Vi har ett babynest som ligger i vår säng. Han sover där första halvan av natten och sen ligger han hos mig.En bra natt trots kaos på kvällen med storebror som hade växtvärk och grät och grät och inte somna om förrens 23.30.
Men sen har vi sovit. Lillebror har ätit varannan timmen men vi har sovit däremellan. Somnade med honom vid bröstet och vaknade 2 2/1h senare när det var dags äta igen. Det vara bara att byta bröst och fortsätta slumra
Hur sover era bebisar förresten? Då tänker jag i egen säng/eran säng/babynest etc etc.
Lillebror har en Bedside crib med babynest som han sover i delvis under natten. Vanligtvis första timmarna. Från 04 ungefär börjar hans oroliga period och då vill han sova nära, på mig eller helst på sidan mage mot mage.
Nåt jag går och funderar på är att han helst vill sova på sidan. Kanske helst av allt på mage, precis som både jag gör och storebror gör.
Men mage får han inte sova på.
Men vet inte riktigt hur jag ska göra med att sova på sidan. Jag vet ju att han sover så mycket bättre på sidan, men är ju såklart orolig för psd.
Hur skulle ni göra? Någon som använt sådär sido-sovnings-kudde?
Jag har honom högt upp mot axeln och han vill oxå gärna ligga på sidan. Rättar benen så att han har benet närmast madrassen fram och bli mer benägen att trilla på rygg än mage. Vill ha honom högt så jag inte råkar dra täcket över huvudet och vill inte att han ska trycka näsan in i armhålan vilket han gärna gör...
Som jag förstått är faran med sidoläge just att det lätt blir magläge- det är inte farligt i sig att sova på sidan.