Sommarföräldrar 2017 del 3

Här är en till bitter mamma. Min ägnade tiden mellan 04-06 med att ligga på min mage och "paddla" med armar och ben som en galning. Han var fastkilad mellan min haka och nyckelbenet så han kom ingen vart men nåde mig om jag flyttade honom.

06 ringde larmet så då fick han gå till pappa. Tänkte att hämnden är ljuv... Klart ungen lägger sig och tvärsomnar på rygg bredvid pappa och sover än...
Tur för våra bebisar att de är så söta!
Fast det ser man förvisso inte så mycket av när man är så trött att man inte orkar öppna ögonen :meh:

Ännu trött mamma här...
Vi har fått tillbaka de stökiga nätterna med massor av uppvak och viftande. :( Startar sådär lagom 10 minuter efter att vi själva har lagt oss så man hinner inte somna själv innan hon går igång.

Normala små barn verkar det som...
Här var det oxå vift mellan 3 och fyra typ. Men sover över kl 01 när han annars alltid vaknar.
Var på stan igår och Jesus vad mycket gulligt det finns!!

Tur för våra bebisar att de är så söta!
Fast det ser man förvisso inte så mycket av när man är så trött att man inte orkar öppna ögonen :meh:
Nä, jag förstår både dig och @MalanMjöl precis, fy vad jobbigt det är när de kör igång och man vill bara sova! :( Tappade nappflaskan flera gånger igår natt för att jag somnade ifrån medan knodd låg i nestet...

Tack vare mina eftermiddagslurar de sista dagarna har jag ändå tacklat våra morgonäventyr hjälpligt, men hade ju ett riktigt ras där för några dagar sen. Ändå så är han lika fantastisk varje dag när man kommer hem igen från stallet. Idag låg han och skrattade i sängen när jag kom, då undrade jag hur jag nånsin kunnat gnälla över att han håller oss vakna om nätterna. :love:

• Gilla
Reactions: Ray
Jag sållar mig till trötta mammors klubb! V har ätit en gång i timman nästan hela natten och bökat runt en massa :meh:. Han får gärna dryga ut nattmålen framöver...

Jag med! Stånk och stön mellan 04-06.. somnar som en stock och då vaknar storebror :banghead:
Har dessutom fått mjölkstockning i ena bröstet :arghh: Så vi får bädda ner oss i sängen idag och amma amma amma! Ska köpa mig ett gäng kanelbullar och mumsa på!

Jag med! Stånk och stön mellan 04-06.. somnar som en stock och då vaknar storebror :banghead:
Har dessutom fått mjölkstockning i ena bröstet :arghh: Så vi får bädda ner oss i sängen idag och amma amma amma! Ska köpa mig ett gäng kanelbullar och mumsa på!
Mm, känner igen osynken mellan barnen. Kanske också ska unna mig några kanelbullar idag, måste ju uppmärksamma bullens dag, vore ju synd att missa ;)

Verkligen inte min dag idag. Fick inte plats på bussen så det fick bli 3 km rask promenad till bvc (hade redan gått 6-7 km på morgonen). Hann precis i tid. M växer i alla fall som han ska och sköterskan var mycket nöjd med hans utveckling. Nu ska vi se om vi får plats på bussen hem. Sova lär jag inte få göra, M har en missnöjd dag.

Verkligen inte min dag idag. Fick inte plats på bussen så det fick bli 3 km rask promenad till bvc (hade redan gått 6-7 km på morgonen). Hann precis i tid. M växer i alla fall som han ska och sköterskan var mycket nöjd med hans utveckling. Nu ska vi se om vi får plats på bussen hem. Sova lär jag inte få göra, M har en missnöjd dag.

Drygt att inte få plats på bussen!

Du får unna dig en kanelbulle!

Kl.
Har ammat hela dagen känns det som får att få loss stockningen. Glad att jag drog för gardinerna, måste se väldigt lustigt ut när man står på alla fyra i soffan och amma bebis som ligger i soffan :laugh:
Smsa en kompis med massa erfarenhet av mjölkstockning och fick en hel uppsats med tips tillbaka :D..
Nu känns det i alla fall bättre..

Ska packa ihop en väska med lite pastasallad, fika och frukt, hämta sonen och åka iväg på lite picknick i närliggande naturreservat :love:

Surt med bussen, hoppas du fick en kanelbulle och en plats på vägen hem :D

S. Överraskade mig positivt genom att somna i vagnen 15 min innan sadelmakaren kom tillbaka med min sadel. Vaknade sedan till precis när jag provridit men somnade om 1 h till efter att ha fått nappen, dumt bara att jag inte vågade tro på det och satte in hästen i stallet :angel:.
@Rosen-Knoppen hoppas stockningen släppte och vad mysigt det låter med picknick!

Min tremånaders onge är 68 cm lång och väger 8 kg. :laugh::D Följer sina kurvor perfekt. Mammas bjässe! :love:

Gick jättebra med sprutorna! Illvrål några sekunder bara, typ som en själv hade reagerat om någon körde två nålar i låren på en. Inom 10 min sov han i vagnen. Nu hoppas vi på en lugn natt... biverkningar och fullmåne till trots. :p

Surt med bussen, hoppas du fick en kanelbulle och en plats på vägen hem :D

S. Överraskade mig positivt genom att somna i vagnen 15 min innan sadelmakaren kom tillbaka med min sadel. Vaknade sedan till precis när jag provridit men somnade om 1 h till efter att ha fått nappen, dumt bara att jag inte vågade tro på det och satte in hästen i stallet :angel:.
@Rosen-Knoppen hoppas stockningen släppte och vad mysigt det låter med picknick!

Hur gör du rent praktiskt när du har med henne i stallet och lyckas rida medan hon sover? Vilka är dina bästa tips? :D För mig blir det lite bökigt då vi har stora, knaggliga och branta hagar. Måste byta till sele för att hämta hästen och sedan försöka byta tillbaka till vagn, det har inte fungerat så bra hittills.

Hur gör du rent praktiskt när du har med henne i stallet och lyckas rida medan hon sover? Vilka är dina bästa tips? :D För mig blir det lite bökigt då vi har stora, knaggliga och branta hagar. Måste byta till sele för att hämta hästen och sedan försöka byta tillbaka till vagn, det har inte fungerat så bra hittills.
Ett bra babyalarm :D vårat ska räcka ca 800 m, det kan ha lite problem runt hörn eller om där är massor av träd emellan dock.
Tidigare när hon nästan alltid sov 3 h om förmiddagen körde jag när hon började bli trött så hon somnade i bilen och smög sen henne över i vagnen igen/sover om henne när jag mockade. Ställer vagnen utanför stallet under några stora träd så den står i lä och ok skyddad från hästar, på ner babyalarmet, hämtade hästen och höll tummarna för att hon sov vidare :angel:. Nu har vi ridhuset ca 30 m från stalldörren vilket ju underlättar. Några gånger tog jag vagnen i en hand och hästen i den andra och körde ner till utebanan.
Nu när hon inte är lika stabil i sitt sovande är det svårare eftersom hon oftast somnar i bilen och vaknar när jag lägger över henne och tycker ät hon har sovit färdigt och är pigg igen.:cautious: Det hela hänger ju på att hon sover i vagnen i minst 1-1.5 h för att man ska hinna rida något.
Vagnen står så jag kan se den, inte från hela banan/ridhuset men iaf större delen av varje varv. Enda gången jag inte ser den är när jag hämtar hästen i hagen.

Jätteintressant att läsa hur ni andra löser det med bebis i stallet! Vad har ni för babylarm? Lär behöva införskaffa ett sånt tills sambon åker ut och jag behöver rodda ihop det själv. Jag har ju hästarna långt från stallet (500 meter respektive 100 meter), såvida de inte hinner flytta in i vinterhagen lagom tills han åker ut.
Jag vågar inte ta mina hästar med vagnen, och helst inte med bärselen heller då åtminstone två av dem tas in två och två för tillfället. Nog för att de är jättesnälla men jag vågar inte chansa, de är rätt höga i blod trots allt.
Så jag har ett logistiskt bekymmer framför mig, helt klart.

Jätteintressant att läsa hur ni andra löser det med bebis i stallet! Vad har ni för babylarm? Lär behöva införskaffa ett sånt tills sambon åker ut och jag behöver rodda ihop det själv. Jag har ju hästarna långt från stallet (500 meter respektive 100 meter), såvida de inte hinner flytta in i vinterhagen lagom tills han åker ut.
Jag vågar inte ta mina hästar med vagnen, och helst inte med bärselen heller då åtminstone två av dem tas in två och två för tillfället. Nog för att de är jättesnälla men jag vågar inte chansa, de är rätt höga i blod trots allt.
Så jag har ett logistiskt bekymmer framför mig, helt klart.
Vi har ett neonate 6500 tror jag modellen heter. En av de nyare modellerna iaf och är jättenöjda. Jag undgår också helst att ha henne i selen när jag tar in/släpper ut men ibland har hon vaknat när hästarna redan var inne. Hade sagt till mig själv att inte ta häst och vagn tillsammans. Men det blev för varmt och dammigt att rida i ridhuset hela sommaren. Har bundit upp tyglarna och tagit hästen i grimma och grimskaft just för att bara kunna släppa henne med lite bättre samvete om det skulle krisa. Men i teorien skulle jag kunna köra ner vagnen först och sen hämta hästen. Skulle dock inte kunna se vagnen under tiden och på förmiddagen är där sällan någon annan i stallet som jag kunde be om hjälp från.
Mitt "galna" fullblod ;) är dock kolugn omkring vagnen och har från dag ett varit nyfiken och inte alls skeptisk till den men är medveten om att det inte är helt ok säkerhetsmässigt.

Jag lyckades faktiskt få sova 50 min på eftermiddagen så nu känns det mycket bättre. Jag går på diet så ingen kanelbulle för mig men jag tog några rutor mörk choklad till kaffet.

M är 7,5 veckor och väger 5950 g. 59 cm lång.

Stegräknaren i telefonen visar 19180 steg :D

Babysimspremiär idag, själva badandet var roligt och M gillade det. Han fick en kallsup och då blev han lite rädd/arg men annars gick det fint. Allt runtomkring kändes lite :nailbiting: för mamman men det gick bra. Har nu lärt mig att packa allt i en större väska istället för att ta med skötväska + ryggsäck, och att ta tre handdukar och en filt för att ha en torr kvar handduk kvar i skåpet till torkning efter duschen och en filt för bebis att ligga på. Läskigt att bära runt på 8 kg hal blöt bebis på hårda klinkergolv och duschen efteråt ska vi inte ens tala om, tvål = ännu halare bebis. M somnade som en stock innan jag ens hade fått på kläderna efteråt och sov i tre (!) timmar :D.

Annars har vi det fint, lite gnälligt på kvällarna vissa dagar men han sover från 23-08 (vågar knappt säga det) så jag ska verkligen inte klaga. Tror det kan vara tänder på G, det dreglas floder, tuggas på allt och han har varit lite dålig i magen senaste veckan.

I helgen blir det 40 mil bilresa till mormor, hittills har han mest sovit i bilen så hoppas det håller i sig. Tänkte ta en lite längre paus halvvägs så att han får komma ur stolen och sträcka på ryggen.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar