Ett bra babyalarm
vårat ska räcka ca 800 m, det kan ha lite problem runt hörn eller om där är massor av träd emellan dock.
Tidigare när hon nästan alltid sov 3 h om förmiddagen körde jag när hon började bli trött så hon somnade i bilen och smög sen henne över i vagnen igen/sover om henne när jag mockade. Ställer vagnen utanför stallet under några stora träd så den står i lä och ok skyddad från hästar, på ner babyalarmet, hämtade hästen och höll tummarna för att hon sov vidare
. Nu har vi ridhuset ca 30 m från stalldörren vilket ju underlättar. Några gånger tog jag vagnen i en hand och hästen i den andra och körde ner till utebanan.
Nu när hon inte är lika stabil i sitt sovande är det svårare eftersom hon oftast somnar i bilen och vaknar när jag lägger över henne och tycker ät hon har sovit färdigt och är pigg igen.
Det hela hänger ju på att hon sover i vagnen i minst 1-1.5 h för att man ska hinna rida något.
Vagnen står så jag kan se den, inte från hela banan/ridhuset men iaf större delen av varje varv. Enda gången jag inte ser den är när jag hämtar hästen i hagen.