så tråkigt med migrän @Rosen-Knoppen! Hoppas på snar bättring.

Vi har ingen fast nattningsrutin men brukar gå upp med honom mellan 19-21.30 beroende på hur trötta vi är. Ofta får han käk innan vi går upp. Sen klär vi av till blöja, lägger i babynestet eller hos oss beroende på hur kinkig han är. Jag försöker läsa en godnattsaga men det blir inte varje kväll, då somnar han faktiskt som en sten allt som oftast.

Tack.. Hoppas jag slipper migrän på nästa sida av huvudet också (får på en
Sida i taget) men vet av erfarenhet att det brukar komma ett dygn senare ungefär. Sen känner jag mig bakis i någon dag efter.. Drygt.

Vi äter kvällsmat runt 18.30, hon ammas för det mesta innan dess. Får pyjamas på innan eller efter beroende på hur trött hon är. Ammas igen och läggs i nestet i hennes säng när hon är på väg att somna i famnen, målet är kl 20 men brukar bli strax före 19.30 nuförtiden. Ligger vid sidan av henne och sjunger tills hon somnar, brukar ta max 10 minuter.
När hon som nu sover max 2.5 åt gången på natten det jobbigt att hon somnar så tidigt, men det ät samtidigt otroligt skönt att ha ca 2 timmar för en själv på kvällen, speciellt när jag är själv hemma med henne så man t.ex. kan duscha i lugn och ro. De gångerna vi är lite sena på det med kvällsmat eller hon ät extra kvällsgnällig väntar vi med att äta tills hon har lagt sig. :)

Inatt kunde jag inte sova när hon väl sov :arghh: och dagen startade 6.30 men känns som vi varit uppe en evighet redan eftersom hon har hunnit sova två gånger redan...

4 månader igår firades med att hon fick smaka typ en 2x3 mm stor äpplebit. Grimaser när hon kände smaken :rofl:, idag provade vi päron det såg lite mindre surt ut :p

Tacka Gud för bärsjal! Annars hade jag inte överlevt den här dagen..
Febrig storebror men inte tillräckligt för att vilja sitta still och vilja mysa i soffan, tvärtom.. "om jag sitter still somnar jag"- humör..
Då är det skönt med sjal så man har händerna fria när lillebror bara vill vara nära och man måste rädda storebror uppifrån byråer och liknande :D

Har varit en glad och sömnig bebis här idag. Vi har haft strålande väder hos oss så han låg och sov ute i vagnen medan jag fixade stallet.
Hann med en ridtur nu på kvällen och hästen busade till det med några galoppsprång när jag bad om lite ställning. Jisses så svag man är i bålen. Den hästen är som ett mindre skepp även i vanliga fall och nu sitter jag verkligen som en vante när hon drar igång...

Här somnade vi i ormgrop efter middag i soffan. Stora somnade först och lillebror myste in sig intill:heart
Men nån nattning har det inte blivit. Det blir ny blöja när jag lägger mig sen och då äter han igen och vi hoppas han somnar fort...

Och vi har haft missnöjd bebis för tredje dagen i rad, suck. Jag vet inte vad det är men misstänker att han kanske har ont i halsen? Han har känts varm idag, men tempen var normal när jag mätte. Han är inte snorig eller täppt. Han har följt samma mönster alla tre dagarna: missnöjd från morgon till tidig kväll och vill inte äta ordentligt och sover max 20 min i sträck, därefter normalnöjd under kväll och natt (tack och lov för det!). Han vill inte sitta i sjal/sele. Är nöjdast i babysittern och på skötbordet. Jag hoppas det går över snart, jag saknar min glada skruttunge.

Nu när Set plötsligt gillar vagnen så har jag inte använt Ergobabyn på flera dagar. Börjar tycka att vagnen är rätt smidig ändå. :D Känns lättare att powerwalka med den än med selen så både igår och idag har jag carpat skiten ur finvädret. :love:

Nu har vi haft ett par jobbiga nätter. V har hittills sovit på nätterna även om hsn ätit mycket, men de senaste nätterna har vi fått gå upp mitt i natten med honom. Han har även haft en jobbigare period på kvällen mellan 18-21 då han är missnöjd. Misstänker att gaser kan ligga bakom oroligheterna så har försäkt dryga ut matningarna så att magen får vila lite. Får se om det ger resultat :).

Nu har vi haft ett par jobbiga nätter. V har hittills sovit på nätterna även om hsn ätit mycket, men de senaste nätterna har vi fått gå upp mitt i natten med honom. Han har även haft en jobbigare period på kvällen mellan 18-21 då han är missnöjd. Misstänker att gaser kan ligga bakom oroligheterna så har försäkt dryga ut matningarna så att magen får vila lite. Får se om det ger resultat :).

Vi har också gasproblem. M sväljer mycket luft.
Försöker också dryga ut matningarna och he börjat med minifom i hopp om att det ska fungera.
Kan räkna på en halv hand hur många timmars somna jag fått i natt.
Först knölig bebis som inte kommer till ro, sen storebror som snurrar oroligt i sängen. Sambon borta på middag så var ensam med båda. När den ena somnat börjar den andra sen är det dags för amning, blöjbyte osv
Gick upp 06.15 med tjorvig bebis för att inte väcka storebror och byta bajsig blöja.
Då kommer storebror vandrande och är jätte pigg "morron mamma"..
Jaha bara att gå upp då!
Vid 08 kommer jag väcka sambon så han får ta över barnen så jg får sova ett par timmar..

Jag har haft en helt fantastisk natt jämfört med de föregående! Han vaknade vid samma tider som vanligt (00, 02, 04 och 06) men sov snällt i sitt nest utan att gnälla ända fram till 05 typ så har nog fått rätt bra sömn mellan passen. Tog första och sista passet innan stallet och sen sov sambon och knodd till 08 när jag kom hem.

Jag har haft en helt fantastisk natt jämfört med de föregående! Han vaknade vid samma tider som vanligt (00, 02, 04 och 06) men sov snällt i sitt nest utan att gnälla ända fram till 05 typ så har nog fått rätt bra sömn mellan passen. Tog första och sista passet innan stallet och sen sov sambon och knodd till 08 när jag kom hem.

Vad härligt :)
Jag längtar tills det blir lite mer sömn mellan amningarna. Då gör det liksom inget att det är 2timmar mellan passen, men som nu när man knappt hinner somna innan det är dags för nästa gång så är man mer död än levande :rofl:

Verkar som vi är många som kommit in i lite oroligare nattsömn...
Här har det ju varit varannan timme hela tiden men drygat ut det lite nu. Efter soffmyset somnade vi tillsammans och sov gott till halv 5 men då var det pigg kille som snackade i en timme. Sen sov han i nästet ända till 09. Jag fick kliva upp och vinka av min mamma som varit på besök så ingen extra sömn för mig.
Kul att se hur syskonen bondar nu. Liten är väldigt nöjd att sitta hos sin syster även om hon har honom i märkliga kroppsställningar. Han ler så soligt åt hennes håll och viftar med händerna:heart Hon är så stolt när hon får bära honom till skötbordet så det riktigt lyser. Så värt några år av helvete...

Vad härligt :)
Jag längtar tills det blir lite mer sömn mellan amningarna. Då gör det liksom inget att det är 2timmar mellan passen, men som nu när man knappt hinner somna innan det är dags för nästa gång så är man mer död än levande :rofl:
Jag förstår det! Är fortfarande helt chockad över vilken lätt natt det här var för oss, men det lär ju knappast bli en vana. Just det där när man inte kan somna om är döden, som du skriver så är man ju helt knäckt efter de nätterna!

Idag har vi två varma barn. Lille M verkar aningen bättre så kanske det går över nu. Fortfarande normal temp men man känner att han är väldigt varm. Storasyster H var risig och varm på förmiddagen men verkar må bra nu. Vi ska åka och träffa min mormor och några andra släktingar imorgon så jag hoppas verkligen barnen mår bra då.

Min man tog natten i natt så jag fick sooova! Känner mig pånyttfödd :D Vi har bestämt att han ska ta ett natt mitt i veckan för att avlasta mig. Jag har inte varit trevlig de senaste dagarna så det är för allas bästa. Nätterna är egentligen inte så jobbiga men det har blivit tufft den här veckan när M varit så väldigt gnällig dagtid.

Idag har jag äntligen kunnat tvätta håret. Och påbörjat projektet att renovera ett dockskåp.

• Gilla
Reactions: Ray
En bra natt :o trots kaos på kvällen med storebror som hade växtvärk och grät och grät och inte somna om förrens 23.30.
Men sen har vi sovit. Lillebror har ätit varannan timmen men vi har sovit däremellan. Somnade med honom vid bröstet och vaknade 2 2/1h senare när det var dags äta igen. Det vara bara att byta bröst och fortsätta slumra :D

Hur sover era bebisar förresten? Då tänker jag i egen säng/eran säng/babynest etc etc.
Lillebror har en Bedside crib med babynest som han sover i delvis under natten. Vanligtvis första timmarna. Från 04 ungefär börjar hans oroliga period och då vill han sova nära, på mig eller helst på sidan mage mot mage.

Nåt jag går och funderar på är att han helst vill sova på sidan. Kanske helst av allt på mage, precis som både jag gör och storebror gör.
Men mage får han inte sova på.
Men vet inte riktigt hur jag ska göra med att sova på sidan. Jag vet ju att han sover så mycket bättre på sidan, men är ju såklart orolig för psd.
Hur skulle ni göra? Någon som använt sådär sido-sovnings-kudde?

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Att hata mat
  • Vad gör vi? Del CCV