Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De är för roliga! Vår unge hatar barnvagn och han hatar babyskyddet. Det börjar bli bättre men gud som han har vrålat i bägge delar. Däremot funkade det att ha honom i babyskyddet i vagnen?? Alltså att ställa babyskyddet i barnvagnen, vagnen var låst så gick inte med den så, det skulle vara en tillfällig lösning medan vi packade ur bilen men han tvärsomnade direkt. Då sov han i över en timme, har aldrig hänt innan.Ungen vägrar napp. Låter som man försöker kväva honom.
Sambon får en napp av vän med favorit fotbollslaget.
Han tar denna napp direkt
Vi har anmält att hon ska gå 8.30-15.30 (mån-tors) men i realiteten blir det mer 9-15 såna här dagar då vi inte har några aktiviteter utan bara är hemma.@hvala hur länge går storasyster på förskola? Låter supermysigt med film!!
Vi har anmält att hon ska gå 8.30-15.30 (mån-tors) men i realiteten blir det mer 9-15 såna här dagar då vi inte har några aktiviteter utan bara är hemma.
+ @Rosen-Knoppen Är lite avis på era tider. Då kan ni ju faktiskt utnyttja tiden storasyskonet är på dagis. Här går sonen mån-fre 8.30-11.30. Nu är maken hemma och kommer så vara veckan ut, så då sköter han hämtningar och lämningar, men när han börjar jobba är jag rädd att jag knappt hinner lämna förrän jag ska hämta igen.Vi har anmält att hon ska gå 8.30-15.30 (mån-tors) men i realiteten blir det mer 9-15 såna här dagar då vi inte har några aktiviteter utan bara är hemma.
30 h/v gäller här. Så vitt jag vet får vi förlägga dem precis som vi själva vill.Hur många timmar får hon gå på förskolan?
Sonen får gå 9-15 måndag-torsdag..
Ja ni har ju riktigt usla tider, speciellt om man också har lite restid till och från förskolan+ @Rosen-Knoppen Är lite avis på era tider. Då kan ni ju faktiskt utnyttja tiden storasyskonet är på dagis. Här går sonen mån-fre 8.30-11.30. Nu är maken hemma och kommer så vara veckan ut, så då sköter han hämtningar och lämningar, men när han börjar jobba är jag rädd att jag knappt hinner lämna förrän jag ska hämta igen.
+ @Rosen-Knoppen Är lite avis på era tider. Då kan ni ju faktiskt utnyttja tiden storasyskonet är på dagis. Här går sonen mån-fre 8.30-11.30. Nu är maken hemma och kommer så vara veckan ut, så då sköter han hämtningar och lämningar, men när han börjar jobba är jag rädd att jag knappt hinner lämna förrän jag ska hämta igen.
Ja ni har ju riktigt usla tider, speciellt om man också har lite restid till och från förskolan
Ja det var riktigt usla tider! Hur ska man ens hinna göra nåt på den tiden? Och för barnen, knappt nån tid att komma in i gruppen alls..
Jo, det kändes jättekonstigt att lämna till en början. Jag var gravid när storebror började på dagis efter semestrarna och det kändes ännu märkligare - hade ju inget barn ens att ta hand om då .Jag har lämnat storebror på förskolan för första gången sen midsommarveckan. På vår förskola har vi 18h/v, tis-tors 9-15.
F klampade in där som om han var där Igår, hälsade glatt på alla och gick sen direkt och började leka spelade ingen roll att han vart hemma i tre månader med oss andra.
Så nu sitter jag här och väntar på att få åka och hämta honom om tidigast en timme. De äter mellis klockan 2 så kan hämta tidigast kvart över eller nåt.
Jag har hunnit gå promenad med hunden, städat hela huset, tvättat, ätit lunch i lugn och ro och titta på tv en stund.
Skönt visserligen att få så mycket gjort, men är det bara jag som tycker det känns lite konstigt att lämna på förskola för att åka hem igen??
Man vänjer sig nog och som sagt skönt att få så mycket gjort! Och jag är övertygad att han har roligare om han får vara där några dagar än att vara med oss hela veckorna. Men ändå
Jo, det kändes jättekonstigt att lämna till en början. Jag var gravid när storebror började på dagis efter semestrarna och det kändes ännu märkligare - hade ju inget barn ens att ta hand om då .
Här är en till bitter mamma. Min ägnade tiden mellan 04-06 med att ligga på min mage och "paddla" med armar och ben som en galning. Han var fastkilad mellan min haka och nyckelbenet så han kom ingen vart men nåde mig om jag flyttade honom.Älskade lilla bebisen ville inte somna om efter 05-bajsen. Jag kapitulerade till slut och gick upp och satte mig i soffan och slog på tv:n. Det tog 3 minuter och nu sover han Jag får försöka sova ikapp i eftermiddag efter dagens bvc-besök.